En tankebok för yrkesläraren; Stefan S. Widqvist; 2014
5+ säljare

En tankebok för yrkesläraren Upplaga 1

av Stefan S. Widqvist
Stefan S Widqvist undervisar vid Yrkeslärarutbildningen och Ingenjörsutbildningen vid Karlstads universitet. Stefan S Widqvist diskuterar och problematiserar i denna tankebok vårt traditionella sätt att se på teori och praktik. Avsikten är att granska en schablonartad bild av vad teori är och visa på betydelsen av en djupare förståelse av vad vi avser med det praktiska. Författaren menar att all kunskap i grunden är praktisk och det vi åtskilt i teoretiskt och praktiskt i handling formas till en enhet. Begreppet yrkesdidaktik relateras till den didaktiska traditionen och Widqvist ställer frågan, om man lär sig ett yrke genom att arbeta och vad som försvårar ett lärande i arbetet? Vad kan man lära i skolan och vad kan man lära i verksamheten? Detta problematiseras i denna tankebok.
Stefan S Widqvist undervisar vid Yrkeslärarutbildningen och Ingenjörsutbildningen vid Karlstads universitet. Stefan S Widqvist diskuterar och problematiserar i denna tankebok vårt traditionella sätt att se på teori och praktik. Avsikten är att granska en schablonartad bild av vad teori är och visa på betydelsen av en djupare förståelse av vad vi avser med det praktiska. Författaren menar att all kunskap i grunden är praktisk och det vi åtskilt i teoretiskt och praktiskt i handling formas till en enhet. Begreppet yrkesdidaktik relateras till den didaktiska traditionen och Widqvist ställer frågan, om man lär sig ett yrke genom att arbeta och vad som försvårar ett lärande i arbetet? Vad kan man lära i skolan och vad kan man lära i verksamheten? Detta problematiseras i denna tankebok.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2014
ISBN: 9789188470768
Förlag: Förlaget Trädet
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 195 st
Stefan S Widqvist undervisar vid Yrkeslärarutbildningen och Ingenjörsutbildningen vid Karlstads universitet. Stefan S Widqvist diskuterar och problematiserar i denna tankebok vårt traditionella sätt att se på teori och praktik. Avsikten är att granska en schablonartad bild av vad teori är och visa på betydelsen av en djupare förståelse av vad vi avser med det praktiska. Författaren menar att all kunskap i grunden är praktisk och det vi åtskilt i teoretiskt och praktiskt i handling formas till en enhet. Begreppet yrkesdidaktik relateras till den didaktiska traditionen och Widqvist ställer frågan, om man lär sig ett yrke genom att arbeta och vad som försvårar ett lärande i arbetet? Vad kan man lära i skolan och vad kan man lära i verksamheten? Detta problematiseras i denna tankebok.
Stefan S Widqvist undervisar vid Yrkeslärarutbildningen och Ingenjörsutbildningen vid Karlstads universitet. Stefan S Widqvist diskuterar och problematiserar i denna tankebok vårt traditionella sätt att se på teori och praktik. Avsikten är att granska en schablonartad bild av vad teori är och visa på betydelsen av en djupare förståelse av vad vi avser med det praktiska. Författaren menar att all kunskap i grunden är praktisk och det vi åtskilt i teoretiskt och praktiskt i handling formas till en enhet. Begreppet yrkesdidaktik relateras till den didaktiska traditionen och Widqvist ställer frågan, om man lär sig ett yrke genom att arbeta och vad som försvårar ett lärande i arbetet? Vad kan man lära i skolan och vad kan man lära i verksamheten? Detta problematiseras i denna tankebok.
Begagnad bok
119 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
119 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar