Empati - Nyckeln till samarbete i professionella samtal; Hilmar Thór Hilmarsson; 2024
endast ny

Empati - Nyckeln till samarbete i professionella samtal Upplaga 2

av Hilmar Thór Hilmarsson
Empati är ett medfött och naturligt sätt att samtala och därför en nyckel till mänskligt samarbete. Den här boken förklarar hur empati fungerar och visar hur professionella kan använda sin empati för att hjälpa andra i sin yrkesroll.

Innehållet är uppdelat i fyra teman:

• Att förstå hur empati fungerar och varför empati skapar samarbete.

• Att skapa en god relation genom medveten närvaro.

• Att framkalla motivation och vägleda genom empati.

• Att genomföra samtal som hjälper – tre steg du tar i samtalstrappan.

Boken ger inblick i en mängd verktyg och metoder som bygger på empati, och som underlättar professionella samtal. Forskningen visar att professionella samtal som bygger på empati i högre utsträckning leder till samarbete, välmående och medverkan i åtgärder.

Den andra upplagan har utökats med fler dialoger och exempel, vilka konkretiserar bokens innehåll och teorier ytterligare. Boken vänder sig till yrkesverksamma inom skola, vård, omsorg, socialt arbete och till personer i en ledande position.
Empati är ett medfött och naturligt sätt att samtala och därför en nyckel till mänskligt samarbete. Den här boken förklarar hur empati fungerar och visar hur professionella kan använda sin empati för att hjälpa andra i sin yrkesroll.

Innehållet är uppdelat i fyra teman:

• Att förstå hur empati fungerar och varför empati skapar samarbete.

• Att skapa en god relation genom medveten närvaro.

• Att framkalla motivation och vägleda genom empati.

• Att genomföra samtal som hjälper – tre steg du tar i samtalstrappan.

Boken ger inblick i en mängd verktyg och metoder som bygger på empati, och som underlättar professionella samtal. Forskningen visar att professionella samtal som bygger på empati i högre utsträckning leder till samarbete, välmående och medverkan i åtgärder.

Den andra upplagan har utökats med fler dialoger och exempel, vilka konkretiserar bokens innehåll och teorier ytterligare. Boken vänder sig till yrkesverksamma inom skola, vård, omsorg, socialt arbete och till personer i en ledande position.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2024
ISBN: 9789144142579
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 280 st
2 upplagor
Upplaga 1 (2018)
från 269 kr
Upplaga 2 (2024)
376 kr (endast ny)
Empati är ett medfött och naturligt sätt att samtala och därför en nyckel till mänskligt samarbete. Den här boken förklarar hur empati fungerar och visar hur professionella kan använda sin empati för att hjälpa andra i sin yrkesroll.

Innehållet är uppdelat i fyra teman:

• Att förstå hur empati fungerar och varför empati skapar samarbete.

• Att skapa en god relation genom medveten närvaro.

• Att framkalla motivation och vägleda genom empati.

• Att genomföra samtal som hjälper – tre steg du tar i samtalstrappan.

Boken ger inblick i en mängd verktyg och metoder som bygger på empati, och som underlättar professionella samtal. Forskningen visar att professionella samtal som bygger på empati i högre utsträckning leder till samarbete, välmående och medverkan i åtgärder.

Den andra upplagan har utökats med fler dialoger och exempel, vilka konkretiserar bokens innehåll och teorier ytterligare. Boken vänder sig till yrkesverksamma inom skola, vård, omsorg, socialt arbete och till personer i en ledande position.
Empati är ett medfött och naturligt sätt att samtala och därför en nyckel till mänskligt samarbete. Den här boken förklarar hur empati fungerar och visar hur professionella kan använda sin empati för att hjälpa andra i sin yrkesroll.

Innehållet är uppdelat i fyra teman:

• Att förstå hur empati fungerar och varför empati skapar samarbete.

• Att skapa en god relation genom medveten närvaro.

• Att framkalla motivation och vägleda genom empati.

• Att genomföra samtal som hjälper – tre steg du tar i samtalstrappan.

Boken ger inblick i en mängd verktyg och metoder som bygger på empati, och som underlättar professionella samtal. Forskningen visar att professionella samtal som bygger på empati i högre utsträckning leder till samarbete, välmående och medverkan i åtgärder.

Den andra upplagan har utökats med fler dialoger och exempel, vilka konkretiserar bokens innehåll och teorier ytterligare. Boken vänder sig till yrkesverksamma inom skola, vård, omsorg, socialt arbete och till personer i en ledande position.
Ny bok
358 kr376 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
358 kr376 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)