Etikett och kommunikation i Japan; Pia Moberg, Karin Cederholm; 2009
Etikett och kommunikation i Japan; Pia Moberg, Karin Cederholm; 2009

Etikett och kommunikation i Japan Upplaga 1

av Pia Moberg, Karin Cederholm

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2009
  • ISBN: 9789170053757
  • Sidor: 230 st
  • Förlag: Liber
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Ska du arbeta, studera eller turista i Japan? Eller är du nyfiken på landets kultur och samhällsliv i största allmänhet? Den här boken beskriver på ett informativt och lättsamt sätt hur Japan fungerar och vad du behöver veta för att klara av olika sociala situationer. Läs mer Varför är visitkorten så viktiga? Varför säger japanen ja om han menar nej? Hur hanterar man egentligen toalettofflorna? Och vad ger man i gåva till en ny affärsbekant? Allt fler svenskar turistar eller arbetar i Japan. Ingen kan undgå att märka att landets kultur skiljer sig från den svenska på många sätt. Etikett och kommunikation i Japan syftar till att ge en förståelse för de sociala och kulturella skillnader som finns mellan Japan och Sverige. Här får du en inblick i det japanska hemmet och företaget, och en bild av landets utbildningssystem, näringsliv och politik. Här förklaras också hur man hälsar, tackar, äter med pinnar, samtalar och mycket mer. Om författarna Karin Cederholm och Pia Moberg grundade 1994 företaget Japco i Göteborg. Karin arbetar sedan 1998 med ekonomprogrammen på Handelshögskolan vid Göteborgs universitet. Pia Moberg är filosofie doktor i japanska studier och är i dag den drivande kraften i företaget. Hon är verksam som forskare, konsult och utbildare med inriktning mot affärskommunikation, interkulturalitet och ledarskap.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Etikett och kommunikation i Japan (2009)

I oktober 2009 släpptes boken Etikett och kommunikation i Japan skriven av Pia Moberg, Karin Cederholm. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 230 sidor djupgående information om geografi och resor. Förlaget bakom boken är Liber som har sitt säte i Solna.

Köp boken Etikett och kommunikation i Japan på Studentapan och spara pengar.

Referera till Etikett och kommunikation i Japan (Upplaga 1)

Harvard

Moberg, P. & Cederholm, K. (2009). Etikett och kommunikation i Japan. 1:a uppl. Liber.

Oxford

Moberg, Pia & Cederholm, Karin, Etikett och kommunikation i Japan, 1 uppl. (Liber, 2009).

APA

Moberg, P., & Cederholm, K. (2009). Etikett och kommunikation i Japan (1:a uppl.). Liber.

Vancouver

Moberg P, Cederholm K. Etikett och kommunikation i Japan. 1:a uppl. Liber; 2009.

Köp boken

169 kr

Skynda dig - Bara 1 säljare kvar!