# författarboken : från idé till releasefest; Kristina Svensson; 2015

# författarboken : från idé till releasefest Upplaga 1

av Kristina Svensson
Har du en författardröm? Eller har du gett ut en bok utan att bli nöjd? Vill du nå ut med dina ord till en publik? Då har du rätt bok i handen!

#författarboken – från idé till releasefest innehåller det mesta du behöver veta som författare oavsett om du föredrar traditionell för­lags­utgivning eller egenutgivning. Du får tips om allt från förlagskontrakt till försäljnings­kanaler.

Med #författarboken som inspirerande och ini­tierad guide kan du marknadsföra och sälja din bok.

9 huvudavsnitt

Inledning: bokidé och drivkrafter.
Marknadsföra: bygg en författarplattform på nätet för oberoende.
Skriva klart & redigera: skapa skrivtid samt vad lektörer och redaktörer kan bidra med.
Publicera: för- och nackdelar med traditionell förlagsutgivning, att anlita bokutgivningsföretag eller starta eget mikroförlag.
Producera: allt info du behöver för att ge ut en bok själv – eller veta vad förlaget gör.
Lansera: media, annonser och recensioner.
Sälja: direkt till läsare eller via återförsäljare som bokhandeln.
Livet som författare: utlandslansering, agenter och ekonomi.
Mer info: tips på branschorganisationer och tid­ningar för mer information.

Kristina Svensson är oberoende bokutgivningscoach, skribent och vetenskapskommunikatör. Hon har tidigare grundat en förening för egenutgivare, varit förlagschef för ett hybridförlag och författare hos ett traditionellt förlag. Hon blir på bra humör av gott kaffe, färg­glada naglar och av att fotografera ståtliga träd. Vill du veta mer, hälsa på hos kristinasvensson.se

»Kristina Svenssons handbok är aktuell och mycket matnyttig för såväl debutanten som den etablerade författaren.«
BTJ

»Mycket välskriven och informativ bok. Ett uppslagsverk och en 'bibel' för alla som ska ge ut en bok på eget förlag, eller som bara vill veta mer om bokutgivning.«
Författare Kim M. Kimselius
Har du en författardröm? Eller har du gett ut en bok utan att bli nöjd? Vill du nå ut med dina ord till en publik? Då har du rätt bok i handen!

#författarboken – från idé till releasefest innehåller det mesta du behöver veta som författare oavsett om du föredrar traditionell för­lags­utgivning eller egenutgivning. Du får tips om allt från förlagskontrakt till försäljnings­kanaler.

Med #författarboken som inspirerande och ini­tierad guide kan du marknadsföra och sälja din bok.

9 huvudavsnitt

Inledning: bokidé och drivkrafter.
Marknadsföra: bygg en författarplattform på nätet för oberoende.
Skriva klart & redigera: skapa skrivtid samt vad lektörer och redaktörer kan bidra med.
Publicera: för- och nackdelar med traditionell förlagsutgivning, att anlita bokutgivningsföretag eller starta eget mikroförlag.
Producera: allt info du behöver för att ge ut en bok själv – eller veta vad förlaget gör.
Lansera: media, annonser och recensioner.
Sälja: direkt till läsare eller via återförsäljare som bokhandeln.
Livet som författare: utlandslansering, agenter och ekonomi.
Mer info: tips på branschorganisationer och tid­ningar för mer information.

Kristina Svensson är oberoende bokutgivningscoach, skribent och vetenskapskommunikatör. Hon har tidigare grundat en förening för egenutgivare, varit förlagschef för ett hybridförlag och författare hos ett traditionellt förlag. Hon blir på bra humör av gott kaffe, färg­glada naglar och av att fotografera ståtliga träd. Vill du veta mer, hälsa på hos kristinasvensson.se

»Kristina Svenssons handbok är aktuell och mycket matnyttig för såväl debutanten som den etablerade författaren.«
BTJ

»Mycket välskriven och informativ bok. Ett uppslagsverk och en 'bibel' för alla som ska ge ut en bok på eget förlag, eller som bara vill veta mer om bokutgivning.«
Författare Kim M. Kimselius
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2015
ISBN: 9789187548550
Förlag: LITET förlag
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 293 st
Har du en författardröm? Eller har du gett ut en bok utan att bli nöjd? Vill du nå ut med dina ord till en publik? Då har du rätt bok i handen!

#författarboken – från idé till releasefest innehåller det mesta du behöver veta som författare oavsett om du föredrar traditionell för­lags­utgivning eller egenutgivning. Du får tips om allt från förlagskontrakt till försäljnings­kanaler.

Med #författarboken som inspirerande och ini­tierad guide kan du marknadsföra och sälja din bok.

9 huvudavsnitt

Inledning: bokidé och drivkrafter.
Marknadsföra: bygg en författarplattform på nätet för oberoende.
Skriva klart & redigera: skapa skrivtid samt vad lektörer och redaktörer kan bidra med.
Publicera: för- och nackdelar med traditionell förlagsutgivning, att anlita bokutgivningsföretag eller starta eget mikroförlag.
Producera: allt info du behöver för att ge ut en bok själv – eller veta vad förlaget gör.
Lansera: media, annonser och recensioner.
Sälja: direkt till läsare eller via återförsäljare som bokhandeln.
Livet som författare: utlandslansering, agenter och ekonomi.
Mer info: tips på branschorganisationer och tid­ningar för mer information.

Kristina Svensson är oberoende bokutgivningscoach, skribent och vetenskapskommunikatör. Hon har tidigare grundat en förening för egenutgivare, varit förlagschef för ett hybridförlag och författare hos ett traditionellt förlag. Hon blir på bra humör av gott kaffe, färg­glada naglar och av att fotografera ståtliga träd. Vill du veta mer, hälsa på hos kristinasvensson.se

»Kristina Svenssons handbok är aktuell och mycket matnyttig för såväl debutanten som den etablerade författaren.«
BTJ

»Mycket välskriven och informativ bok. Ett uppslagsverk och en 'bibel' för alla som ska ge ut en bok på eget förlag, eller som bara vill veta mer om bokutgivning.«
Författare Kim M. Kimselius
Har du en författardröm? Eller har du gett ut en bok utan att bli nöjd? Vill du nå ut med dina ord till en publik? Då har du rätt bok i handen!

#författarboken – från idé till releasefest innehåller det mesta du behöver veta som författare oavsett om du föredrar traditionell för­lags­utgivning eller egenutgivning. Du får tips om allt från förlagskontrakt till försäljnings­kanaler.

Med #författarboken som inspirerande och ini­tierad guide kan du marknadsföra och sälja din bok.

9 huvudavsnitt

Inledning: bokidé och drivkrafter.
Marknadsföra: bygg en författarplattform på nätet för oberoende.
Skriva klart & redigera: skapa skrivtid samt vad lektörer och redaktörer kan bidra med.
Publicera: för- och nackdelar med traditionell förlagsutgivning, att anlita bokutgivningsföretag eller starta eget mikroförlag.
Producera: allt info du behöver för att ge ut en bok själv – eller veta vad förlaget gör.
Lansera: media, annonser och recensioner.
Sälja: direkt till läsare eller via återförsäljare som bokhandeln.
Livet som författare: utlandslansering, agenter och ekonomi.
Mer info: tips på branschorganisationer och tid­ningar för mer information.

Kristina Svensson är oberoende bokutgivningscoach, skribent och vetenskapskommunikatör. Hon har tidigare grundat en förening för egenutgivare, varit förlagschef för ett hybridförlag och författare hos ett traditionellt förlag. Hon blir på bra humör av gott kaffe, färg­glada naglar och av att fotografera ståtliga träd. Vill du veta mer, hälsa på hos kristinasvensson.se

»Kristina Svenssons handbok är aktuell och mycket matnyttig för såväl debutanten som den etablerade författaren.«
BTJ

»Mycket välskriven och informativ bok. Ett uppslagsverk och en 'bibel' för alla som ska ge ut en bok på eget förlag, eller som bara vill veta mer om bokutgivning.«
Författare Kim M. Kimselius
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)