En andra, lika nödvändig, bok om marknadsföring av bibliotek. Världen förändras, tempot ökar och biblioteken hänger med! Marknadsföring är intressant, kul och något som alla på biblioteket, på ett eller annat vis, redan arbetar med. Men biblioteken har allt att vinna på en mer offensiv marknadsföring. Inspireras av dessa 100 nödvändiga sidor!
Denna praktiska handbok innehåller modeller, verktyg och kalkyler illustrerade med konkreta exempel från bibliotek i hela världen. Här finns tips för att förebygga stress och hur man genom sponsring och samarbeten kan få mer resurser till marknadsföring. Dessutom ges en lektion i presentationsteknik, en mängd inspirerande exempel på annorlunda biblioteksaktiviteter och nya utlåningsställen samt en grundlig genomgång av de marknadsföringsmöjligheter som de nya teknologierna, till exempel de sociala medierna, erbjuder. Boken belyser även vikten av den interna marknadsföringen.
Zuzana Helinsky är bibliotekarie, konsult och föreläsare med mångårig erfarenhet av marknadsföringsfrågor i Sverige och internationellt.
Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker