Svart bälte i svåra samtal : med empati för ökat samarbete; Hilmar Thór Hilmarsson; 2024
spara 19%
1 säljare

Svart bälte i svåra samtal : med empati för ökat samarbete Upplaga 1

av Hilmar Thór Hilmarsson
Vill du bli bättre på att genomföra svåra samtal? Då är det här en bok för dig. Den baseras på forskning om hur empatiska ledare gör när de genomför olika slags svåra samtal. En sådan ledare kan både skapa en god relation och trygghet och samtidigt leda samtalet med en tydlig struktur.

Boken innehåller tre delar: Den första delen beskriver hur du förbereder det svåra samtalet genom att kartlägga problemet och planera samtalet steg för steg. Den andra delen förklarar hur du leder samtalet genom att aktivera din empati, så att du blir ”stark” och på så sätt behåller din kraft och vänlighet. Den sista delen presenterar instruktioner som visar i detalj hur ett svårt samtal kan genomföras, med en rad olika exempel. Det kan handla om beteenden som stör och svårigheter kring samarbete och attityder. Men också större utmaningar, som när en medarbetare luktar illa, eller när det föreligger allvarlig misskötsamhet, missbruk eller psykisk ohälsa.

Boken är ovärderlig läsning för alla som behöver genomföra svåra samtal som en del av yrkeslivet - inte minst personer i en ledande position.
Vill du bli bättre på att genomföra svåra samtal? Då är det här en bok för dig. Den baseras på forskning om hur empatiska ledare gör när de genomför olika slags svåra samtal. En sådan ledare kan både skapa en god relation och trygghet och samtidigt leda samtalet med en tydlig struktur.

Boken innehåller tre delar: Den första delen beskriver hur du förbereder det svåra samtalet genom att kartlägga problemet och planera samtalet steg för steg. Den andra delen förklarar hur du leder samtalet genom att aktivera din empati, så att du blir ”stark” och på så sätt behåller din kraft och vänlighet. Den sista delen presenterar instruktioner som visar i detalj hur ett svårt samtal kan genomföras, med en rad olika exempel. Det kan handla om beteenden som stör och svårigheter kring samarbete och attityder. Men också större utmaningar, som när en medarbetare luktar illa, eller när det föreligger allvarlig misskötsamhet, missbruk eller psykisk ohälsa.

Boken är ovärderlig läsning för alla som behöver genomföra svåra samtal som en del av yrkeslivet - inte minst personer i en ledande position.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2024
ISBN: 9789144173542
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 334 st
Vill du bli bättre på att genomföra svåra samtal? Då är det här en bok för dig. Den baseras på forskning om hur empatiska ledare gör när de genomför olika slags svåra samtal. En sådan ledare kan både skapa en god relation och trygghet och samtidigt leda samtalet med en tydlig struktur.

Boken innehåller tre delar: Den första delen beskriver hur du förbereder det svåra samtalet genom att kartlägga problemet och planera samtalet steg för steg. Den andra delen förklarar hur du leder samtalet genom att aktivera din empati, så att du blir ”stark” och på så sätt behåller din kraft och vänlighet. Den sista delen presenterar instruktioner som visar i detalj hur ett svårt samtal kan genomföras, med en rad olika exempel. Det kan handla om beteenden som stör och svårigheter kring samarbete och attityder. Men också större utmaningar, som när en medarbetare luktar illa, eller när det föreligger allvarlig misskötsamhet, missbruk eller psykisk ohälsa.

Boken är ovärderlig läsning för alla som behöver genomföra svåra samtal som en del av yrkeslivet - inte minst personer i en ledande position.
Vill du bli bättre på att genomföra svåra samtal? Då är det här en bok för dig. Den baseras på forskning om hur empatiska ledare gör när de genomför olika slags svåra samtal. En sådan ledare kan både skapa en god relation och trygghet och samtidigt leda samtalet med en tydlig struktur.

Boken innehåller tre delar: Den första delen beskriver hur du förbereder det svåra samtalet genom att kartlägga problemet och planera samtalet steg för steg. Den andra delen förklarar hur du leder samtalet genom att aktivera din empati, så att du blir ”stark” och på så sätt behåller din kraft och vänlighet. Den sista delen presenterar instruktioner som visar i detalj hur ett svårt samtal kan genomföras, med en rad olika exempel. Det kan handla om beteenden som stör och svårigheter kring samarbete och attityder. Men också större utmaningar, som när en medarbetare luktar illa, eller när det föreligger allvarlig misskötsamhet, missbruk eller psykisk ohälsa.

Boken är ovärderlig läsning för alla som behöver genomföra svåra samtal som en del av yrkeslivet - inte minst personer i en ledande position.
Begagnad bok
329 kr405 krSpara 76 kr (19%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
329 kr405 krSpara 76 kr (19%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar