Utvecklad ledning av universitet och högskolor. SOU 2015:92 : Betänkande från Ledningsutredningen; Utbildningsdepartementet; 2015

Utvecklad ledning av universitet och högskolor. SOU 2015:92 : Betänkande från Ledningsutredningen Upplaga 1

av Utbildningsdepartementet
Kartlägger hur ledningsfunktionerna vid universitet och högskolor ser ut idag och identifierar styrkor, svagheter och lämnar förslag till förändringar.

Huvuddelen av förslagen riktar sig direkt till lärosätena, en mindre del till regeringen. Den grundläggande inställningen har varit att undvika en utökad nationell reglering och istället värna lärosätenas möjligheter att själva besluta om sina ledningsfunktioner.
Kartlägger hur ledningsfunktionerna vid universitet och högskolor ser ut idag och identifierar styrkor, svagheter och lämnar förslag till förändringar.

Huvuddelen av förslagen riktar sig direkt till lärosätena, en mindre del till regeringen. Den grundläggande inställningen har varit att undvika en utökad nationell reglering och istället värna lärosätenas möjligheter att själva besluta om sina ledningsfunktioner.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2015
ISBN: 9789138243664
Förlag: Wolters Kluwer
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 508 st
Kartlägger hur ledningsfunktionerna vid universitet och högskolor ser ut idag och identifierar styrkor, svagheter och lämnar förslag till förändringar.

Huvuddelen av förslagen riktar sig direkt till lärosätena, en mindre del till regeringen. Den grundläggande inställningen har varit att undvika en utökad nationell reglering och istället värna lärosätenas möjligheter att själva besluta om sina ledningsfunktioner.
Kartlägger hur ledningsfunktionerna vid universitet och högskolor ser ut idag och identifierar styrkor, svagheter och lämnar förslag till förändringar.

Huvuddelen av förslagen riktar sig direkt till lärosätena, en mindre del till regeringen. Den grundläggande inställningen har varit att undvika en utökad nationell reglering och istället värna lärosätenas möjligheter att själva besluta om sina ledningsfunktioner.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)