Varumärkesrättens grunder; Norstedts Juridik; 1997

Varumärkesrättens grunder Upplaga 1

av Norstedts Juridik
En samling uppsatser som tar upp centrala varumärkesrättsliga bestämmelser och problem: strategier, användningstvång, förväxlingsbarhet, vilseledande, tredimensionella kännetecken och skyddet för väl ansedda märken. Även EG-varumärket, ompackning och ommärkning i EG-rätten samt förhållandet mellan varumärkesrätt och firmarätt tas upp liksom merchandising samt skadestånd vid varumärkesintrång.
En samling uppsatser som tar upp centrala varumärkesrättsliga bestämmelser och problem: strategier, användningstvång, förväxlingsbarhet, vilseledande, tredimensionella kännetecken och skyddet för väl ansedda märken. Även EG-varumärket, ompackning och ommärkning i EG-rätten samt förhållandet mellan varumärkesrätt och firmarätt tas upp liksom merchandising samt skadestånd vid varumärkesintrång.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 1997
ISBN: 9789139200802
Förlag: Norstedts Juridik AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 255 st
En samling uppsatser som tar upp centrala varumärkesrättsliga bestämmelser och problem: strategier, användningstvång, förväxlingsbarhet, vilseledande, tredimensionella kännetecken och skyddet för väl ansedda märken. Även EG-varumärket, ompackning och ommärkning i EG-rätten samt förhållandet mellan varumärkesrätt och firmarätt tas upp liksom merchandising samt skadestånd vid varumärkesintrång.
En samling uppsatser som tar upp centrala varumärkesrättsliga bestämmelser och problem: strategier, användningstvång, förväxlingsbarhet, vilseledande, tredimensionella kännetecken och skyddet för väl ansedda märken. Även EG-varumärket, ompackning och ommärkning i EG-rätten samt förhållandet mellan varumärkesrätt och firmarätt tas upp liksom merchandising samt skadestånd vid varumärkesintrång.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)