Strategiskt berättande : Så bygger du framgångsrika narrativ; Per Schlingmann; 2025

Strategiskt berättande : Så bygger du framgångsrika narrativ

av Per Schlingmann
Strategiskt berättande är handboken är för dig som vill förstå men också skapa, driva och äga berättelsen på ett strategiskt sätt. För i dag gäller mer än någonsin sanningen: STARKAST BERÄTTELSE VINNER. Det har aldrig varit viktigare att skapa, förmedla eller förstå berättelser och narrativ.

Vi lever i en tid som präglas av filterbubblor, osäkerhet och ett ständigt pågående brus i alla de konversationer som pågår.

Strategiskt berättande går bortom enbart berättande och storytelling. Det handlar om att medvetet använda sig av narrativens kraft och driva en berättelse som stödjer dina affärs- eller organisationsmål för att väcka känslor hos den publik du vill nå.   Några berättelser och narrativ blir starkare än andra. De påverkar vad vi ser och vad vi gör och det gäller på alla områden.

Strategiskt berättande handlar om hur såväl organisationer och företag som ekonomin och samhället i stort påverkas. Den utgör också en handbok för den som vill bygga sitt egna narrativ och utveckla sitt ledarskap att bli mer berättande.

Boken tar sin utgångspunkt i hur världen förändrats. Osanna historier och nyheter kan framstå som sanna och spridas i egna bubblor. Bilden av verkligheten blir viktigare än verkligheten.
Strategiskt berättande är handboken är för dig som vill förstå men också skapa, driva och äga berättelsen på ett strategiskt sätt. För i dag gäller mer än någonsin sanningen: STARKAST BERÄTTELSE VINNER. Det har aldrig varit viktigare att skapa, förmedla eller förstå berättelser och narrativ.

Vi lever i en tid som präglas av filterbubblor, osäkerhet och ett ständigt pågående brus i alla de konversationer som pågår.

Strategiskt berättande går bortom enbart berättande och storytelling. Det handlar om att medvetet använda sig av narrativens kraft och driva en berättelse som stödjer dina affärs- eller organisationsmål för att väcka känslor hos den publik du vill nå.   Några berättelser och narrativ blir starkare än andra. De påverkar vad vi ser och vad vi gör och det gäller på alla områden.

Strategiskt berättande handlar om hur såväl organisationer och företag som ekonomin och samhället i stort påverkas. Den utgör också en handbok för den som vill bygga sitt egna narrativ och utveckla sitt ledarskap att bli mer berättande.

Boken tar sin utgångspunkt i hur världen förändrats. Osanna historier och nyheter kan framstå som sanna och spridas i egna bubblor. Bilden av verkligheten blir viktigare än verkligheten.
Utgiven: 2025
ISBN: 9789179653583
Förlag: Volante
Format: Häftad
Språk: Svenska
Strategiskt berättande är handboken är för dig som vill förstå men också skapa, driva och äga berättelsen på ett strategiskt sätt. För i dag gäller mer än någonsin sanningen: STARKAST BERÄTTELSE VINNER. Det har aldrig varit viktigare att skapa, förmedla eller förstå berättelser och narrativ.

Vi lever i en tid som präglas av filterbubblor, osäkerhet och ett ständigt pågående brus i alla de konversationer som pågår.

Strategiskt berättande går bortom enbart berättande och storytelling. Det handlar om att medvetet använda sig av narrativens kraft och driva en berättelse som stödjer dina affärs- eller organisationsmål för att väcka känslor hos den publik du vill nå.   Några berättelser och narrativ blir starkare än andra. De påverkar vad vi ser och vad vi gör och det gäller på alla områden.

Strategiskt berättande handlar om hur såväl organisationer och företag som ekonomin och samhället i stort påverkas. Den utgör också en handbok för den som vill bygga sitt egna narrativ och utveckla sitt ledarskap att bli mer berättande.

Boken tar sin utgångspunkt i hur världen förändrats. Osanna historier och nyheter kan framstå som sanna och spridas i egna bubblor. Bilden av verkligheten blir viktigare än verkligheten.
Strategiskt berättande är handboken är för dig som vill förstå men också skapa, driva och äga berättelsen på ett strategiskt sätt. För i dag gäller mer än någonsin sanningen: STARKAST BERÄTTELSE VINNER. Det har aldrig varit viktigare att skapa, förmedla eller förstå berättelser och narrativ.

Vi lever i en tid som präglas av filterbubblor, osäkerhet och ett ständigt pågående brus i alla de konversationer som pågår.

Strategiskt berättande går bortom enbart berättande och storytelling. Det handlar om att medvetet använda sig av narrativens kraft och driva en berättelse som stödjer dina affärs- eller organisationsmål för att väcka känslor hos den publik du vill nå.   Några berättelser och narrativ blir starkare än andra. De påverkar vad vi ser och vad vi gör och det gäller på alla områden.

Strategiskt berättande handlar om hur såväl organisationer och företag som ekonomin och samhället i stort påverkas. Den utgör också en handbok för den som vill bygga sitt egna narrativ och utveckla sitt ledarskap att bli mer berättande.

Boken tar sin utgångspunkt i hur världen förändrats. Osanna historier och nyheter kan framstå som sanna och spridas i egna bubblor. Bilden av verkligheten blir viktigare än verkligheten.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)