spara 17%
2 säljare
Att skapa upplevelser Upplaga 3
Våra konsumtionsmönster har förändrats under de senaste decennierna och vi söker nya vägar för att lära oss, bli underhållna, slappna av och njuta av livet. Upplevelser handlar mycket om att få göra något roligt och annorlunda - något extraordinärt. För dig som producerar eller marknadsför event eller produkter som består av upplevelser gäller det att få kunden engagerad och stimulerad - emotionella värden har allt större betydelse vid köp och konsumtion.
I den här boken beskrivs hur fysiska och digitala upplevelser kan skapas, från både producentens och konsumentens perspektiv. En viktig poäng i boken är att upplevelsen samskapas mellan producenten och konsumenten.
Den här tredje upplagan har utökats med många nya exempel på upplevelser, skrivna av gästförfattare som är verksamma inom olika områden. Det har också tillkommit ett helt nytt kapitel om hållbarhet, skrivet av Kristina Nilsson Lindström.
Boken är skriven för dig som är företagsledare, marknadsförare eller utbildare inom tjänsteföretag, men den passar även dig som studerar marknadsföring vid högskola eller universitet.
Upplaga: 3e upplagan
Utgiven: 2024
ISBN: 9789144175270
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 236 st
Våra konsumtionsmönster har förändrats under de senaste decennierna och vi söker nya vägar för att lära oss, bli underhållna, slappna av och njuta av livet. Upplevelser handlar mycket om att få göra något roligt och annorlunda - något extraordinärt. För dig som producerar eller marknadsför event eller produkter som består av upplevelser gäller det att få kunden engagerad och stimulerad - emotionella värden har allt större betydelse vid köp och konsumtion.
I den här boken beskrivs hur fysiska och digitala upplevelser kan skapas, från både producentens och konsumentens perspektiv. En viktig poäng i boken är att upplevelsen samskapas mellan producenten och konsumenten.
Den här tredje upplagan har utökats med många nya exempel på upplevelser, skrivna av gästförfattare som är verksamma inom olika områden. Det har också tillkommit ett helt nytt kapitel om hållbarhet, skrivet av Kristina Nilsson Lindström.
Boken är skriven för dig som är företagsledare, marknadsförare eller utbildare inom tjänsteföretag, men den passar även dig som studerar marknadsföring vid högskola eller universitet.
319 kr384 krSpara 65 kr (17%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.