Business History in Sweden = Näringslivshistoria i Sverige; Paulina Rytkönen, Ann-Kristin Bergquist, Carl Magnus Bjuggren, Eva Blomberg, Marcus Box, Oskar Broberg, Karl Gratzer, Ylva Hasselberg, Peter Hedberg, Dan Johansson, Sverker Jonsson, Birgit Karlsson, Tom Kärrlander, Mats Larsson, Tommy Larsson Segerlind, Agneta Lilja, Mikael Lönnborg, Therese Nordlund Edvinsson, Jan Öhrming, Mikael Olsson, Frida Östman, Tom Petersson, Paulina Rytkönen, Peter Sandberg, Fredrik Sandgren, Hans Sjögren, Jari Ström, Sven-Erik Svärd, Kersti Ullenhag, Martin Wottle, Per Wramner; 2011
spara 37%
1 säljare

Business History in Sweden = Näringslivshistoria i Sverige Upplaga 1

av Paulina Rytkönen, Ann-Kristin Bergquist, Carl Magnus Bjuggren, Eva Blomberg, Marcus Box
m.fl.
Business history is an academic discipline that provides comprehensive knowledge about why firms succeed or fail. Some important topics within business history are the relationship between enterprises and economic growth, the development of markets and economic branches, innovations, entrepreneurship, institutions, finance strategies and business culture. All of which is crucial to understand the development and function of enterprises and to explain economic growth or stagnation. The contributions in this book represent the vast perspectives involved in business history research in Sweden. It highlights the history of small and large enterprises, economic branches and business organisations in a national and international perspective using a multitude of different approaches. The scope and perspectives of the contributions are indeed wide, but the common denominator is that they provide insights, describe, analyze and raise questions about research within the field of business history in Sweden. Näringslivshistoria i Sverige är en antologi som diskuterar svensk företagshistoria från skilda utgångspunkter och olika tidsperioder. Det akademiska ämnet 'Business History' syftar till att analysera företag och företagande i ett långsiktigt och brett perspektiv. Framför allt vill näringslivshistoria ge oss ny kunskap om exempelvis företagens betydelse för ekonomisk tillväxt, företagandets normer och regler, marknaders utveckling, innovationskraft och entreprenörskap, finansieringsstrategier och företagskultur. Näringslivshistoria utgår oftast från en bred kontext för att kunna förklara varför företag lyckas eller misslyckas. Särskilt viktigt är relationen mellan företag, marknad och regelverk, vilken är avgörande för förståelsen av företagandets utveckling och funktion och för att förklara ekonomisk tillväxt eller stagnation.
Business history is an academic discipline that provides comprehensive knowledge about why firms succeed or fail. Some important topics within business history are the relationship between enterprises and economic growth, the development of markets and economic branches, innovations, entrepreneurship, institutions, finance strategies and business culture. All of which is crucial to understand the development and function of enterprises and to explain economic growth or stagnation. The contributions in this book represent the vast perspectives involved in business history research in Sweden. It highlights the history of small and large enterprises, economic branches and business organisations in a national and international perspective using a multitude of different approaches. The scope and perspectives of the contributions are indeed wide, but the common denominator is that they provide insights, describe, analyze and raise questions about research within the field of business history in Sweden. Näringslivshistoria i Sverige är en antologi som diskuterar svensk företagshistoria från skilda utgångspunkter och olika tidsperioder. Det akademiska ämnet 'Business History' syftar till att analysera företag och företagande i ett långsiktigt och brett perspektiv. Framför allt vill näringslivshistoria ge oss ny kunskap om exempelvis företagens betydelse för ekonomisk tillväxt, företagandets normer och regler, marknaders utveckling, innovationskraft och entreprenörskap, finansieringsstrategier och företagskultur. Näringslivshistoria utgår oftast från en bred kontext för att kunna förklara varför företag lyckas eller misslyckas. Särskilt viktigt är relationen mellan företag, marknad och regelverk, vilken är avgörande för förståelsen av företagandets utveckling och funktion och för att förklara ekonomisk tillväxt eller stagnation.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2011
ISBN: 9789178448289
Förlag: Gidlunds förlag
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 618 st
Business history is an academic discipline that provides comprehensive knowledge about why firms succeed or fail. Some important topics within business history are the relationship between enterprises and economic growth, the development of markets and economic branches, innovations, entrepreneurship, institutions, finance strategies and business culture. All of which is crucial to understand the development and function of enterprises and to explain economic growth or stagnation. The contributions in this book represent the vast perspectives involved in business history research in Sweden. It highlights the history of small and large enterprises, economic branches and business organisations in a national and international perspective using a multitude of different approaches. The scope and perspectives of the contributions are indeed wide, but the common denominator is that they provide insights, describe, analyze and raise questions about research within the field of business history in Sweden. Näringslivshistoria i Sverige är en antologi som diskuterar svensk företagshistoria från skilda utgångspunkter och olika tidsperioder. Det akademiska ämnet 'Business History' syftar till att analysera företag och företagande i ett långsiktigt och brett perspektiv. Framför allt vill näringslivshistoria ge oss ny kunskap om exempelvis företagens betydelse för ekonomisk tillväxt, företagandets normer och regler, marknaders utveckling, innovationskraft och entreprenörskap, finansieringsstrategier och företagskultur. Näringslivshistoria utgår oftast från en bred kontext för att kunna förklara varför företag lyckas eller misslyckas. Särskilt viktigt är relationen mellan företag, marknad och regelverk, vilken är avgörande för förståelsen av företagandets utveckling och funktion och för att förklara ekonomisk tillväxt eller stagnation.
Business history is an academic discipline that provides comprehensive knowledge about why firms succeed or fail. Some important topics within business history are the relationship between enterprises and economic growth, the development of markets and economic branches, innovations, entrepreneurship, institutions, finance strategies and business culture. All of which is crucial to understand the development and function of enterprises and to explain economic growth or stagnation. The contributions in this book represent the vast perspectives involved in business history research in Sweden. It highlights the history of small and large enterprises, economic branches and business organisations in a national and international perspective using a multitude of different approaches. The scope and perspectives of the contributions are indeed wide, but the common denominator is that they provide insights, describe, analyze and raise questions about research within the field of business history in Sweden. Näringslivshistoria i Sverige är en antologi som diskuterar svensk företagshistoria från skilda utgångspunkter och olika tidsperioder. Det akademiska ämnet 'Business History' syftar till att analysera företag och företagande i ett långsiktigt och brett perspektiv. Framför allt vill näringslivshistoria ge oss ny kunskap om exempelvis företagens betydelse för ekonomisk tillväxt, företagandets normer och regler, marknaders utveckling, innovationskraft och entreprenörskap, finansieringsstrategier och företagskultur. Näringslivshistoria utgår oftast från en bred kontext för att kunna förklara varför företag lyckas eller misslyckas. Särskilt viktigt är relationen mellan företag, marknad och regelverk, vilken är avgörande för förståelsen av företagandets utveckling och funktion och för att förklara ekonomisk tillväxt eller stagnation.
Begagnad bok
159 kr249 krSpara 90 kr (37%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
159 kr249 krSpara 90 kr (37%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar