Tänk och räkna 4 Utvärdering; Lisen Häggblom; 2007

Tänk och räkna 4 Utvärdering Upplaga 1

av Lisen Häggblom
Tänk och räkna lyfter tydligt fram elevernas språk och kommunikation. Lättarbetade laborativa övningar är ett kommande inslag. I materialet finns problemställningar med flera möjliga lösningar vilket är kreativt och utmanande. Färdighetsträningen är viktig och återkommer regelbundet.

Efter avslutade grundsidor i varje kapitel utvärderas elevernas framsteg i ett separat Utvärderingshäfte. Uppföljning med metodiska förslag finns i lärarhandledningen. Utvärderingshäftet är också ett värdefullt dokument vid utvecklingssamtal.

Tänk och räkna betonar:
• kunskapsutveckling som en kommunikativ process med elevaktivitet där lärarens roll är central
• mångsidiga uppgifter som lyfter tänkandet
• att elevernas matematiska utveckling följs upp kontinuerligt

Författare till Tänk och räkna är Lisen Häggblom och Ann Karlberg. Lisen Häggblom är Pedagogie Doktor och har forskat i elevers kunskapsutveckling i matematik. Ann Karlberg är grundskolelärare och arbetar som lärare i matematikdidaktik vid lärarhögskolan i Stockholm.
Tänk och räkna lyfter tydligt fram elevernas språk och kommunikation. Lättarbetade laborativa övningar är ett kommande inslag. I materialet finns problemställningar med flera möjliga lösningar vilket är kreativt och utmanande. Färdighetsträningen är viktig och återkommer regelbundet.

Efter avslutade grundsidor i varje kapitel utvärderas elevernas framsteg i ett separat Utvärderingshäfte. Uppföljning med metodiska förslag finns i lärarhandledningen. Utvärderingshäftet är också ett värdefullt dokument vid utvecklingssamtal.

Tänk och räkna betonar:
• kunskapsutveckling som en kommunikativ process med elevaktivitet där lärarens roll är central
• mångsidiga uppgifter som lyfter tänkandet
• att elevernas matematiska utveckling följs upp kontinuerligt

Författare till Tänk och räkna är Lisen Häggblom och Ann Karlberg. Lisen Häggblom är Pedagogie Doktor och har forskat i elevers kunskapsutveckling i matematik. Ann Karlberg är grundskolelärare och arbetar som lärare i matematikdidaktik vid lärarhögskolan i Stockholm.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2007
ISBN: 9789140648334
Förlag: Gleerups Utbildning AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 36 st
Tänk och räkna lyfter tydligt fram elevernas språk och kommunikation. Lättarbetade laborativa övningar är ett kommande inslag. I materialet finns problemställningar med flera möjliga lösningar vilket är kreativt och utmanande. Färdighetsträningen är viktig och återkommer regelbundet.

Efter avslutade grundsidor i varje kapitel utvärderas elevernas framsteg i ett separat Utvärderingshäfte. Uppföljning med metodiska förslag finns i lärarhandledningen. Utvärderingshäftet är också ett värdefullt dokument vid utvecklingssamtal.

Tänk och räkna betonar:
• kunskapsutveckling som en kommunikativ process med elevaktivitet där lärarens roll är central
• mångsidiga uppgifter som lyfter tänkandet
• att elevernas matematiska utveckling följs upp kontinuerligt

Författare till Tänk och räkna är Lisen Häggblom och Ann Karlberg. Lisen Häggblom är Pedagogie Doktor och har forskat i elevers kunskapsutveckling i matematik. Ann Karlberg är grundskolelärare och arbetar som lärare i matematikdidaktik vid lärarhögskolan i Stockholm.
Tänk och räkna lyfter tydligt fram elevernas språk och kommunikation. Lättarbetade laborativa övningar är ett kommande inslag. I materialet finns problemställningar med flera möjliga lösningar vilket är kreativt och utmanande. Färdighetsträningen är viktig och återkommer regelbundet.

Efter avslutade grundsidor i varje kapitel utvärderas elevernas framsteg i ett separat Utvärderingshäfte. Uppföljning med metodiska förslag finns i lärarhandledningen. Utvärderingshäftet är också ett värdefullt dokument vid utvecklingssamtal.

Tänk och räkna betonar:
• kunskapsutveckling som en kommunikativ process med elevaktivitet där lärarens roll är central
• mångsidiga uppgifter som lyfter tänkandet
• att elevernas matematiska utveckling följs upp kontinuerligt

Författare till Tänk och räkna är Lisen Häggblom och Ann Karlberg. Lisen Häggblom är Pedagogie Doktor och har forskat i elevers kunskapsutveckling i matematik. Ann Karlberg är grundskolelärare och arbetar som lärare i matematikdidaktik vid lärarhögskolan i Stockholm.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)