En nödvändig liten bok om marknadsföring av bibliotek D. 2; Zuzana Helinsky; 2011
En nödvändig liten bok om marknadsföring av bibliotek D. 2; Zuzana Helinsky; 2011

En nödvändig liten bok om marknadsföring av bibliotek D. 2

av Zuzana Helinsky

  • Utgiven: 2011
  • ISBN: 9789170187131
  • Sidor: 99 st
  • Förlag: BTJ Förlag
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

En andra, lika nödvändig, bok om marknadsföring av bibliotek. Världen förändras, tempot ökar och biblioteken hänger med! Marknadsföring är intressant, kul och något som alla på biblioteket, på ett eller annat vis, redan arbetar med. Men biblioteken har allt att vinna på en mer offensiv marknadsföring. Inspireras av dessa 100 nödvändiga sidor! Denna praktiska handbok innehåller modeller, verktyg och kalkyler illustrerade med konkreta exempel från bibliotek i hela världen. Här finns tips för att förebygga stress och hur man genom sponsring och samarbeten kan få mer resurser till marknadsföring. Dessutom ges en lektion i presentationsteknik, en mängd inspirerande exempel på annorlunda biblioteksaktiviteter och nya utlåningsställen samt en grundlig genomgång av de marknadsföringsmöjligheter som de nya teknologierna, till exempel de sociala medierna, erbjuder. Boken belyser även vikten av den interna marknadsföringen. Zuzana Helinsky är bibliotekarie, konsult och föreläsare med mångårig erfaren­het av marknadsföringsfrågor i Sverige och internationellt.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om En nödvändig liten bok om marknadsföring av bibliotek D. 2 (2011)

I november 2011 släpptes boken En nödvändig liten bok om marknadsföring av bibliotek D. 2 skriven av Zuzana Helinsky. Den är skriven på svenska och består av 99 sidor djupgående information om samhälle och politik. Förlaget bakom boken är BTJ Förlag.

Köp boken En nödvändig liten bok om marknadsföring av bibliotek D. 2 på Studentapan och spara pengar.

Referera till En nödvändig liten bok om marknadsföring av bibliotek D. 2

Harvard

Helinsky, Z. (2011). En nödvändig liten bok om marknadsföring av bibliotek D. 2. BTJ Förlag.

Oxford

Helinsky, Zuzana, En nödvändig liten bok om marknadsföring av bibliotek D. 2 (BTJ Förlag, 2011).

APA

Helinsky, Z. (2011). En nödvändig liten bok om marknadsföring av bibliotek D. 2. BTJ Förlag.

Vancouver

Helinsky Z. En nödvändig liten bok om marknadsföring av bibliotek D. 2. BTJ Förlag; 2011.

Tillfälligt slut

Bevaka boken och få meddelande när den är tillgänglig igen.