2 säljare
Experiment med människor Upplaga 1
Vad människor tycker och tänker, hur de reagerar på olika intryck, varför de beter sig på ett visst sätt – det är sådant som vi ofta vill ta reda på. Ett bra sätt att undersöka detta är att utföra kontrollerade experiment. Men vad är egentligen ett experiment? Och hur utför man det? Vad ska man tänka på när man gör undersökningar som inkluderar människor? I den här boken diskuteras och besvaras dessa frågor.
Läs mer
Oavsett om du redan själv gör experiment med människor, funderar på att börja med sådana experiment eller vill veta mer om en metod som har haft stor betydelse för vår kunskap om människor, finns det anledning att försöka komma till klarhet med vad ett experiment egentligen är. Det finns många myter om experiment, och många associerar till etiskt tveksamma försök och till vidrigheter som människor under historien har utsatts för under etiketten experiment. Författaren reder ut vad som är experiment och vad som inte är det och visar hur experiment kan användas som en effektiv undersökningsmetod i många olika sammanhang.
Boken riktar sig till forskare, praktiker, samhällsbyggare, lärare och studenter som är verksamma inom t.ex. marknadsföring, psykologi, sociologi, statsvetenskap och medicin.
Om författarna
Magnus Söderlund är professor på Handelshögskolan i Stockholm och föreståndare för CCM (Centre for Consumer Marketing). Han har bland annat skrivit böckerna Emotionsladdad marknadsföring och Tankeverktyg för marknadsförare.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2010
ISBN: 9789147090716
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 328 st
Vad människor tycker och tänker, hur de reagerar på olika intryck, varför de beter sig på ett visst sätt – det är sådant som vi ofta vill ta reda på. Ett bra sätt att undersöka detta är att utföra kontrollerade experiment. Men vad är egentligen ett experiment? Och hur utför man det? Vad ska man tänka på när man gör undersökningar som inkluderar människor? I den här boken diskuteras och besvaras dessa frågor.
Läs mer
Oavsett om du redan själv gör experiment med människor, funderar på att börja med sådana experiment eller vill veta mer om en metod som har haft stor betydelse för vår kunskap om människor, finns det anledning att försöka komma till klarhet med vad ett experiment egentligen är. Det finns många myter om experiment, och många associerar till etiskt tveksamma försök och till vidrigheter som människor under historien har utsatts för under etiketten experiment. Författaren reder ut vad som är experiment och vad som inte är det och visar hur experiment kan användas som en effektiv undersökningsmetod i många olika sammanhang.
Boken riktar sig till forskare, praktiker, samhällsbyggare, lärare och studenter som är verksamma inom t.ex. marknadsföring, psykologi, sociologi, statsvetenskap och medicin.
Om författarna
Magnus Söderlund är professor på Handelshögskolan i Stockholm och föreståndare för CCM (Centre for Consumer Marketing). Han har bland annat skrivit böckerna Emotionsladdad marknadsföring och Tankeverktyg för marknadsförare.
129 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.