Våga växa! : nio nycklar för att lämna småföretagarstadiet; Thomas Ahrens; 2013
endast ny

Våga växa! : nio nycklar för att lämna småföretagarstadiet Upplaga 1

av Thomas Ahrens
Sverige lägger stora resurser på starta-eget-kurser, innovationer, och produktutveckling. Samtidigt fortsätter vi med en näringspolitik som framför allt gynnar de stora företagen. Resultatet är att Sverige har en olyckligt smal midja företag med mellan tio och 49 anställda jämfört med andra länder. Faktum är att vi har den smalaste geting- midjan i EU. Trots att det är bland dessa företag som framtidens Ericsson, IKEA eller Tetrapak finns. Vi är bra på att få igång nya företag, men sedan får de klara sig själva. Och resultatet är nedslående. De flesta förmår inte att ta sig igenom midjan utan stannar i växten. Vi borde satsa minst lika mycket offentliga resurser på midjan som vi gör på nyföretagande. Och mer än de bidrag för utlokalisering, forskning med mera som storföretagen får. Men hur? Boken vänder sig främst till de entreprenörer som kan och vill växa sig igenom midjan. En kokbok om man så vill. Thomas Ahrens utvecklar sina mer än 25 års erfarenheter av att ha forskat, utbildat och genomfört konsultuppdrag för företag i den här situationen. Här summerar han de faktorer som gör det möjligt att skapa nya snabbväxande företag. Det finns hopp, skriver han. Sjukdomsinsikten ökar så smått och målbilden för näringspolitiken börjar ändras. Det kommer att ta tid att bredda midjan, men resan har börjat Författaren har lång erfarenhet av arbete för snabbväxande företag. Han har skrivit sex böcker i ämnet och driver idag Ahrens University, som utbildar ledare i att bygga snabbväxande företag.
Sverige lägger stora resurser på starta-eget-kurser, innovationer, och produktutveckling. Samtidigt fortsätter vi med en näringspolitik som framför allt gynnar de stora företagen. Resultatet är att Sverige har en olyckligt smal midja företag med mellan tio och 49 anställda jämfört med andra länder. Faktum är att vi har den smalaste geting- midjan i EU. Trots att det är bland dessa företag som framtidens Ericsson, IKEA eller Tetrapak finns. Vi är bra på att få igång nya företag, men sedan får de klara sig själva. Och resultatet är nedslående. De flesta förmår inte att ta sig igenom midjan utan stannar i växten. Vi borde satsa minst lika mycket offentliga resurser på midjan som vi gör på nyföretagande. Och mer än de bidrag för utlokalisering, forskning med mera som storföretagen får. Men hur? Boken vänder sig främst till de entreprenörer som kan och vill växa sig igenom midjan. En kokbok om man så vill. Thomas Ahrens utvecklar sina mer än 25 års erfarenheter av att ha forskat, utbildat och genomfört konsultuppdrag för företag i den här situationen. Här summerar han de faktorer som gör det möjligt att skapa nya snabbväxande företag. Det finns hopp, skriver han. Sjukdomsinsikten ökar så smått och målbilden för näringspolitiken börjar ändras. Det kommer att ta tid att bredda midjan, men resan har börjat Författaren har lång erfarenhet av arbete för snabbväxande företag. Han har skrivit sex böcker i ämnet och driver idag Ahrens University, som utbildar ledare i att bygga snabbväxande företag.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2013
ISBN: 9789170922237
Förlag: Ekerlids
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 96 st
Sverige lägger stora resurser på starta-eget-kurser, innovationer, och produktutveckling. Samtidigt fortsätter vi med en näringspolitik som framför allt gynnar de stora företagen. Resultatet är att Sverige har en olyckligt smal midja företag med mellan tio och 49 anställda jämfört med andra länder. Faktum är att vi har den smalaste geting- midjan i EU. Trots att det är bland dessa företag som framtidens Ericsson, IKEA eller Tetrapak finns. Vi är bra på att få igång nya företag, men sedan får de klara sig själva. Och resultatet är nedslående. De flesta förmår inte att ta sig igenom midjan utan stannar i växten. Vi borde satsa minst lika mycket offentliga resurser på midjan som vi gör på nyföretagande. Och mer än de bidrag för utlokalisering, forskning med mera som storföretagen får. Men hur? Boken vänder sig främst till de entreprenörer som kan och vill växa sig igenom midjan. En kokbok om man så vill. Thomas Ahrens utvecklar sina mer än 25 års erfarenheter av att ha forskat, utbildat och genomfört konsultuppdrag för företag i den här situationen. Här summerar han de faktorer som gör det möjligt att skapa nya snabbväxande företag. Det finns hopp, skriver han. Sjukdomsinsikten ökar så smått och målbilden för näringspolitiken börjar ändras. Det kommer att ta tid att bredda midjan, men resan har börjat Författaren har lång erfarenhet av arbete för snabbväxande företag. Han har skrivit sex böcker i ämnet och driver idag Ahrens University, som utbildar ledare i att bygga snabbväxande företag.
Sverige lägger stora resurser på starta-eget-kurser, innovationer, och produktutveckling. Samtidigt fortsätter vi med en näringspolitik som framför allt gynnar de stora företagen. Resultatet är att Sverige har en olyckligt smal midja företag med mellan tio och 49 anställda jämfört med andra länder. Faktum är att vi har den smalaste geting- midjan i EU. Trots att det är bland dessa företag som framtidens Ericsson, IKEA eller Tetrapak finns. Vi är bra på att få igång nya företag, men sedan får de klara sig själva. Och resultatet är nedslående. De flesta förmår inte att ta sig igenom midjan utan stannar i växten. Vi borde satsa minst lika mycket offentliga resurser på midjan som vi gör på nyföretagande. Och mer än de bidrag för utlokalisering, forskning med mera som storföretagen får. Men hur? Boken vänder sig främst till de entreprenörer som kan och vill växa sig igenom midjan. En kokbok om man så vill. Thomas Ahrens utvecklar sina mer än 25 års erfarenheter av att ha forskat, utbildat och genomfört konsultuppdrag för företag i den här situationen. Här summerar han de faktorer som gör det möjligt att skapa nya snabbväxande företag. Det finns hopp, skriver han. Sjukdomsinsikten ökar så smått och målbilden för näringspolitiken börjar ändras. Det kommer att ta tid att bredda midjan, men resan har börjat Författaren har lång erfarenhet av arbete för snabbväxande företag. Han har skrivit sex böcker i ämnet och driver idag Ahrens University, som utbildar ledare i att bygga snabbväxande företag.
Ny bok
197 kr207 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
197 kr207 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)