Så här säger en VD i utbildningsbranschen om boken Den rätta gnistan, vårens mest lästa Svenska säljbok. "Jag arbetar som VD och säljansvarig för 15 säljare. Jag vill påstå att vår säljavdelning ligger i framkant i Sverige, men vi behöver ändå inspiration med jämna mellanrum. Jag läste Den rätta gnistan som verkligen sätter fingret på vad som är grunden för framgångsrik försäljning att se till att få en bra start varje dag. Efter att ha läst boken köpte jag 5 till för jag vill att alla våra säljare ska läsa den." Vill du bli innesäljaren som slipper dåliga säljdagar? Vill du bli utesäljaren som blir bättre på att boka möten och minimerar antalet återkomster? Vill du ha första hjälpen vid telefonkramp och själv kunna ta dig ur sälj- och motivationsdippar? Läs den här boken, gör övningarna och följ stentavlorna. Lär du dig vinna säljstarten kommer din försäljning att öka dramatiskt. Och du tänk om dina konkurrenter läser den här boken och inte du. Vågar du riskera det? Hur ökar du försäljningen genom att bli bättre på inledningen av säljsamtalen? Hur gör du för att minska antalet återkomster och få prata färdigt när du kommit fram till kunden? Hur gör du för att göra dina kalla samtal varma? Hur minimerar du tiden du lägger på att boka möten eller telefonmöten? Den rätta gnistan är skriven för dig som är inne- eller utesäljare och som vill slippa dåliga säljdagar. Den ger dig svar på dessa och många andra frågor. Bokens övningar lär dig att tänka och göra som en stjärnsäljare. Målet med boken är att du ska öka din försäljning genom att vinna säljstarten. Du får massor av konkreta tips på hur ska göra för att själv ta dig ur sälj- och motivationsdippar, vad du ska säga när du ringer och hur du ger dig själv chansen att utvecklas till en ännu bättre säljare. Denna bok finns också som ljudböcker, uppdelad på två titlar: Den rätta gnistan och Första hjälpen vid telefonkramp.
Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker