En bok om entreprenörskap; Björn Bjerke; 2013
5+ säljare

En bok om entreprenörskap Upplaga 1

av Björn Bjerke
Entreprenörskap är i sanning ett populärt ämne idag. Många talar om att denna aktivitet kan göra utvecklingen av vårt samhälle hållbar och garantera att vi får behålla vår välfärd. Men det finns en oerhörd mängd olika uppfattningar om vad ämnet innehåller och vad det innebär, och dessa uppfattningar och innebörder är inte alltid förenliga med varandra.
Boken ger ett modernt perspektiv på det som är väsentligt att kunna om entreprenörskap. Bland annat diskuteras ämnetshistoria, vårt moderna entreprenöriella samhälle, lokal utveckling av närsamhällen, entreprenörskap i olika nationella kulturer samt kvinnor som entreprenörer. I boken diskuteras också den teoretiska utvecklingen på området såsom en smal och en bred syn på entreprenörskap, rationella och naturliga företagsstarter samt entreprenörskap i ekonomiska utrymmen och på sociala platser. I slutet av varje kapitel finns det ett antal tänkvärda frågor och uppgifter samt ett praktikfall, som är användbara vid självstudier eller vid undervisning i ämnet. Det finns också material tillgängligt online som stöd för detta ändamål.
Boken är främst tänkt som en lärobok vid universitet och högskola, på grundutbildnings- eller magisternivå.
Entreprenörskap är i sanning ett populärt ämne idag. Många talar om att denna aktivitet kan göra utvecklingen av vårt samhälle hållbar och garantera att vi får behålla vår välfärd. Men det finns en oerhörd mängd olika uppfattningar om vad ämnet innehåller och vad det innebär, och dessa uppfattningar och innebörder är inte alltid förenliga med varandra.
Boken ger ett modernt perspektiv på det som är väsentligt att kunna om entreprenörskap. Bland annat diskuteras ämnetshistoria, vårt moderna entreprenöriella samhälle, lokal utveckling av närsamhällen, entreprenörskap i olika nationella kulturer samt kvinnor som entreprenörer. I boken diskuteras också den teoretiska utvecklingen på området såsom en smal och en bred syn på entreprenörskap, rationella och naturliga företagsstarter samt entreprenörskap i ekonomiska utrymmen och på sociala platser. I slutet av varje kapitel finns det ett antal tänkvärda frågor och uppgifter samt ett praktikfall, som är användbara vid självstudier eller vid undervisning i ämnet. Det finns också material tillgängligt online som stöd för detta ändamål.
Boken är främst tänkt som en lärobok vid universitet och högskola, på grundutbildnings- eller magisternivå.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2013
ISBN: 9789144077130
Förlag: Studentlitteratur
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 332 st
Entreprenörskap är i sanning ett populärt ämne idag. Många talar om att denna aktivitet kan göra utvecklingen av vårt samhälle hållbar och garantera att vi får behålla vår välfärd. Men det finns en oerhörd mängd olika uppfattningar om vad ämnet innehåller och vad det innebär, och dessa uppfattningar och innebörder är inte alltid förenliga med varandra.
Boken ger ett modernt perspektiv på det som är väsentligt att kunna om entreprenörskap. Bland annat diskuteras ämnetshistoria, vårt moderna entreprenöriella samhälle, lokal utveckling av närsamhällen, entreprenörskap i olika nationella kulturer samt kvinnor som entreprenörer. I boken diskuteras också den teoretiska utvecklingen på området såsom en smal och en bred syn på entreprenörskap, rationella och naturliga företagsstarter samt entreprenörskap i ekonomiska utrymmen och på sociala platser. I slutet av varje kapitel finns det ett antal tänkvärda frågor och uppgifter samt ett praktikfall, som är användbara vid självstudier eller vid undervisning i ämnet. Det finns också material tillgängligt online som stöd för detta ändamål.
Boken är främst tänkt som en lärobok vid universitet och högskola, på grundutbildnings- eller magisternivå.
Entreprenörskap är i sanning ett populärt ämne idag. Många talar om att denna aktivitet kan göra utvecklingen av vårt samhälle hållbar och garantera att vi får behålla vår välfärd. Men det finns en oerhörd mängd olika uppfattningar om vad ämnet innehåller och vad det innebär, och dessa uppfattningar och innebörder är inte alltid förenliga med varandra.
Boken ger ett modernt perspektiv på det som är väsentligt att kunna om entreprenörskap. Bland annat diskuteras ämnetshistoria, vårt moderna entreprenöriella samhälle, lokal utveckling av närsamhällen, entreprenörskap i olika nationella kulturer samt kvinnor som entreprenörer. I boken diskuteras också den teoretiska utvecklingen på området såsom en smal och en bred syn på entreprenörskap, rationella och naturliga företagsstarter samt entreprenörskap i ekonomiska utrymmen och på sociala platser. I slutet av varje kapitel finns det ett antal tänkvärda frågor och uppgifter samt ett praktikfall, som är användbara vid självstudier eller vid undervisning i ämnet. Det finns också material tillgängligt online som stöd för detta ändamål.
Boken är främst tänkt som en lärobok vid universitet och högskola, på grundutbildnings- eller magisternivå.
Begagnad bok
229 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
229 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar