Undervisning i förskolan : förskollärare och forskare i dialog om didaktiska dilemman; Anette Olin Almqvist, Jonas Almqvist, Ulrika Bergmark, Karim Hamza, Jaana Nehez, Marianne Strömberg, Eva Alerby, Susanne Westman, Karin Alnervik, Maja Andersson, Johan Bjuhr, Carl Bolin, Naimi Brogiannis, Lena Bäckström, Una Cunningham, Christian Eidevald, Anneli Fursjö, Lolita Gelinder, Amanda Gelsi, Anna Günther-Hanssen, Katarina Gustafson, Sanna Hansson, Anne Harju, Maria Hedefalk, Christina Hedman, Karin Hellman, Ebba Hildén, Carina Hjelmér, Therese Jendestig, Charlotte Johannisson, Bodil Johansson, Jessica Johansson, Agneta Jonsson, Johanna Jonsson, Susanne Klaar, Anne Kultti, Annika Lilja, Astrid Lilja, Martina Martell, Emma Nilsson, Anna Nordlund, Linda Palla, Niklas Pramling, Cathylyn Ramos, Eva Ringqvist, Jenny Rosén, Mikaela Strand, Bodil Sundberg, Ann-Katrin Svensson, Anna Södersten, Ann-Christine Vallberg Roth, Maria Thelin, Cecilia Vikstrand, Ann-Charlott Wank, Ann-Christine Wennergren, Christine Westemar, Ewa Wiklund, Annika Åkerblom, Lena Öhlund; 2024
endast ny

Undervisning i förskolan : förskollärare och forskare i dialog om didaktiska dilemman Upplaga 1

av Anette Olin Almqvist, Jonas Almqvist, Ulrika Bergmark, Karim Hamza, Jaana Nehez
m.fl.
Undervisning som fenomen är inte något nytt i förskolan men det har oftast inte benämnts just undervisning. Sedan undervisningsbegreppet för förskolan infördes i skollagen år 2010 och i läroplanen 2018 har dock diskussionen om begreppet varit livlig bland både förskolans pedagoger och förskoleforskare.

I denna bok definierar 13 förskollärare undervisningen i förskolan i form av didaktiska dilemman. I varje kapitel beskrivs ett undervisningsfall som sedan bearbetas i en dialog med forskare och andra förskollärare som kommenterar dilemmat ur sina perspektiv. Avslutningsvis reflekterar förskollärarna över dialogen och drar slutsatser som bidrar till ny didaktisk kunskap, sprungen ur och avsedd för förskolan.

Undervisning i förskolan. Förskollärare och forskare i dialog om didaktiska dilemman vänder sig till förskollärare och annan personal i förskolan samt förskollärarstudenter som vill diskutera och utveckla sin kunskap och handlingskompetens när det kommer till undervisning i förskolan. Boken är även intressant som ett bidrag till utvecklingen av förskolans didaktiska kunskapsfält.
Undervisning som fenomen är inte något nytt i förskolan men det har oftast inte benämnts just undervisning. Sedan undervisningsbegreppet för förskolan infördes i skollagen år 2010 och i läroplanen 2018 har dock diskussionen om begreppet varit livlig bland både förskolans pedagoger och förskoleforskare.

I denna bok definierar 13 förskollärare undervisningen i förskolan i form av didaktiska dilemman. I varje kapitel beskrivs ett undervisningsfall som sedan bearbetas i en dialog med forskare och andra förskollärare som kommenterar dilemmat ur sina perspektiv. Avslutningsvis reflekterar förskollärarna över dialogen och drar slutsatser som bidrar till ny didaktisk kunskap, sprungen ur och avsedd för förskolan.

Undervisning i förskolan. Förskollärare och forskare i dialog om didaktiska dilemman vänder sig till förskollärare och annan personal i förskolan samt förskollärarstudenter som vill diskutera och utveckla sin kunskap och handlingskompetens när det kommer till undervisning i förskolan. Boken är även intressant som ett bidrag till utvecklingen av förskolans didaktiska kunskapsfält.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2024
ISBN: 9789144162140
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 284 st
Undervisning som fenomen är inte något nytt i förskolan men det har oftast inte benämnts just undervisning. Sedan undervisningsbegreppet för förskolan infördes i skollagen år 2010 och i läroplanen 2018 har dock diskussionen om begreppet varit livlig bland både förskolans pedagoger och förskoleforskare.

I denna bok definierar 13 förskollärare undervisningen i förskolan i form av didaktiska dilemman. I varje kapitel beskrivs ett undervisningsfall som sedan bearbetas i en dialog med forskare och andra förskollärare som kommenterar dilemmat ur sina perspektiv. Avslutningsvis reflekterar förskollärarna över dialogen och drar slutsatser som bidrar till ny didaktisk kunskap, sprungen ur och avsedd för förskolan.

Undervisning i förskolan. Förskollärare och forskare i dialog om didaktiska dilemman vänder sig till förskollärare och annan personal i förskolan samt förskollärarstudenter som vill diskutera och utveckla sin kunskap och handlingskompetens när det kommer till undervisning i förskolan. Boken är även intressant som ett bidrag till utvecklingen av förskolans didaktiska kunskapsfält.
Undervisning som fenomen är inte något nytt i förskolan men det har oftast inte benämnts just undervisning. Sedan undervisningsbegreppet för förskolan infördes i skollagen år 2010 och i läroplanen 2018 har dock diskussionen om begreppet varit livlig bland både förskolans pedagoger och förskoleforskare.

I denna bok definierar 13 förskollärare undervisningen i förskolan i form av didaktiska dilemman. I varje kapitel beskrivs ett undervisningsfall som sedan bearbetas i en dialog med forskare och andra förskollärare som kommenterar dilemmat ur sina perspektiv. Avslutningsvis reflekterar förskollärarna över dialogen och drar slutsatser som bidrar till ny didaktisk kunskap, sprungen ur och avsedd för förskolan.

Undervisning i förskolan. Förskollärare och forskare i dialog om didaktiska dilemman vänder sig till förskollärare och annan personal i förskolan samt förskollärarstudenter som vill diskutera och utveckla sin kunskap och handlingskompetens när det kommer till undervisning i förskolan. Boken är även intressant som ett bidrag till utvecklingen av förskolans didaktiska kunskapsfält.
Ny bok
353 kr371 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
353 kr371 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)