Superbrands Sverige : ett urval av Sveriges starkaste varumärken; Jan Rydén; 2004

Superbrands Sverige : ett urval av Sveriges starkaste varumärken

av Jan Rydén
Det här är den första Superbrandsboken på svenska, en presentation
av Sveriges starkaste konsumentvarumärken.
Boken publiceras av organisationen Superbrands, en oberoende
auktoritet inom branding och varumärkesbyggande, grundad i England
för 13 år sedan. En oberoende jury i varje land, The Superbrand
Council, utser de varumärken, såväl nationella som internationella,
som erhåller Superbrandstatus.
I denna bok kommer du att få en inblick i ett urval av de starkaste
konsumentvarumärkena i Sverige. Varumärkets identitet och värderingar
analyseras, liksom marknad, produkt, marknadsföring och
den senaste utvecklingen presenteras i en rad fallstudier. Du lär också
känna varumärkets historia, och historierna som berättas om det.
Det finns inget enkelt recept för att bli ett Superbrand i konsumentens
ögon. Men när du läser om Sveriges Superbrands så kommer
vissa likheter mellan dem att börja utkristallisera sig, du kommer att
se återkommande mönster, du kommer att finna lärdomar att lägga
på minnet. Du kan börja sammanställa ditt eget framgångsrecept.
Det här är den första Superbrandsboken på svenska, en presentation
av Sveriges starkaste konsumentvarumärken.
Boken publiceras av organisationen Superbrands, en oberoende
auktoritet inom branding och varumärkesbyggande, grundad i England
för 13 år sedan. En oberoende jury i varje land, The Superbrand
Council, utser de varumärken, såväl nationella som internationella,
som erhåller Superbrandstatus.
I denna bok kommer du att få en inblick i ett urval av de starkaste
konsumentvarumärkena i Sverige. Varumärkets identitet och värderingar
analyseras, liksom marknad, produkt, marknadsföring och
den senaste utvecklingen presenteras i en rad fallstudier. Du lär också
känna varumärkets historia, och historierna som berättas om det.
Det finns inget enkelt recept för att bli ett Superbrand i konsumentens
ögon. Men när du läser om Sveriges Superbrands så kommer
vissa likheter mellan dem att börja utkristallisera sig, du kommer att
se återkommande mönster, du kommer att finna lärdomar att lägga
på minnet. Du kan börja sammanställa ditt eget framgångsrecept.
Utgiven: 2004
ISBN: 9788799019410
Förlag: *Superbrands SW
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 145 st
Det här är den första Superbrandsboken på svenska, en presentation
av Sveriges starkaste konsumentvarumärken.
Boken publiceras av organisationen Superbrands, en oberoende
auktoritet inom branding och varumärkesbyggande, grundad i England
för 13 år sedan. En oberoende jury i varje land, The Superbrand
Council, utser de varumärken, såväl nationella som internationella,
som erhåller Superbrandstatus.
I denna bok kommer du att få en inblick i ett urval av de starkaste
konsumentvarumärkena i Sverige. Varumärkets identitet och värderingar
analyseras, liksom marknad, produkt, marknadsföring och
den senaste utvecklingen presenteras i en rad fallstudier. Du lär också
känna varumärkets historia, och historierna som berättas om det.
Det finns inget enkelt recept för att bli ett Superbrand i konsumentens
ögon. Men när du läser om Sveriges Superbrands så kommer
vissa likheter mellan dem att börja utkristallisera sig, du kommer att
se återkommande mönster, du kommer att finna lärdomar att lägga
på minnet. Du kan börja sammanställa ditt eget framgångsrecept.
Det här är den första Superbrandsboken på svenska, en presentation
av Sveriges starkaste konsumentvarumärken.
Boken publiceras av organisationen Superbrands, en oberoende
auktoritet inom branding och varumärkesbyggande, grundad i England
för 13 år sedan. En oberoende jury i varje land, The Superbrand
Council, utser de varumärken, såväl nationella som internationella,
som erhåller Superbrandstatus.
I denna bok kommer du att få en inblick i ett urval av de starkaste
konsumentvarumärkena i Sverige. Varumärkets identitet och värderingar
analyseras, liksom marknad, produkt, marknadsföring och
den senaste utvecklingen presenteras i en rad fallstudier. Du lär också
känna varumärkets historia, och historierna som berättas om det.
Det finns inget enkelt recept för att bli ett Superbrand i konsumentens
ögon. Men när du läser om Sveriges Superbrands så kommer
vissa likheter mellan dem att börja utkristallisera sig, du kommer att
se återkommande mönster, du kommer att finna lärdomar att lägga
på minnet. Du kan börja sammanställa ditt eget framgångsrecept.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)