Tänk och räkna 3 Utvärdering; Marianne Billström, Lisen Häggblom, Lisbet Silwer Olsson; 2006

Tänk och räkna 3 Utvärdering Upplaga 2

av Marianne Billström, Lisen Häggblom, Lisbet Silwer Olsson
Tänk och räkna lyfter tydligt fram elevernas språk och kommunikation. Lättarbetade laborativa övningar är ett kommande inslag. I materialet finns problemställningar med flera möjliga lösningar vilket är kreativt och utmanande. Färdighetsträningen är viktig och återkommer regelbundet.

Efter avslutade grundsidor i varje kapitel utvärderas elevernas framsteg i ett separat häfte. Utvärdering 1, 2 och 3 är färgkodade så att läraren snabbt kan upptäcka inom vilket/vilka av momenten - taluppfattning, tillämpning, problemlösning, formövning - eleven eventuellt behöver mer träning. Uppföljning med metodiska förslag finns i lärarhandledningen. Utvärderingshäftet är också ett värdefullt dokument vid utvecklingssamtal.

Tänk och räkna betonar:
• kunskapsutveckling som en kommunikativ process med elevaktivitet där lärarens roll är central
• mångsidiga uppgifter som lyfter tänkandet
• att elevernas matematiska utveckling följs upp kontinuerligt

Författare till Tänk och räkna Utvärdering är Lisen Häggblom, Lisbet Silwer Olsson samt Marianne Billström.
Tänk och räkna lyfter tydligt fram elevernas språk och kommunikation. Lättarbetade laborativa övningar är ett kommande inslag. I materialet finns problemställningar med flera möjliga lösningar vilket är kreativt och utmanande. Färdighetsträningen är viktig och återkommer regelbundet.

Efter avslutade grundsidor i varje kapitel utvärderas elevernas framsteg i ett separat häfte. Utvärdering 1, 2 och 3 är färgkodade så att läraren snabbt kan upptäcka inom vilket/vilka av momenten - taluppfattning, tillämpning, problemlösning, formövning - eleven eventuellt behöver mer träning. Uppföljning med metodiska förslag finns i lärarhandledningen. Utvärderingshäftet är också ett värdefullt dokument vid utvecklingssamtal.

Tänk och räkna betonar:
• kunskapsutveckling som en kommunikativ process med elevaktivitet där lärarens roll är central
• mångsidiga uppgifter som lyfter tänkandet
• att elevernas matematiska utveckling följs upp kontinuerligt

Författare till Tänk och räkna Utvärdering är Lisen Häggblom, Lisbet Silwer Olsson samt Marianne Billström.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2006
ISBN: 9789140647894
Förlag: Gleerups Utbildning AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 32 st
Tänk och räkna lyfter tydligt fram elevernas språk och kommunikation. Lättarbetade laborativa övningar är ett kommande inslag. I materialet finns problemställningar med flera möjliga lösningar vilket är kreativt och utmanande. Färdighetsträningen är viktig och återkommer regelbundet.

Efter avslutade grundsidor i varje kapitel utvärderas elevernas framsteg i ett separat häfte. Utvärdering 1, 2 och 3 är färgkodade så att läraren snabbt kan upptäcka inom vilket/vilka av momenten - taluppfattning, tillämpning, problemlösning, formövning - eleven eventuellt behöver mer träning. Uppföljning med metodiska förslag finns i lärarhandledningen. Utvärderingshäftet är också ett värdefullt dokument vid utvecklingssamtal.

Tänk och räkna betonar:
• kunskapsutveckling som en kommunikativ process med elevaktivitet där lärarens roll är central
• mångsidiga uppgifter som lyfter tänkandet
• att elevernas matematiska utveckling följs upp kontinuerligt

Författare till Tänk och räkna Utvärdering är Lisen Häggblom, Lisbet Silwer Olsson samt Marianne Billström.
Tänk och räkna lyfter tydligt fram elevernas språk och kommunikation. Lättarbetade laborativa övningar är ett kommande inslag. I materialet finns problemställningar med flera möjliga lösningar vilket är kreativt och utmanande. Färdighetsträningen är viktig och återkommer regelbundet.

Efter avslutade grundsidor i varje kapitel utvärderas elevernas framsteg i ett separat häfte. Utvärdering 1, 2 och 3 är färgkodade så att läraren snabbt kan upptäcka inom vilket/vilka av momenten - taluppfattning, tillämpning, problemlösning, formövning - eleven eventuellt behöver mer träning. Uppföljning med metodiska förslag finns i lärarhandledningen. Utvärderingshäftet är också ett värdefullt dokument vid utvecklingssamtal.

Tänk och räkna betonar:
• kunskapsutveckling som en kommunikativ process med elevaktivitet där lärarens roll är central
• mångsidiga uppgifter som lyfter tänkandet
• att elevernas matematiska utveckling följs upp kontinuerligt

Författare till Tänk och räkna Utvärdering är Lisen Häggblom, Lisbet Silwer Olsson samt Marianne Billström.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)