Varumärken - Att välja, skydda och förädla ett varumärke ur juridiskt perspektiv; Joanna Lundquist; 2005
endast ny

Varumärken - Att välja, skydda och förädla ett varumärke ur juridiskt perspektiv Upplaga 1

av Joanna Lundquist
I denna nyskrivna handbok beskriver författaren varumärket ur ett juridiskt perspektiv samt ger praktiska och handfasta råd om hur man bör välja, skydda och förädla sitt varumärke. Författaren förklarar hur man skall se juridiken som en offensiv möjlighet att skapa konkurrensfördelar vid framtagande av ett nytt varumärke. Boken fokuserar huvudsakligen på ordmärket, som är den dominerande varumärkestypen. När ett nytt varumärke skall tas fram är det idag en förutsättning att varumärket även går att registrera som domännamn. Författaren belyser därför ingående domännamnsperspektivet som en del av varumärkesskyddet. Boken vänder sig både till brand managers, jurister och marknadsförare. Som bilagor finns exempel på varumärkes- och domännamnspolicies samt ett utförligt sakregister.
I denna nyskrivna handbok beskriver författaren varumärket ur ett juridiskt perspektiv samt ger praktiska och handfasta råd om hur man bör välja, skydda och förädla sitt varumärke. Författaren förklarar hur man skall se juridiken som en offensiv möjlighet att skapa konkurrensfördelar vid framtagande av ett nytt varumärke. Boken fokuserar huvudsakligen på ordmärket, som är den dominerande varumärkestypen. När ett nytt varumärke skall tas fram är det idag en förutsättning att varumärket även går att registrera som domännamn. Författaren belyser därför ingående domännamnsperspektivet som en del av varumärkesskyddet. Boken vänder sig både till brand managers, jurister och marknadsförare. Som bilagor finns exempel på varumärkes- och domännamnspolicies samt ett utförligt sakregister.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2005
ISBN: 9789172232297
Förlag: Jure Förlag
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 102 st
I denna nyskrivna handbok beskriver författaren varumärket ur ett juridiskt perspektiv samt ger praktiska och handfasta råd om hur man bör välja, skydda och förädla sitt varumärke. Författaren förklarar hur man skall se juridiken som en offensiv möjlighet att skapa konkurrensfördelar vid framtagande av ett nytt varumärke. Boken fokuserar huvudsakligen på ordmärket, som är den dominerande varumärkestypen. När ett nytt varumärke skall tas fram är det idag en förutsättning att varumärket även går att registrera som domännamn. Författaren belyser därför ingående domännamnsperspektivet som en del av varumärkesskyddet. Boken vänder sig både till brand managers, jurister och marknadsförare. Som bilagor finns exempel på varumärkes- och domännamnspolicies samt ett utförligt sakregister.
I denna nyskrivna handbok beskriver författaren varumärket ur ett juridiskt perspektiv samt ger praktiska och handfasta råd om hur man bör välja, skydda och förädla sitt varumärke. Författaren förklarar hur man skall se juridiken som en offensiv möjlighet att skapa konkurrensfördelar vid framtagande av ett nytt varumärke. Boken fokuserar huvudsakligen på ordmärket, som är den dominerande varumärkestypen. När ett nytt varumärke skall tas fram är det idag en förutsättning att varumärket även går att registrera som domännamn. Författaren belyser därför ingående domännamnsperspektivet som en del av varumärkesskyddet. Boken vänder sig både till brand managers, jurister och marknadsförare. Som bilagor finns exempel på varumärkes- och domännamnspolicies samt ett utförligt sakregister.
Ny bok
290 kr305 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
290 kr305 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)