Webbanalys – förstå och förbättra användarnas upplevelse Upplaga 1
Webbanalys-boken är uppföljaren till boken Webbstrategi för alla. I denna bok får du råd om hur du kommer igång med att jobba mätbart med verksamhetsmål på en webbplats. Du får förslag på ett arbetssätt för kontinuerlig förbättring av webbplatsen baserat på hur väl den presterat på de uppsatta målen. Detta är inte en bok om digital analys. Istället handlar den specifikt om hur man utvärderar en webbplats. Trots detta är många delar användbara även för att mäta reklamkampanjer, appar, sociala medier, spel, m.m. Att jobba med webbanalys är mycket mer än att bearbeta den insamlade statistiken från webbplatsen. Bland annat tar boken upp hur man förhåller sig till design, estetik och teknik. Du får också tips på andra verktyg än dem du kan läsa om i varannan bloggpost på nätet. Boken innehåller en hel del om vanliga misstag inom statistikarbete. Så du slipper hamna i onödiga tvekamper med kollegor. Även fast sökmotoroptimering (SEO) inte är i fokus kommer du lära dig en hel del SEO i förbifarten. Det som kallas för onpage SEO är i mångt och mycket samma sak som den användarcentrerade webbanalys boken förespråkar. Det som gör en webbplats bra, tydlig, snabb och funktionell är praktiskt taget detsamma som SEO. VEM BORDE LÄSA WEBBANALYS-BOKEN? Jo, innan man lyckats utesluta de vanliga användbarhetsutmaningarna är det inte lönt att nörda ner sig i konverteringsoptimering. Att slösa bort energi på att leda trafik till landningssidor som inte har förutsättningarna för konvertering är väldigt onödigt. Det är vad denna bok handlar om – hur man skapar förutsättningar till en värdeskapande webbplats.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2016
ISBN: 9789198342222
Förlag: Intranätverk AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 266 st
Webbanalys-boken är uppföljaren till boken Webbstrategi för alla. I denna bok får du råd om hur du kommer igång med att jobba mätbart med verksamhetsmål på en webbplats. Du får förslag på ett arbetssätt för kontinuerlig förbättring av webbplatsen baserat på hur väl den presterat på de uppsatta målen. Detta är inte en bok om digital analys. Istället handlar den specifikt om hur man utvärderar en webbplats. Trots detta är många delar användbara även för att mäta reklamkampanjer, appar, sociala medier, spel, m.m. Att jobba med webbanalys är mycket mer än att bearbeta den insamlade statistiken från webbplatsen. Bland annat tar boken upp hur man förhåller sig till design, estetik och teknik. Du får också tips på andra verktyg än dem du kan läsa om i varannan bloggpost på nätet. Boken innehåller en hel del om vanliga misstag inom statistikarbete. Så du slipper hamna i onödiga tvekamper med kollegor. Även fast sökmotoroptimering (SEO) inte är i fokus kommer du lära dig en hel del SEO i förbifarten. Det som kallas för onpage SEO är i mångt och mycket samma sak som den användarcentrerade webbanalys boken förespråkar. Det som gör en webbplats bra, tydlig, snabb och funktionell är praktiskt taget detsamma som SEO. VEM BORDE LÄSA WEBBANALYS-BOKEN? Jo, innan man lyckats utesluta de vanliga användbarhetsutmaningarna är det inte lönt att nörda ner sig i konverteringsoptimering. Att slösa bort energi på att leda trafik till landningssidor som inte har förutsättningarna för konvertering är väldigt onödigt. Det är vad denna bok handlar om – hur man skapar förutsättningar till en värdeskapande webbplats.
Varje vecka tillkommer tusentals nya säljare. Bevaka boken så får du meddelande när den finns tillgänglig igen.