Bedömning för lärande i NO-klassrummet : science inside the black box; Paul Black, Christine Harrison; 2014
2 säljare

Bedömning för lärande i NO-klassrummet : science inside the black box Upplaga 1

av Paul Black, Christine Harrison
Den här boken ger stöd för att utveckla lärande och undervisning i de naturvetenskapliga ämnena med hjälp av formativ bedömning eller bedömning för lärande. Boken beskriver hur du som NO-lärare kan arbeta med formativ bedömning med elever framför allt i åk 6-9. Många av exemplen kan dock anpassas så att de blir användbara i andra ämnen och för yngre elever.

Läs mer
Bedömning för lärande i NO-klassrummet innebär att:
- vägleda elever i samtal om tankar och idéer i NO.
- genomföra utmanade aktiviteter som uppmuntrar eleverna att prata om och reflektera över sina tankar.
- läraren ökar sin medvetenhet om vilken funktion olika frågor har i klassrummet.
- elevernas delaktighet i klassrumsdiskussioner ökar.
- eleven själv måste vara aktiv i lärandeprocessen.
- läraren gör professionella bedömningar av vad som är nästa steg i lärandet.
- feedback är den aktivitet som stödjer lärande.
Författarna Paul Black och Christine Harrison berättar i korthet om olika strategier som fungerat för NO-lärare på sex högstadieskolor utanför London. De berättar också om hur dessa lärare effektivt använt sig av framåtsyftande återkoppling och andra strategier som påverkar elevers lärande i det dagliga arbetet i klassrummet.
Den här boken ger stöd för att utveckla lärande och undervisning i de naturvetenskapliga ämnena med hjälp av formativ bedömning eller bedömning för lärande. Boken beskriver hur du som NO-lärare kan arbeta med formativ bedömning med elever framför allt i åk 6-9. Många av exemplen kan dock anpassas så att de blir användbara i andra ämnen och för yngre elever.

Läs mer
Bedömning för lärande i NO-klassrummet innebär att:
- vägleda elever i samtal om tankar och idéer i NO.
- genomföra utmanade aktiviteter som uppmuntrar eleverna att prata om och reflektera över sina tankar.
- läraren ökar sin medvetenhet om vilken funktion olika frågor har i klassrummet.
- elevernas delaktighet i klassrumsdiskussioner ökar.
- eleven själv måste vara aktiv i lärandeprocessen.
- läraren gör professionella bedömningar av vad som är nästa steg i lärandet.
- feedback är den aktivitet som stödjer lärande.
Författarna Paul Black och Christine Harrison berättar i korthet om olika strategier som fungerat för NO-lärare på sex högstadieskolor utanför London. De berättar också om hur dessa lärare effektivt använt sig av framåtsyftande återkoppling och andra strategier som påverkar elevers lärande i det dagliga arbetet i klassrummet.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2014
ISBN: 9789147114696
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 40 st
Den här boken ger stöd för att utveckla lärande och undervisning i de naturvetenskapliga ämnena med hjälp av formativ bedömning eller bedömning för lärande. Boken beskriver hur du som NO-lärare kan arbeta med formativ bedömning med elever framför allt i åk 6-9. Många av exemplen kan dock anpassas så att de blir användbara i andra ämnen och för yngre elever.

Läs mer
Bedömning för lärande i NO-klassrummet innebär att:
- vägleda elever i samtal om tankar och idéer i NO.
- genomföra utmanade aktiviteter som uppmuntrar eleverna att prata om och reflektera över sina tankar.
- läraren ökar sin medvetenhet om vilken funktion olika frågor har i klassrummet.
- elevernas delaktighet i klassrumsdiskussioner ökar.
- eleven själv måste vara aktiv i lärandeprocessen.
- läraren gör professionella bedömningar av vad som är nästa steg i lärandet.
- feedback är den aktivitet som stödjer lärande.
Författarna Paul Black och Christine Harrison berättar i korthet om olika strategier som fungerat för NO-lärare på sex högstadieskolor utanför London. De berättar också om hur dessa lärare effektivt använt sig av framåtsyftande återkoppling och andra strategier som påverkar elevers lärande i det dagliga arbetet i klassrummet.
Den här boken ger stöd för att utveckla lärande och undervisning i de naturvetenskapliga ämnena med hjälp av formativ bedömning eller bedömning för lärande. Boken beskriver hur du som NO-lärare kan arbeta med formativ bedömning med elever framför allt i åk 6-9. Många av exemplen kan dock anpassas så att de blir användbara i andra ämnen och för yngre elever.

Läs mer
Bedömning för lärande i NO-klassrummet innebär att:
- vägleda elever i samtal om tankar och idéer i NO.
- genomföra utmanade aktiviteter som uppmuntrar eleverna att prata om och reflektera över sina tankar.
- läraren ökar sin medvetenhet om vilken funktion olika frågor har i klassrummet.
- elevernas delaktighet i klassrumsdiskussioner ökar.
- eleven själv måste vara aktiv i lärandeprocessen.
- läraren gör professionella bedömningar av vad som är nästa steg i lärandet.
- feedback är den aktivitet som stödjer lärande.
Författarna Paul Black och Christine Harrison berättar i korthet om olika strategier som fungerat för NO-lärare på sex högstadieskolor utanför London. De berättar också om hur dessa lärare effektivt använt sig av framåtsyftande återkoppling och andra strategier som påverkar elevers lärande i det dagliga arbetet i klassrummet.
Begagnad bok
125 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
125 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar