Ett skrivutvecklande arbetssätt : att skriva med lust och glädje Upplaga 1
För att vara inkluderad och delaktig i ett samhälle som flödar av information krävs goda läs- och skrivkunskaper. I den här boken ligger tyngdpunkten på skrivandet genom att introducera lärare i ett skrivutvecklande arbetssätt för att främja och ge stöd i elevernas skrivträning.
I ett arbetssätt där alla elever tillåts delta utifrån skilda förutsättningar ökar elevernas känsla av delaktighet och sammanhang. Modellen för ett skrivutvecklande arbetssätt som beskrivs i boken vilar på tre ben, skrivmallar, bildstöd och den modellerande läraren. Modellen kan ses som ett utmärkt sätt att introducera alla elever in i skrivandets fascinerande värld. För de elever som visar svårigheter i sin skrivutveckling kan detta arbetssätt vara avgörande för att överhuvudtaget komma igång med skrivandet.
Boken är indelad i fyra delar: introduktion och genomgång av styrdokument kopplade till skrivande, skrivutveckling i teorin, skrivutveckling i praktiken samt didaktiskt perspektiv och handledning. Målgruppen är framför allt lärare i grundskolan och grundsärskolan men även speciallärare, specialpedagoger, förskollärare och lärarstudenter har användning för boken.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2017
ISBN: 9789144110677
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 157 st
För att vara inkluderad och delaktig i ett samhälle som flödar av information krävs goda läs- och skrivkunskaper. I den här boken ligger tyngdpunkten på skrivandet genom att introducera lärare i ett skrivutvecklande arbetssätt för att främja och ge stöd i elevernas skrivträning.
I ett arbetssätt där alla elever tillåts delta utifrån skilda förutsättningar ökar elevernas känsla av delaktighet och sammanhang. Modellen för ett skrivutvecklande arbetssätt som beskrivs i boken vilar på tre ben, skrivmallar, bildstöd och den modellerande läraren. Modellen kan ses som ett utmärkt sätt att introducera alla elever in i skrivandets fascinerande värld. För de elever som visar svårigheter i sin skrivutveckling kan detta arbetssätt vara avgörande för att överhuvudtaget komma igång med skrivandet.
Boken är indelad i fyra delar: introduktion och genomgång av styrdokument kopplade till skrivande, skrivutveckling i teorin, skrivutveckling i praktiken samt didaktiskt perspektiv och handledning. Målgruppen är framför allt lärare i grundskolan och grundsärskolan men även speciallärare, specialpedagoger, förskollärare och lärarstudenter har användning för boken.
Varje vecka tillkommer tusentals nya säljare. Bevaka boken så får du meddelande när den finns tillgänglig igen.