Barnet, marknadsföringen och rätten : interdisciplinära perspektiv; Lena Olsen; 2007

Barnet, marknadsföringen och rätten : interdisciplinära perspektiv

av Lena Olsen
I Sverige har vi ett förbud mot tv-reklam riktad till barn under 12 år, men kanaler som sänder från utlandet, som TV3 och Kanal 5, omfattas inte av barnreklamförbudet. Därför behövs enligt Lena Olsen en total omorientering av regelverket. I boken ger hon nya perspektiv på barn och reklam och föreslår en ny reglering av marknadsföringen mot bakgrund av bl a FN:s konvention om barnets rättigheter och tvärvetenskapliga perspektiv på marknadsföring. Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
I Sverige har vi ett förbud mot tv-reklam riktad till barn under 12 år, men kanaler som sänder från utlandet, som TV3 och Kanal 5, omfattas inte av barnreklamförbudet. Därför behövs enligt Lena Olsen en total omorientering av regelverket. I boken ger hon nya perspektiv på barn och reklam och föreslår en ny reglering av marknadsföringen mot bakgrund av bl a FN:s konvention om barnets rättigheter och tvärvetenskapliga perspektiv på marknadsföring. Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Utgiven: 2007
ISBN: 9789172978072
Förlag: Norstedts Akademiska Förlag
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 167 st
I Sverige har vi ett förbud mot tv-reklam riktad till barn under 12 år, men kanaler som sänder från utlandet, som TV3 och Kanal 5, omfattas inte av barnreklamförbudet. Därför behövs enligt Lena Olsen en total omorientering av regelverket. I boken ger hon nya perspektiv på barn och reklam och föreslår en ny reglering av marknadsföringen mot bakgrund av bl a FN:s konvention om barnets rättigheter och tvärvetenskapliga perspektiv på marknadsföring. Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
I Sverige har vi ett förbud mot tv-reklam riktad till barn under 12 år, men kanaler som sänder från utlandet, som TV3 och Kanal 5, omfattas inte av barnreklamförbudet. Därför behövs enligt Lena Olsen en total omorientering av regelverket. I boken ger hon nya perspektiv på barn och reklam och föreslår en ny reglering av marknadsföringen mot bakgrund av bl a FN:s konvention om barnets rättigheter och tvärvetenskapliga perspektiv på marknadsföring. Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)