Dåliga kunder gör bra affärer! - ett dilemma i offentlig upphandling; Staffan Furusten; 2015
Dåliga kunder gör bra affärer! - ett dilemma i offentlig upphandling; Staffan Furusten; 2015

Dåliga kunder gör bra affärer! - ett dilemma i offentlig upphandling Upplaga 1

av Staffan Furusten

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2015
  • ISBN: 9789147111886
  • Sidor: 138 st
  • Förlag: Liber
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Årligen genomförs offentliga upphandlingar till ett värde av 500–600 miljarder kronor.Alla upphandlingar ska följa lagen om offentlig upphandling (LOU), oavsett vilken typ av vara eller tjänst det rör sig om. Läs mer LOU bygger på idén att inköp kan och bör göras på samma sätt på alla marknader. Men det finns många slags marknader och ofta är det inte ändamålsenligt att handla enligt LOU. Genom att vara ”dåliga kunder” och inte helt följa reglerna i LOU, kan offentliga organisationer göra bättre inköp. Är sådana regelbrott demokratiskt försvarbara? Författaren diskuterar offentliga organisationers inköpsverksamhet med utgångspunkt i en studie av hur upphandlingar av tjänster från managementkonsulter går till. Sådana tjänster är komplexa och ställer offentliga upphandlare inför svåra avvägningar. Författaren diskuterar offentliga organisationers inköpsverksamhet med utgångspunkt i en studie av hur upphandlingar av tjänster från managementkonsulter går till. Sådana tjänster är komplexa och ställer offentliga upphandlare inför svåra avvägningar. Om författarna Staffan Furusten är föreståndare för Score (Stockholms centrum för forskning om offentlig sektor) och docent i företagsekonomi vid Handelshögskolan i Stockholm.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Dåliga kunder gör bra affärer! - ett dilemma i offentlig upphandling (2015)

I februari 2015 släpptes boken Dåliga kunder gör bra affärer! - ett dilemma i offentlig upphandling skriven av Staffan Furusten. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 138 sidor djupgående information om ekonomi. Förlaget bakom boken är Liber som har sitt säte i Solna.

Köp boken Dåliga kunder gör bra affärer! - ett dilemma i offentlig upphandling på Studentapan och spara pengar.

Referera till Dåliga kunder gör bra affärer! - ett dilemma i offentlig upphandling (Upplaga 1)

Harvard

Furusten, S. (2015). Dåliga kunder gör bra affärer! - ett dilemma i offentlig upphandling. 1:a uppl. Liber.

Oxford

Furusten, Staffan, Dåliga kunder gör bra affärer! - ett dilemma i offentlig upphandling, 1 uppl. (Liber, 2015).

APA

Furusten, S. (2015). Dåliga kunder gör bra affärer! - ett dilemma i offentlig upphandling (1:a uppl.). Liber.

Vancouver

Furusten S. Dåliga kunder gör bra affärer! - ett dilemma i offentlig upphandling. 1:a uppl. Liber; 2015.

Köp boken

169 kr

Skynda dig - Bara ett fåtal säljare kvar!