Diesel 1991-2001. Finally it all makes sense
This book is in English
In the 1990s, a campaign for an Italian clothing company made waves and paved the way for a new type of visual communication. Combining eye-catching photographs and provocative texts, the campaign was impregnated with a subtext of political messages embedded in gender stereotypes, which it simultaneously undermined. With its slogan "For successful living", the campaign was designed as a survival guide for living in a world marked by conflict, abuse of power and obsession with beauty. Ironically stating that happiness can (not) be achieved by consumption, the campaign was a type of anti-marketing that poked fun at those who didn't get it and encouraged those who did. At first glance, the photographs and films could be dismissed as provocative, sexist or even comical. However, a closer inspection revealed topics such as the environment, religion and Western ignorance of the surrounding world. The ten-year campaign caught the attention of the public but not everyone understood what was being communicated until now.
På 1990-talet startade det italienska klädföretaget Diesel en reklamkampanj som förändrade reklamvärlden och öppnade upp för en ny typ av visuell kommunikation. Med en kombination av spektakulära fotografier och provokativa texter blev kampanjen känd världen över.
Vid en första anblick verkade fotografierna och filmerna provokativa och sexistiska, men egentligen genomsyrades kampanjen av subtila politiska budskap som kritiserade konsumtionssamhället och västvärldens ignorans gentemot övriga världen.
Många har dock varit omedvetna om kampanjens egentliga budskap då Diesel låtit bli att kommentera idéerna. Förrän nu.
Utgiven: 2016
ISBN: 9789187397462
Förlag: Nicotext
Format: Häftad
Språk: Svenska
This book is in English
In the 1990s, a campaign for an Italian clothing company made waves and paved the way for a new type of visual communication. Combining eye-catching photographs and provocative texts, the campaign was impregnated with a subtext of political messages embedded in gender stereotypes, which it simultaneously undermined. With its slogan "For successful living", the campaign was designed as a survival guide for living in a world marked by conflict, abuse of power and obsession with beauty. Ironically stating that happiness can (not) be achieved by consumption, the campaign was a type of anti-marketing that poked fun at those who didn't get it and encouraged those who did. At first glance, the photographs and films could be dismissed as provocative, sexist or even comical. However, a closer inspection revealed topics such as the environment, religion and Western ignorance of the surrounding world. The ten-year campaign caught the attention of the public but not everyone understood what was being communicated until now.
På 1990-talet startade det italienska klädföretaget Diesel en reklamkampanj som förändrade reklamvärlden och öppnade upp för en ny typ av visuell kommunikation. Med en kombination av spektakulära fotografier och provokativa texter blev kampanjen känd världen över.
Vid en första anblick verkade fotografierna och filmerna provokativa och sexistiska, men egentligen genomsyrades kampanjen av subtila politiska budskap som kritiserade konsumtionssamhället och västvärldens ignorans gentemot övriga världen.
Många har dock varit omedvetna om kampanjens egentliga budskap då Diesel låtit bli att kommentera idéerna. Förrän nu.
Varje vecka tillkommer tusentals nya säljare. Bevaka boken så får du meddelande när den finns tillgänglig igen.