Att lära och utvecklas som rektor : förstå, lära och leda i ett föränderligt uppdrag; Stina Jerdborg; 2024
spara 22%
1 säljare

Att lära och utvecklas som rektor : förstå, lära och leda i ett föränderligt uppdrag Upplaga 1

av Stina Jerdborg
Utbildningen och styrdokumenten är desamma, men ändå kan det professionella lärandet se helt olika ut för olika rektorer. Vad beror det på?

Den här boken beskriver kraftfulla men också mindre produktiva sätt för rektorer att ta sig an sitt arbete och lärande. Det handlar om hur man orienterar sig – mot organisation, uppgifter eller idéer – och där begrepp som engagemang, fantasi och anpassning förklarar kvaliteten på det lärande som uppstår – eller möjligen uteblir.

Att lära och utvecklas som rektor bygger på en omfattande empirisk studie av nya rektorer och deras lärande, som en del av den statliga rektorsutbildningen. Den riktar sig till rektorer, skolchefer och skolhuvudmän och är ett ovärderligt stöd för den som vill höja kvaliteten på rektorers professionella utveckling och lärande.
Utbildningen och styrdokumenten är desamma, men ändå kan det professionella lärandet se helt olika ut för olika rektorer. Vad beror det på?

Den här boken beskriver kraftfulla men också mindre produktiva sätt för rektorer att ta sig an sitt arbete och lärande. Det handlar om hur man orienterar sig – mot organisation, uppgifter eller idéer – och där begrepp som engagemang, fantasi och anpassning förklarar kvaliteten på det lärande som uppstår – eller möjligen uteblir.

Att lära och utvecklas som rektor bygger på en omfattande empirisk studie av nya rektorer och deras lärande, som en del av den statliga rektorsutbildningen. Den riktar sig till rektorer, skolchefer och skolhuvudmän och är ett ovärderligt stöd för den som vill höja kvaliteten på rektorers professionella utveckling och lärande.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2024
ISBN: 9789144164373
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 169 st
Utbildningen och styrdokumenten är desamma, men ändå kan det professionella lärandet se helt olika ut för olika rektorer. Vad beror det på?

Den här boken beskriver kraftfulla men också mindre produktiva sätt för rektorer att ta sig an sitt arbete och lärande. Det handlar om hur man orienterar sig – mot organisation, uppgifter eller idéer – och där begrepp som engagemang, fantasi och anpassning förklarar kvaliteten på det lärande som uppstår – eller möjligen uteblir.

Att lära och utvecklas som rektor bygger på en omfattande empirisk studie av nya rektorer och deras lärande, som en del av den statliga rektorsutbildningen. Den riktar sig till rektorer, skolchefer och skolhuvudmän och är ett ovärderligt stöd för den som vill höja kvaliteten på rektorers professionella utveckling och lärande.
Utbildningen och styrdokumenten är desamma, men ändå kan det professionella lärandet se helt olika ut för olika rektorer. Vad beror det på?

Den här boken beskriver kraftfulla men också mindre produktiva sätt för rektorer att ta sig an sitt arbete och lärande. Det handlar om hur man orienterar sig – mot organisation, uppgifter eller idéer – och där begrepp som engagemang, fantasi och anpassning förklarar kvaliteten på det lärande som uppstår – eller möjligen uteblir.

Att lära och utvecklas som rektor bygger på en omfattande empirisk studie av nya rektorer och deras lärande, som en del av den statliga rektorsutbildningen. Den riktar sig till rektorer, skolchefer och skolhuvudmän och är ett ovärderligt stöd för den som vill höja kvaliteten på rektorers professionella utveckling och lärande.
Begagnad bok
269 kr343 krSpara 74 kr (22%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
269 kr343 krSpara 74 kr (22%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar