Att leda lärande samtal; Hans-Åke Scherp; 2008
Att leda lärande samtal; Hans-Åke Scherp; 2008

Att leda lärande samtal

av Hans-Åke Scherp

  • Utgiven: 2008
  • ISBN: 9789185019502
  • Sidor: 71 st
  • Förlag: Karlstads universitet, Utbildningsvetenskap
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Utifrån ett lärar- och skolledarperspektiv är skolutveckling problembaserad. Skolutveckling behöver i enlighet med detta ta sin utgångspunkt i vardagsverksamheten och de problem och dilemman som elever, lärare och skolledare ställs inför. Lärares undervisningsmönster utvecklas i hög grad i mötet med eleverna samt genom samtal med kollegor om dessa erfarenheter. Lärares erfarenhetslärande utgör en grundstomme i skolutvecklingssammanhang. Att stödja skolutveckling innebär utifrån denna utgångspunkt att skapa goda lärmiljöer för lärare, som leder till fördjupad kunskap om problemområdet. En fördjupad problemförståelse ökar sannolikheten för att man ska finna mer ändamålsenliga och framgångsrika lösningar på problemet. I denna skrift beskrivs hur man med hjälp av lärande samtal kan få ut mer lärdomar ur sina vardagserfarenheter som sedan kan vara vägledande för hur man kan agera i nya vardagssituationer.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Att leda lärande samtal (2008)

I augusti 2008 släpptes boken Att leda lärande samtal skriven av Hans-Åke Scherp. Den är skriven på svenska och består av 71 sidor djupgående information om pedagogik. Förlaget bakom boken är Karlstads universitet, Utbildningsvetenskap.

Köp boken Att leda lärande samtal på Studentapan och spara pengar.

Referera till Att leda lärande samtal

Harvard

Scherp, H.-Å. (2008). Att leda lärande samtal. Karlstads universitet, Utbildningsvetenskap.

Oxford

Scherp, Hans-Åke, Att leda lärande samtal (Karlstads universitet, Utbildningsvetenskap, 2008).

APA

Scherp, H.-Å. (2008). Att leda lärande samtal. Karlstads universitet, Utbildningsvetenskap.

Vancouver

Scherp HÅ. Att leda lärande samtal. Karlstads universitet, Utbildningsvetenskap; 2008.

Tillfälligt slut

Bevaka boken och få meddelande när den är tillgänglig igen.