Att undervisa i förskolan : Metoder och verktyg; Ann S Pihlgren; 2024

Att undervisa i förskolan : Metoder och verktyg

av Ann S Pihlgren
Metoder och verktyg för att skapa en undervisningsmiljö i förskolan som främjar barns lärande och utveckling.

Hur kan undervisningen i förskolan främja barns lärande och utveckling? Boken innehåller konkreta metoder och verktyg för att skapa undervisning som engagerar barnen. Genom både teori och praktiska exempel visar författaren Ann S. Pihlgren hur du kan utforma meningsfull undervisning i enlighet med förskolans läroplan, som stödjer ett kvalitativt lärande hos barnen.

Med en grund i aktuell forskning och beprövad erfarenhet får du vägledning i allt från hur lärmiljöer kan anpassas och undervisningsinnehåll planeras, till hur barns individuella progression kan stödjas genom rätt utmaningar. Boken belyser också vikten av språkutveckling och samspelets roll i lärandet samtidigt som handfasta tips och reflektioner gör det enkelt att tillämpa innehållet i det dagliga arbetet.

Bokens innehåll och upplägg underlättar både individuell fördjupning och kollegialt lärande – allt för att tillsammans skapa en pedagogisk verksamhet som främjar barnens utveckling.

Ann S. Pihlgren är fil.dr och forskningsledare vid Ignite Research Institute. Hon har tidigare arbetat som lärare, rektor, förvaltningschef, kvalitetsutvecklare, universitetslektor, skolpolitiker, studierektor och ansvarig för fritidslärarutbildningen vid Stockholms universitet. Ann S. Pihlgren är författare till flera pedagogiska och didaktiska böcker, bland annat för förskolepersonal. Barns tänkande, språk och samspel är hennes huvudsakliga forskningsintressen.
Metoder och verktyg för att skapa en undervisningsmiljö i förskolan som främjar barns lärande och utveckling.

Hur kan undervisningen i förskolan främja barns lärande och utveckling? Boken innehåller konkreta metoder och verktyg för att skapa undervisning som engagerar barnen. Genom både teori och praktiska exempel visar författaren Ann S. Pihlgren hur du kan utforma meningsfull undervisning i enlighet med förskolans läroplan, som stödjer ett kvalitativt lärande hos barnen.

Med en grund i aktuell forskning och beprövad erfarenhet får du vägledning i allt från hur lärmiljöer kan anpassas och undervisningsinnehåll planeras, till hur barns individuella progression kan stödjas genom rätt utmaningar. Boken belyser också vikten av språkutveckling och samspelets roll i lärandet samtidigt som handfasta tips och reflektioner gör det enkelt att tillämpa innehållet i det dagliga arbetet.

Bokens innehåll och upplägg underlättar både individuell fördjupning och kollegialt lärande – allt för att tillsammans skapa en pedagogisk verksamhet som främjar barnens utveckling.

Ann S. Pihlgren är fil.dr och forskningsledare vid Ignite Research Institute. Hon har tidigare arbetat som lärare, rektor, förvaltningschef, kvalitetsutvecklare, universitetslektor, skolpolitiker, studierektor och ansvarig för fritidslärarutbildningen vid Stockholms universitet. Ann S. Pihlgren är författare till flera pedagogiska och didaktiska böcker, bland annat för förskolepersonal. Barns tänkande, språk och samspel är hennes huvudsakliga forskningsintressen.
Utgiven: 2024
ISBN: 9789177414605
Förlag: Gothia Kompetens AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 232 st
Metoder och verktyg för att skapa en undervisningsmiljö i förskolan som främjar barns lärande och utveckling.

Hur kan undervisningen i förskolan främja barns lärande och utveckling? Boken innehåller konkreta metoder och verktyg för att skapa undervisning som engagerar barnen. Genom både teori och praktiska exempel visar författaren Ann S. Pihlgren hur du kan utforma meningsfull undervisning i enlighet med förskolans läroplan, som stödjer ett kvalitativt lärande hos barnen.

Med en grund i aktuell forskning och beprövad erfarenhet får du vägledning i allt från hur lärmiljöer kan anpassas och undervisningsinnehåll planeras, till hur barns individuella progression kan stödjas genom rätt utmaningar. Boken belyser också vikten av språkutveckling och samspelets roll i lärandet samtidigt som handfasta tips och reflektioner gör det enkelt att tillämpa innehållet i det dagliga arbetet.

Bokens innehåll och upplägg underlättar både individuell fördjupning och kollegialt lärande – allt för att tillsammans skapa en pedagogisk verksamhet som främjar barnens utveckling.

Ann S. Pihlgren är fil.dr och forskningsledare vid Ignite Research Institute. Hon har tidigare arbetat som lärare, rektor, förvaltningschef, kvalitetsutvecklare, universitetslektor, skolpolitiker, studierektor och ansvarig för fritidslärarutbildningen vid Stockholms universitet. Ann S. Pihlgren är författare till flera pedagogiska och didaktiska böcker, bland annat för förskolepersonal. Barns tänkande, språk och samspel är hennes huvudsakliga forskningsintressen.
Metoder och verktyg för att skapa en undervisningsmiljö i förskolan som främjar barns lärande och utveckling.

Hur kan undervisningen i förskolan främja barns lärande och utveckling? Boken innehåller konkreta metoder och verktyg för att skapa undervisning som engagerar barnen. Genom både teori och praktiska exempel visar författaren Ann S. Pihlgren hur du kan utforma meningsfull undervisning i enlighet med förskolans läroplan, som stödjer ett kvalitativt lärande hos barnen.

Med en grund i aktuell forskning och beprövad erfarenhet får du vägledning i allt från hur lärmiljöer kan anpassas och undervisningsinnehåll planeras, till hur barns individuella progression kan stödjas genom rätt utmaningar. Boken belyser också vikten av språkutveckling och samspelets roll i lärandet samtidigt som handfasta tips och reflektioner gör det enkelt att tillämpa innehållet i det dagliga arbetet.

Bokens innehåll och upplägg underlättar både individuell fördjupning och kollegialt lärande – allt för att tillsammans skapa en pedagogisk verksamhet som främjar barnens utveckling.

Ann S. Pihlgren är fil.dr och forskningsledare vid Ignite Research Institute. Hon har tidigare arbetat som lärare, rektor, förvaltningschef, kvalitetsutvecklare, universitetslektor, skolpolitiker, studierektor och ansvarig för fritidslärarutbildningen vid Stockholms universitet. Ann S. Pihlgren är författare till flera pedagogiska och didaktiska böcker, bland annat för förskolepersonal. Barns tänkande, språk och samspel är hennes huvudsakliga forskningsintressen.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)