ZickZack 5 Skrivrummet Lärarhandledning, version 2; Karin Fällman-Bajagic, Christina Hansson, Susan Nieland; 2021
endast ny

ZickZack 5 Skrivrummet Lärarhandledning, version 2 Upplaga 2

av Karin Fällman-Bajagic, Christina Hansson, Susan Nieland
Lärarhandledningen innehåller förslag på hur du kan stötta och utmana dina elever före, under och efter skrivandet genom att:

1) bygga upp deras kunskaper om olika texttyper – vad gäller innehåll, struktur och språkliga drag

2) utveckla deras språkliga förmågor – genom att göra olika språkutvecklande övningar

3) modellera hur skrivande av olika texttyper går till – genom gemensamt skrivande.

4) Eleverna får på så vis de redskap de behöver för att lyckas med skrivandet av egna texter för olika syften och ändamål.

I lärarhandledningen presenteras också den forskning som materialet bygger på, och här finns sammanställningar över olika texttypers syften, struktur och språkliga drag. Författarna presenterar hur materialet kan användas i både svenska och svenska som andraspråk och ger exempel på olika språkutvecklande övningar i meningsbyggnad, grammatik, språkriktighet och stavning. För att skapa överblick finns sammanställningar över vad som tas upp och när. Här finns också bilagor (bland annat kopieringsunderlag), förslag på pedagogiska planeringar i svenska och svenska som andraspråk, övningar i källkritik och muntlighet, bedömningsstöd och bedömningsexempel, matriser för kontinuerlig formativ bedömning samt facit till elevbokens övningar och till bilagorna.
Lärarhandledningen innehåller förslag på hur du kan stötta och utmana dina elever före, under och efter skrivandet genom att:

1) bygga upp deras kunskaper om olika texttyper – vad gäller innehåll, struktur och språkliga drag

2) utveckla deras språkliga förmågor – genom att göra olika språkutvecklande övningar

3) modellera hur skrivande av olika texttyper går till – genom gemensamt skrivande.

4) Eleverna får på så vis de redskap de behöver för att lyckas med skrivandet av egna texter för olika syften och ändamål.

I lärarhandledningen presenteras också den forskning som materialet bygger på, och här finns sammanställningar över olika texttypers syften, struktur och språkliga drag. Författarna presenterar hur materialet kan användas i både svenska och svenska som andraspråk och ger exempel på olika språkutvecklande övningar i meningsbyggnad, grammatik, språkriktighet och stavning. För att skapa överblick finns sammanställningar över vad som tas upp och när. Här finns också bilagor (bland annat kopieringsunderlag), förslag på pedagogiska planeringar i svenska och svenska som andraspråk, övningar i källkritik och muntlighet, bedömningsstöd och bedömningsexempel, matriser för kontinuerlig formativ bedömning samt facit till elevbokens övningar och till bilagorna.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2021
ISBN: 9789152358443
Förlag: Sanoma Utbildning
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 336 st
Lärarhandledningen innehåller förslag på hur du kan stötta och utmana dina elever före, under och efter skrivandet genom att:

1) bygga upp deras kunskaper om olika texttyper – vad gäller innehåll, struktur och språkliga drag

2) utveckla deras språkliga förmågor – genom att göra olika språkutvecklande övningar

3) modellera hur skrivande av olika texttyper går till – genom gemensamt skrivande.

4) Eleverna får på så vis de redskap de behöver för att lyckas med skrivandet av egna texter för olika syften och ändamål.

I lärarhandledningen presenteras också den forskning som materialet bygger på, och här finns sammanställningar över olika texttypers syften, struktur och språkliga drag. Författarna presenterar hur materialet kan användas i både svenska och svenska som andraspråk och ger exempel på olika språkutvecklande övningar i meningsbyggnad, grammatik, språkriktighet och stavning. För att skapa överblick finns sammanställningar över vad som tas upp och när. Här finns också bilagor (bland annat kopieringsunderlag), förslag på pedagogiska planeringar i svenska och svenska som andraspråk, övningar i källkritik och muntlighet, bedömningsstöd och bedömningsexempel, matriser för kontinuerlig formativ bedömning samt facit till elevbokens övningar och till bilagorna.
Lärarhandledningen innehåller förslag på hur du kan stötta och utmana dina elever före, under och efter skrivandet genom att:

1) bygga upp deras kunskaper om olika texttyper – vad gäller innehåll, struktur och språkliga drag

2) utveckla deras språkliga förmågor – genom att göra olika språkutvecklande övningar

3) modellera hur skrivande av olika texttyper går till – genom gemensamt skrivande.

4) Eleverna får på så vis de redskap de behöver för att lyckas med skrivandet av egna texter för olika syften och ändamål.

I lärarhandledningen presenteras också den forskning som materialet bygger på, och här finns sammanställningar över olika texttypers syften, struktur och språkliga drag. Författarna presenterar hur materialet kan användas i både svenska och svenska som andraspråk och ger exempel på olika språkutvecklande övningar i meningsbyggnad, grammatik, språkriktighet och stavning. För att skapa överblick finns sammanställningar över vad som tas upp och när. Här finns också bilagor (bland annat kopieringsunderlag), förslag på pedagogiska planeringar i svenska och svenska som andraspråk, övningar i källkritik och muntlighet, bedömningsstöd och bedömningsexempel, matriser för kontinuerlig formativ bedömning samt facit till elevbokens övningar och till bilagorna.
Ny bok
1385 kr1457 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
1385 kr1457 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)