Uppdrag X - Blåa böckerna Lärarhandledning; Maureen Lewis, Jon Stuart; 2014

Uppdrag X - Blåa böckerna Lärarhandledning Upplaga 1

av Maureen Lewis, Jon Stuart
Nu börjar ett nytt läsäventyr! Uppdrag X är här! - Det moderna läromedlet i svenska för tjugohundratalets elever! Uppdrag X är ett helt nytt läromedel i svenska för åk 1-3. Barn i dag växer upp i en multimediavärld där filmer, tecknade serier, webbsidor och datorspel är en naturlig del av deras fritid. Det här materialet möter våra elevers krav på texter och innehåll som de kan relatera till och känna igen sig i vilket skapar ett äkta engagemang för att läsa böcker. Till varje årskurs finns en övergripande lärarhandledning. I den finns konkreta förslag på hur eleverna kan arbeta med olika lässtrategier för att utveckla sin läsförståelse. Här finns också ett intressant avsnitt om pojkar och läsning. Det handlar om viktiga faktorer att tänka på för att få pojkar engagerade och känna att det känns meningsfullt att läsa böcker. Och meningsfullt läsande leder i sin tur till meningsfullt skrivande. Till varje text finns ett arbetsblad i Lärarhandledningen som kopieringsunderlag. Det kan användas 1) av eleverna till språkliga laborationer och skrivuppgifter, 2) utifrån lektionsplanen, 3) till texten, eller 4) för läraren att göra läsanalyser på.
Nu börjar ett nytt läsäventyr! Uppdrag X är här! - Det moderna läromedlet i svenska för tjugohundratalets elever! Uppdrag X är ett helt nytt läromedel i svenska för åk 1-3. Barn i dag växer upp i en multimediavärld där filmer, tecknade serier, webbsidor och datorspel är en naturlig del av deras fritid. Det här materialet möter våra elevers krav på texter och innehåll som de kan relatera till och känna igen sig i vilket skapar ett äkta engagemang för att läsa böcker. Till varje årskurs finns en övergripande lärarhandledning. I den finns konkreta förslag på hur eleverna kan arbeta med olika lässtrategier för att utveckla sin läsförståelse. Här finns också ett intressant avsnitt om pojkar och läsning. Det handlar om viktiga faktorer att tänka på för att få pojkar engagerade och känna att det känns meningsfullt att läsa böcker. Och meningsfullt läsande leder i sin tur till meningsfullt skrivande. Till varje text finns ett arbetsblad i Lärarhandledningen som kopieringsunderlag. Det kan användas 1) av eleverna till språkliga laborationer och skrivuppgifter, 2) utifrån lektionsplanen, 3) till texten, eller 4) för läraren att göra läsanalyser på.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2014
ISBN: 9789152325186
Förlag: Sanoma Utbildning
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 80 st
Nu börjar ett nytt läsäventyr! Uppdrag X är här! - Det moderna läromedlet i svenska för tjugohundratalets elever! Uppdrag X är ett helt nytt läromedel i svenska för åk 1-3. Barn i dag växer upp i en multimediavärld där filmer, tecknade serier, webbsidor och datorspel är en naturlig del av deras fritid. Det här materialet möter våra elevers krav på texter och innehåll som de kan relatera till och känna igen sig i vilket skapar ett äkta engagemang för att läsa böcker. Till varje årskurs finns en övergripande lärarhandledning. I den finns konkreta förslag på hur eleverna kan arbeta med olika lässtrategier för att utveckla sin läsförståelse. Här finns också ett intressant avsnitt om pojkar och läsning. Det handlar om viktiga faktorer att tänka på för att få pojkar engagerade och känna att det känns meningsfullt att läsa böcker. Och meningsfullt läsande leder i sin tur till meningsfullt skrivande. Till varje text finns ett arbetsblad i Lärarhandledningen som kopieringsunderlag. Det kan användas 1) av eleverna till språkliga laborationer och skrivuppgifter, 2) utifrån lektionsplanen, 3) till texten, eller 4) för läraren att göra läsanalyser på.
Nu börjar ett nytt läsäventyr! Uppdrag X är här! - Det moderna läromedlet i svenska för tjugohundratalets elever! Uppdrag X är ett helt nytt läromedel i svenska för åk 1-3. Barn i dag växer upp i en multimediavärld där filmer, tecknade serier, webbsidor och datorspel är en naturlig del av deras fritid. Det här materialet möter våra elevers krav på texter och innehåll som de kan relatera till och känna igen sig i vilket skapar ett äkta engagemang för att läsa böcker. Till varje årskurs finns en övergripande lärarhandledning. I den finns konkreta förslag på hur eleverna kan arbeta med olika lässtrategier för att utveckla sin läsförståelse. Här finns också ett intressant avsnitt om pojkar och läsning. Det handlar om viktiga faktorer att tänka på för att få pojkar engagerade och känna att det känns meningsfullt att läsa böcker. Och meningsfullt läsande leder i sin tur till meningsfullt skrivande. Till varje text finns ett arbetsblad i Lärarhandledningen som kopieringsunderlag. Det kan användas 1) av eleverna till språkliga laborationer och skrivuppgifter, 2) utifrån lektionsplanen, 3) till texten, eller 4) för läraren att göra läsanalyser på.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)