Arbetsplatsens svåra samtal; Kjell Ekstam; 2001
5+ säljare

Arbetsplatsens svåra samtal Upplaga 1

av Kjell Ekstam
Svåra samtal måste vi alla någon gång föra på vår arbetsplats, samtal som kan vara besvärliga att hantera. Det kan t ex vara rådgivande samtal eller samtal med människor i kris, korrigerande eller konflikthanterande samtal, samtal om så skilda saker som missbruk, lön eller karriärutveckling, eller uppsägningar.

Läs mer
Svåra samtal måste vi alla någon gång föra på vår arbetsplats, samtal som kan vara besvärliga att hantera. Det kan t ex vara rådgivande samtal eller samtal med människor i kris, korrigerande eller konflikthanterande samtal, samtal om så skilda saker som missbruk, lön eller karriärutveckling, eller uppsägningar.
Grunden i varje samtal är vår förmåga att kommunicera. De flesta av oss har en tendens att överskatta sin kommunikationsförmåga: vi är inte medvetna om de svagheter, risker för missförstånd och misstolkningar som alltid är inbyggda i en dialog. Arbetsplatsens svåra samtal går inledningsvis igenom olika kommunikationsstilar och ger fem nycklar till framgång i de svåra samtalen.
Boken behandlar därefter ingående tre grupper av svåra samtal, omvårdande, problemhanterande och utvecklande i hur de tar sig uttryck och hur man hanterar dem. De olika samtalen illustreras med exempel från situationer det är lätt att känna igen sig i. I ett avslutande kapitel går författaren utifrån olika typpersoner igenom hur man samtalar med "besvärliga" människor: den fientligt aggressive, kverulanten och besserwissern.

Författaren Kjell Ekstam driver Personalkonsult AB i Helsingborg och är en ofta anlitad konsult och föreläsare. Han har även skrivit Handbok i konflikthantering samt Utbränning och mental utmattning.
Svåra samtal måste vi alla någon gång föra på vår arbetsplats, samtal som kan vara besvärliga att hantera. Det kan t ex vara rådgivande samtal eller samtal med människor i kris, korrigerande eller konflikthanterande samtal, samtal om så skilda saker som missbruk, lön eller karriärutveckling, eller uppsägningar.

Läs mer
Svåra samtal måste vi alla någon gång föra på vår arbetsplats, samtal som kan vara besvärliga att hantera. Det kan t ex vara rådgivande samtal eller samtal med människor i kris, korrigerande eller konflikthanterande samtal, samtal om så skilda saker som missbruk, lön eller karriärutveckling, eller uppsägningar.
Grunden i varje samtal är vår förmåga att kommunicera. De flesta av oss har en tendens att överskatta sin kommunikationsförmåga: vi är inte medvetna om de svagheter, risker för missförstånd och misstolkningar som alltid är inbyggda i en dialog. Arbetsplatsens svåra samtal går inledningsvis igenom olika kommunikationsstilar och ger fem nycklar till framgång i de svåra samtalen.
Boken behandlar därefter ingående tre grupper av svåra samtal, omvårdande, problemhanterande och utvecklande i hur de tar sig uttryck och hur man hanterar dem. De olika samtalen illustreras med exempel från situationer det är lätt att känna igen sig i. I ett avslutande kapitel går författaren utifrån olika typpersoner igenom hur man samtalar med "besvärliga" människor: den fientligt aggressive, kverulanten och besserwissern.

Författaren Kjell Ekstam driver Personalkonsult AB i Helsingborg och är en ofta anlitad konsult och föreläsare. Han har även skrivit Handbok i konflikthantering samt Utbränning och mental utmattning.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2001
ISBN: 9789147062416
Förlag: Liber
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 212 st
Svåra samtal måste vi alla någon gång föra på vår arbetsplats, samtal som kan vara besvärliga att hantera. Det kan t ex vara rådgivande samtal eller samtal med människor i kris, korrigerande eller konflikthanterande samtal, samtal om så skilda saker som missbruk, lön eller karriärutveckling, eller uppsägningar.

Läs mer
Svåra samtal måste vi alla någon gång föra på vår arbetsplats, samtal som kan vara besvärliga att hantera. Det kan t ex vara rådgivande samtal eller samtal med människor i kris, korrigerande eller konflikthanterande samtal, samtal om så skilda saker som missbruk, lön eller karriärutveckling, eller uppsägningar.
Grunden i varje samtal är vår förmåga att kommunicera. De flesta av oss har en tendens att överskatta sin kommunikationsförmåga: vi är inte medvetna om de svagheter, risker för missförstånd och misstolkningar som alltid är inbyggda i en dialog. Arbetsplatsens svåra samtal går inledningsvis igenom olika kommunikationsstilar och ger fem nycklar till framgång i de svåra samtalen.
Boken behandlar därefter ingående tre grupper av svåra samtal, omvårdande, problemhanterande och utvecklande i hur de tar sig uttryck och hur man hanterar dem. De olika samtalen illustreras med exempel från situationer det är lätt att känna igen sig i. I ett avslutande kapitel går författaren utifrån olika typpersoner igenom hur man samtalar med "besvärliga" människor: den fientligt aggressive, kverulanten och besserwissern.

Författaren Kjell Ekstam driver Personalkonsult AB i Helsingborg och är en ofta anlitad konsult och föreläsare. Han har även skrivit Handbok i konflikthantering samt Utbränning och mental utmattning.
Svåra samtal måste vi alla någon gång föra på vår arbetsplats, samtal som kan vara besvärliga att hantera. Det kan t ex vara rådgivande samtal eller samtal med människor i kris, korrigerande eller konflikthanterande samtal, samtal om så skilda saker som missbruk, lön eller karriärutveckling, eller uppsägningar.

Läs mer
Svåra samtal måste vi alla någon gång föra på vår arbetsplats, samtal som kan vara besvärliga att hantera. Det kan t ex vara rådgivande samtal eller samtal med människor i kris, korrigerande eller konflikthanterande samtal, samtal om så skilda saker som missbruk, lön eller karriärutveckling, eller uppsägningar.
Grunden i varje samtal är vår förmåga att kommunicera. De flesta av oss har en tendens att överskatta sin kommunikationsförmåga: vi är inte medvetna om de svagheter, risker för missförstånd och misstolkningar som alltid är inbyggda i en dialog. Arbetsplatsens svåra samtal går inledningsvis igenom olika kommunikationsstilar och ger fem nycklar till framgång i de svåra samtalen.
Boken behandlar därefter ingående tre grupper av svåra samtal, omvårdande, problemhanterande och utvecklande i hur de tar sig uttryck och hur man hanterar dem. De olika samtalen illustreras med exempel från situationer det är lätt att känna igen sig i. I ett avslutande kapitel går författaren utifrån olika typpersoner igenom hur man samtalar med "besvärliga" människor: den fientligt aggressive, kverulanten och besserwissern.

Författaren Kjell Ekstam driver Personalkonsult AB i Helsingborg och är en ofta anlitad konsult och föreläsare. Han har även skrivit Handbok i konflikthantering samt Utbränning och mental utmattning.
Begagnad bok
199 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
199 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar