Vinn eller försvinn! : en guide för uthållig kvalitetsutveckling; Folke Höglund, Torsten Olsson; 2013
2 säljare

Vinn eller försvinn! : en guide för uthållig kvalitetsutveckling

av Folke Höglund, Torsten Olsson
Den här boken tar 4 - 5 timmar att sträckläsa. Det avråder vi ifrån. Bokens kapitel kan läsas fristående från varandra med undantag av två kapitel som berör konsten att bygga en ledningsmodell. Du får bäst utbyte av boken när du använder den som diskussionsunderlag för området som ni för tillfället har på dagordningen.

Syftet med boken är att bygga vidare på egna och andras framgångar. Vi som följer kvalitetsutvecklingen på det globala planet har fått uppleva minst ett par paradigmskiften det senaste decenniet. Trots hög kvalitetsnivå har en mycket stor del av västvärldens tillverkningskapacitet flyttat österut pga. den brutala priskonkurrensen. Enbart kvalitet räcker inte längre för framgång. De webbaserade företagens kraftiga expansion utmanar den klassiska kvalitetsteorin; hundratals miljoner kunder och användare betalar ingenting för många av de tjänster som beställs och levereras över internet.

Hög kompetens direkt kopplad till organisationers utveckling och framtagning av produkter är grundläggande för framgång men inte tillräcklig. Ledande organisationer lägger till ytterligare en dimension; den kompetens som krävs för ständiga förbättringar. Detta kallar vi förbättringskunskap.

Boken är en uppföljare av Mot högre höjder - Inspiration till kvalitet i världsklass som gavs ut 2006 på SIS Förlag. Den har skrivits under 2012/13 med syftet att leverera aktuella nyheter och lärorika exempel från förebilder i uthållig kvalitetsutveckling.

Bokens målgrupp är bl.a. beslutsfattare, styrelser/nämnder, ledningsgrupper och kvalitetsprofessionella såväl i det privata näringslivet som i den offentliga sektorn. Vår förhoppning är att boken också kommer till användning inom den högre utbildningen.
Den här boken tar 4 - 5 timmar att sträckläsa. Det avråder vi ifrån. Bokens kapitel kan läsas fristående från varandra med undantag av två kapitel som berör konsten att bygga en ledningsmodell. Du får bäst utbyte av boken när du använder den som diskussionsunderlag för området som ni för tillfället har på dagordningen.

Syftet med boken är att bygga vidare på egna och andras framgångar. Vi som följer kvalitetsutvecklingen på det globala planet har fått uppleva minst ett par paradigmskiften det senaste decenniet. Trots hög kvalitetsnivå har en mycket stor del av västvärldens tillverkningskapacitet flyttat österut pga. den brutala priskonkurrensen. Enbart kvalitet räcker inte längre för framgång. De webbaserade företagens kraftiga expansion utmanar den klassiska kvalitetsteorin; hundratals miljoner kunder och användare betalar ingenting för många av de tjänster som beställs och levereras över internet.

Hög kompetens direkt kopplad till organisationers utveckling och framtagning av produkter är grundläggande för framgång men inte tillräcklig. Ledande organisationer lägger till ytterligare en dimension; den kompetens som krävs för ständiga förbättringar. Detta kallar vi förbättringskunskap.

Boken är en uppföljare av Mot högre höjder - Inspiration till kvalitet i världsklass som gavs ut 2006 på SIS Förlag. Den har skrivits under 2012/13 med syftet att leverera aktuella nyheter och lärorika exempel från förebilder i uthållig kvalitetsutveckling.

Bokens målgrupp är bl.a. beslutsfattare, styrelser/nämnder, ledningsgrupper och kvalitetsprofessionella såväl i det privata näringslivet som i den offentliga sektorn. Vår förhoppning är att boken också kommer till användning inom den högre utbildningen.
Utgiven: 2013
ISBN: 9789171628480
Förlag: SIS Förlag
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 211 st
Den här boken tar 4 - 5 timmar att sträckläsa. Det avråder vi ifrån. Bokens kapitel kan läsas fristående från varandra med undantag av två kapitel som berör konsten att bygga en ledningsmodell. Du får bäst utbyte av boken när du använder den som diskussionsunderlag för området som ni för tillfället har på dagordningen.

Syftet med boken är att bygga vidare på egna och andras framgångar. Vi som följer kvalitetsutvecklingen på det globala planet har fått uppleva minst ett par paradigmskiften det senaste decenniet. Trots hög kvalitetsnivå har en mycket stor del av västvärldens tillverkningskapacitet flyttat österut pga. den brutala priskonkurrensen. Enbart kvalitet räcker inte längre för framgång. De webbaserade företagens kraftiga expansion utmanar den klassiska kvalitetsteorin; hundratals miljoner kunder och användare betalar ingenting för många av de tjänster som beställs och levereras över internet.

Hög kompetens direkt kopplad till organisationers utveckling och framtagning av produkter är grundläggande för framgång men inte tillräcklig. Ledande organisationer lägger till ytterligare en dimension; den kompetens som krävs för ständiga förbättringar. Detta kallar vi förbättringskunskap.

Boken är en uppföljare av Mot högre höjder - Inspiration till kvalitet i världsklass som gavs ut 2006 på SIS Förlag. Den har skrivits under 2012/13 med syftet att leverera aktuella nyheter och lärorika exempel från förebilder i uthållig kvalitetsutveckling.

Bokens målgrupp är bl.a. beslutsfattare, styrelser/nämnder, ledningsgrupper och kvalitetsprofessionella såväl i det privata näringslivet som i den offentliga sektorn. Vår förhoppning är att boken också kommer till användning inom den högre utbildningen.
Den här boken tar 4 - 5 timmar att sträckläsa. Det avråder vi ifrån. Bokens kapitel kan läsas fristående från varandra med undantag av två kapitel som berör konsten att bygga en ledningsmodell. Du får bäst utbyte av boken när du använder den som diskussionsunderlag för området som ni för tillfället har på dagordningen.

Syftet med boken är att bygga vidare på egna och andras framgångar. Vi som följer kvalitetsutvecklingen på det globala planet har fått uppleva minst ett par paradigmskiften det senaste decenniet. Trots hög kvalitetsnivå har en mycket stor del av västvärldens tillverkningskapacitet flyttat österut pga. den brutala priskonkurrensen. Enbart kvalitet räcker inte längre för framgång. De webbaserade företagens kraftiga expansion utmanar den klassiska kvalitetsteorin; hundratals miljoner kunder och användare betalar ingenting för många av de tjänster som beställs och levereras över internet.

Hög kompetens direkt kopplad till organisationers utveckling och framtagning av produkter är grundläggande för framgång men inte tillräcklig. Ledande organisationer lägger till ytterligare en dimension; den kompetens som krävs för ständiga förbättringar. Detta kallar vi förbättringskunskap.

Boken är en uppföljare av Mot högre höjder - Inspiration till kvalitet i världsklass som gavs ut 2006 på SIS Förlag. Den har skrivits under 2012/13 med syftet att leverera aktuella nyheter och lärorika exempel från förebilder i uthållig kvalitetsutveckling.

Bokens målgrupp är bl.a. beslutsfattare, styrelser/nämnder, ledningsgrupper och kvalitetsprofessionella såväl i det privata näringslivet som i den offentliga sektorn. Vår förhoppning är att boken också kommer till användning inom den högre utbildningen.
Begagnad bok
159 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
159 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar