Torsten Jansson - I halvtid; Torsten Jansson; 2007
endast ny

Torsten Jansson - I halvtid

av Torsten Jansson
Vem vet hur entreprenörer tänker? Finns det någonsin en tydlig linje? Visst finns det oftast en röd tråd - det kan bara vara svårt för oss andra att följa den. I Torsten Janssons fall är det energi, engagemang och viljan att skapa något. Och att ha kul.

Följ hans mödosamma väg från mammas källare till att leda världsföretaget New Wave Group. Ett företag som i stort sett hela tiden har haft framgång - och dessutom lönsamt. I halvtid är som en godispåse, med nedslag i verkligheten - ja, den verklighet där entreprenörer rör sig. I boken hittar vi tankar om företagande, ekonomi, marknadsföring i en skön blandning med minnen från slitsamma dagar som resande försäljare, eller reseminnen från tidiga besök i Kina. Men det är inte bara Torsten Jansson som kommer till tals. I ett stort antal intervjuer med både medarbetare och familj nyanseras bilden. Fram träder en vänfast och lyssnande person, som gör som han vill, men som alltid är ärlig och rättfram. Och som med obändig vilja och envishet har byggt en hel internationell koncern.

Häng med och håll i er - New Wave är inget vanligt företag och Torsten Jansson är ingen vanlig företagare - varför skulle då boken vara en vanlig företagsbiografi?
Vem vet hur entreprenörer tänker? Finns det någonsin en tydlig linje? Visst finns det oftast en röd tråd - det kan bara vara svårt för oss andra att följa den. I Torsten Janssons fall är det energi, engagemang och viljan att skapa något. Och att ha kul.

Följ hans mödosamma väg från mammas källare till att leda världsföretaget New Wave Group. Ett företag som i stort sett hela tiden har haft framgång - och dessutom lönsamt. I halvtid är som en godispåse, med nedslag i verkligheten - ja, den verklighet där entreprenörer rör sig. I boken hittar vi tankar om företagande, ekonomi, marknadsföring i en skön blandning med minnen från slitsamma dagar som resande försäljare, eller reseminnen från tidiga besök i Kina. Men det är inte bara Torsten Jansson som kommer till tals. I ett stort antal intervjuer med både medarbetare och familj nyanseras bilden. Fram träder en vänfast och lyssnande person, som gör som han vill, men som alltid är ärlig och rättfram. Och som med obändig vilja och envishet har byggt en hel internationell koncern.

Häng med och håll i er - New Wave är inget vanligt företag och Torsten Jansson är ingen vanlig företagare - varför skulle då boken vara en vanlig företagsbiografi?
Utgiven: 2007
ISBN: 9789197629775
Förlag: Kosta Förlag
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 182 st
Vem vet hur entreprenörer tänker? Finns det någonsin en tydlig linje? Visst finns det oftast en röd tråd - det kan bara vara svårt för oss andra att följa den. I Torsten Janssons fall är det energi, engagemang och viljan att skapa något. Och att ha kul.

Följ hans mödosamma väg från mammas källare till att leda världsföretaget New Wave Group. Ett företag som i stort sett hela tiden har haft framgång - och dessutom lönsamt. I halvtid är som en godispåse, med nedslag i verkligheten - ja, den verklighet där entreprenörer rör sig. I boken hittar vi tankar om företagande, ekonomi, marknadsföring i en skön blandning med minnen från slitsamma dagar som resande försäljare, eller reseminnen från tidiga besök i Kina. Men det är inte bara Torsten Jansson som kommer till tals. I ett stort antal intervjuer med både medarbetare och familj nyanseras bilden. Fram träder en vänfast och lyssnande person, som gör som han vill, men som alltid är ärlig och rättfram. Och som med obändig vilja och envishet har byggt en hel internationell koncern.

Häng med och håll i er - New Wave är inget vanligt företag och Torsten Jansson är ingen vanlig företagare - varför skulle då boken vara en vanlig företagsbiografi?
Vem vet hur entreprenörer tänker? Finns det någonsin en tydlig linje? Visst finns det oftast en röd tråd - det kan bara vara svårt för oss andra att följa den. I Torsten Janssons fall är det energi, engagemang och viljan att skapa något. Och att ha kul.

Följ hans mödosamma väg från mammas källare till att leda världsföretaget New Wave Group. Ett företag som i stort sett hela tiden har haft framgång - och dessutom lönsamt. I halvtid är som en godispåse, med nedslag i verkligheten - ja, den verklighet där entreprenörer rör sig. I boken hittar vi tankar om företagande, ekonomi, marknadsföring i en skön blandning med minnen från slitsamma dagar som resande försäljare, eller reseminnen från tidiga besök i Kina. Men det är inte bara Torsten Jansson som kommer till tals. I ett stort antal intervjuer med både medarbetare och familj nyanseras bilden. Fram träder en vänfast och lyssnande person, som gör som han vill, men som alltid är ärlig och rättfram. Och som med obändig vilja och envishet har byggt en hel internationell koncern.

Häng med och håll i er - New Wave är inget vanligt företag och Torsten Jansson är ingen vanlig företagare - varför skulle då boken vara en vanlig företagsbiografi?
Ny bok
143 kr150 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
143 kr150 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)