Varumärkesrättens grunder Upplaga 1
En samling uppsatser som tar upp centrala varumärkesrättsliga bestämmelser och problem: strategier, användningstvång, förväxlingsbarhet, vilseledande, tredimensionella kännetecken och skyddet för väl ansedda märken. Även EG-varumärket, ompackning och ommärkning i EG-rätten samt förhållandet mellan varumärkesrätt och firmarätt tas upp liksom merchandising samt skadestånd vid varumärkesintrång.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 1997
ISBN: 9789139200802
Förlag: Norstedts Juridik AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 255 st
En samling uppsatser som tar upp centrala varumärkesrättsliga bestämmelser och problem: strategier, användningstvång, förväxlingsbarhet, vilseledande, tredimensionella kännetecken och skyddet för väl ansedda märken. Även EG-varumärket, ompackning och ommärkning i EG-rätten samt förhållandet mellan varumärkesrätt och firmarätt tas upp liksom merchandising samt skadestånd vid varumärkesintrång.
Varje vecka tillkommer tusentals nya säljare. Bevaka boken så får du meddelande när den finns tillgänglig igen.