Undervisa om samhället - Didaktiska modeller och läraruppfattningar; Folke Vernersson; 1999
5+ säljare

Undervisa om samhället - Didaktiska modeller och läraruppfattningar Upplaga 1

av Folke Vernersson
I denna bok analyseras lärares tankar kring undervisningens vardag. Med hjälp av ett didaktiskt analysschema visar författaren hur lärarna i samspel med sina elever väljer undervisningsformer och arbetssätt som harmonierar med ämnesinnehållet. Boken tar upp frågor om inlärning, kunskapssyn, lärarprofessionalism och s.k. tyst lärarkunskap. Samhällskunskapsämnet och dess vetenskapsteoretiska utgångspunkter belyses i nära relation till skolans övriga samhällsorienterande ämnen.

Boken bygger bl.a. på en aktuell studie om grundskollärares didaktiska arbete och är samtidigt en bearbetning av den tidigare publicerade Undervisa i samhällskunskap som gavs ut av Studentlitteratur 1995.

Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare inom grundskolan, gymnasieskolan och vuxenutbildningen.
I denna bok analyseras lärares tankar kring undervisningens vardag. Med hjälp av ett didaktiskt analysschema visar författaren hur lärarna i samspel med sina elever väljer undervisningsformer och arbetssätt som harmonierar med ämnesinnehållet. Boken tar upp frågor om inlärning, kunskapssyn, lärarprofessionalism och s.k. tyst lärarkunskap. Samhällskunskapsämnet och dess vetenskapsteoretiska utgångspunkter belyses i nära relation till skolans övriga samhällsorienterande ämnen.

Boken bygger bl.a. på en aktuell studie om grundskollärares didaktiska arbete och är samtidigt en bearbetning av den tidigare publicerade Undervisa i samhällskunskap som gavs ut av Studentlitteratur 1995.

Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare inom grundskolan, gymnasieskolan och vuxenutbildningen.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 1999
ISBN: 9789144010144
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 362 st
I denna bok analyseras lärares tankar kring undervisningens vardag. Med hjälp av ett didaktiskt analysschema visar författaren hur lärarna i samspel med sina elever väljer undervisningsformer och arbetssätt som harmonierar med ämnesinnehållet. Boken tar upp frågor om inlärning, kunskapssyn, lärarprofessionalism och s.k. tyst lärarkunskap. Samhällskunskapsämnet och dess vetenskapsteoretiska utgångspunkter belyses i nära relation till skolans övriga samhällsorienterande ämnen.

Boken bygger bl.a. på en aktuell studie om grundskollärares didaktiska arbete och är samtidigt en bearbetning av den tidigare publicerade Undervisa i samhällskunskap som gavs ut av Studentlitteratur 1995.

Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare inom grundskolan, gymnasieskolan och vuxenutbildningen.
I denna bok analyseras lärares tankar kring undervisningens vardag. Med hjälp av ett didaktiskt analysschema visar författaren hur lärarna i samspel med sina elever väljer undervisningsformer och arbetssätt som harmonierar med ämnesinnehållet. Boken tar upp frågor om inlärning, kunskapssyn, lärarprofessionalism och s.k. tyst lärarkunskap. Samhällskunskapsämnet och dess vetenskapsteoretiska utgångspunkter belyses i nära relation till skolans övriga samhällsorienterande ämnen.

Boken bygger bl.a. på en aktuell studie om grundskollärares didaktiska arbete och är samtidigt en bearbetning av den tidigare publicerade Undervisa i samhällskunskap som gavs ut av Studentlitteratur 1995.

Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare inom grundskolan, gymnasieskolan och vuxenutbildningen.
Begagnad bok
129 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
129 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar