Bygga skolor för fler : den fysiska närmiljöns betydelse för barn med koncentrationssvårigheter; Catrin Tufvesson, Joel Tufvesson; 2009
Bygga skolor för fler : den fysiska närmiljöns betydelse för barn med koncentrationssvårigheter; Catrin Tufvesson, Joel Tufvesson; 2009

Bygga skolor för fler : den fysiska närmiljöns betydelse för barn med koncentrationssvårigheter

av Catrin Tufvesson, Joel Tufvesson

  • Utgiven: 2009
  • ISBN: 9789173333788
  • Sidor: 88 st
  • Förlag: Svensk Byggtjänst
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Elevers funktionsnedsättningar går inte att bygga bort, men genom att tillrättalägga den fysiska lärmiljön i skolan är mycket vunnet. Det framgår av den här boken som innehåller resultaten från fyra års forskning av hur skolans fysiska lärmiljö påverkar koncentrationsförmågan hos barn med ADHD, autism och Downs syndrom. I sex olika klassrum visas hur de faktiska förhållandena, såsom placering av till exempel fönster och dörrar, påverkar elever med dessa funktionsnedsättningar. Boken riktar sig såväl till byggherrar, arkitekter och planerare som till verksamhetsansvariga tjänstemän, skolledare och pedagoger.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Bygga skolor för fler : den fysiska närmiljöns betydelse för barn med koncentrationssvårigheter (2009)

I december 2009 släpptes boken Bygga skolor för fler : den fysiska närmiljöns betydelse för barn med koncentrationssvårigheter skriven av Catrin Tufvesson, Joel Tufvesson. Den är skriven på svenska och består av 88 sidor djupgående information om pedagogik. Förlaget bakom boken är Svensk Byggtjänst som har sitt säte i Stockholm.

Köp boken Bygga skolor för fler : den fysiska närmiljöns betydelse för barn med koncentrationssvårigheter på Studentapan och spara pengar.

Referera till Bygga skolor för fler : den fysiska närmiljöns betydelse för barn med koncentrationssvårigheter

Harvard

Tufvesson, C. & Tufvesson, J. (2009). Bygga skolor för fler : den fysiska närmiljöns betydelse för barn med koncentrationssvårigheter. Svensk Byggtjänst.

Oxford

Tufvesson, Catrin & Tufvesson, Joel, Bygga skolor för fler : den fysiska närmiljöns betydelse för barn med koncentrationssvårigheter (Svensk Byggtjänst, 2009).

APA

Tufvesson, C., & Tufvesson, J. (2009). Bygga skolor för fler : den fysiska närmiljöns betydelse för barn med koncentrationssvårigheter. Svensk Byggtjänst.

Vancouver

Tufvesson C, Tufvesson J. Bygga skolor för fler : den fysiska närmiljöns betydelse för barn med koncentrationssvårigheter. Svensk Byggtjänst; 2009.

Tillfälligt slut

Bevaka boken och få meddelande när den är tillgänglig igen.