Teori som analysverktyg i uppsatsarbetet : digitala medier i förskolan; Emilie Moberg; 2021
spara 35%
1 säljare

Teori som analysverktyg i uppsatsarbetet : digitala medier i förskolan Upplaga 1

av Emilie Moberg
Teori som analysverktyg i uppsatsarbetet visar hur teorier kan användas för att analysera olika former av empiriskt material inom ramen för uppsatsarbeten, rapporter eller självständiga arbeten. Fokus i boken ligger på undersökningar av förskolebarns möten med digitala medier.

Bokens första del beskriver varför teori behövs och hur teoretiska begrepp kan bli viktiga verktyg i analysarbetet. Den andra delen tar upp fyra teorier:

sociokulturell teori  socialsemiotisk teori affektteori  aktör–nätverksteori Författaren Emilie Moberg belyser också centrala begrepp inom teorierna och visar samtidigt hur dessa begrepp konkret kan användas som analysverktyg.

Teori som analysverktyg i uppsatsarbetet riktar sig till studenter, på förskollärarprogrammet och andra lärarprogram, som söker handledning vid val och användning av teori för analys av empiriskt material.

Emilie Moberg är universitetslektor vid Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen, Stockholms universitet, och undervisar på förskollärarprogrammet.

Sagt om boken: 
"Författaren hänvisar till många pedagoger och forskare inom olika områden. Boken är teoretisk och kräver fokusering av läsaren. Den ger mycket bra och konkret vägledning för studenter som behöver hjälp med rapport- eller uppsatsskrivande."
Marianne Ericson, BTJ-häftet nr 7, 2021
Teori som analysverktyg i uppsatsarbetet visar hur teorier kan användas för att analysera olika former av empiriskt material inom ramen för uppsatsarbeten, rapporter eller självständiga arbeten. Fokus i boken ligger på undersökningar av förskolebarns möten med digitala medier.

Bokens första del beskriver varför teori behövs och hur teoretiska begrepp kan bli viktiga verktyg i analysarbetet. Den andra delen tar upp fyra teorier:

sociokulturell teori  socialsemiotisk teori affektteori  aktör–nätverksteori Författaren Emilie Moberg belyser också centrala begrepp inom teorierna och visar samtidigt hur dessa begrepp konkret kan användas som analysverktyg.

Teori som analysverktyg i uppsatsarbetet riktar sig till studenter, på förskollärarprogrammet och andra lärarprogram, som söker handledning vid val och användning av teori för analys av empiriskt material.

Emilie Moberg är universitetslektor vid Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen, Stockholms universitet, och undervisar på förskollärarprogrammet.

Sagt om boken: 
"Författaren hänvisar till många pedagoger och forskare inom olika områden. Boken är teoretisk och kräver fokusering av läsaren. Den ger mycket bra och konkret vägledning för studenter som behöver hjälp med rapport- eller uppsatsskrivande."
Marianne Ericson, BTJ-häftet nr 7, 2021
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2021
ISBN: 9789127825246
Förlag: Natur & Kultur Läromedel
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 103 st
Teori som analysverktyg i uppsatsarbetet visar hur teorier kan användas för att analysera olika former av empiriskt material inom ramen för uppsatsarbeten, rapporter eller självständiga arbeten. Fokus i boken ligger på undersökningar av förskolebarns möten med digitala medier.

Bokens första del beskriver varför teori behövs och hur teoretiska begrepp kan bli viktiga verktyg i analysarbetet. Den andra delen tar upp fyra teorier:

sociokulturell teori  socialsemiotisk teori affektteori  aktör–nätverksteori Författaren Emilie Moberg belyser också centrala begrepp inom teorierna och visar samtidigt hur dessa begrepp konkret kan användas som analysverktyg.

Teori som analysverktyg i uppsatsarbetet riktar sig till studenter, på förskollärarprogrammet och andra lärarprogram, som söker handledning vid val och användning av teori för analys av empiriskt material.

Emilie Moberg är universitetslektor vid Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen, Stockholms universitet, och undervisar på förskollärarprogrammet.

Sagt om boken: 
"Författaren hänvisar till många pedagoger och forskare inom olika områden. Boken är teoretisk och kräver fokusering av läsaren. Den ger mycket bra och konkret vägledning för studenter som behöver hjälp med rapport- eller uppsatsskrivande."
Marianne Ericson, BTJ-häftet nr 7, 2021
Teori som analysverktyg i uppsatsarbetet visar hur teorier kan användas för att analysera olika former av empiriskt material inom ramen för uppsatsarbeten, rapporter eller självständiga arbeten. Fokus i boken ligger på undersökningar av förskolebarns möten med digitala medier.

Bokens första del beskriver varför teori behövs och hur teoretiska begrepp kan bli viktiga verktyg i analysarbetet. Den andra delen tar upp fyra teorier:

sociokulturell teori  socialsemiotisk teori affektteori  aktör–nätverksteori Författaren Emilie Moberg belyser också centrala begrepp inom teorierna och visar samtidigt hur dessa begrepp konkret kan användas som analysverktyg.

Teori som analysverktyg i uppsatsarbetet riktar sig till studenter, på förskollärarprogrammet och andra lärarprogram, som söker handledning vid val och användning av teori för analys av empiriskt material.

Emilie Moberg är universitetslektor vid Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen, Stockholms universitet, och undervisar på förskollärarprogrammet.

Sagt om boken: 
"Författaren hänvisar till många pedagoger och forskare inom olika områden. Boken är teoretisk och kräver fokusering av läsaren. Den ger mycket bra och konkret vägledning för studenter som behöver hjälp med rapport- eller uppsatsskrivande."
Marianne Ericson, BTJ-häftet nr 7, 2021
Begagnad bok
195 kr300 krSpara 105 kr (35%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
195 kr300 krSpara 105 kr (35%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar