endast ny
Strategi är ett verb : en bok om beteende, strategirealisering och hur framgång kan föda nedgång Upplaga 1
Strategi är ett verb! Accelerera strategiarbetet och uppnå önskade resultat. Den här boken hjälper dig att förstå och påverka beteende i organisationer och är baserad i teori och praktik för strategi, beteendepsykologi, styrning och förändring.
För att realisera strategi är vi helt beroende av medarbetares beteende. För att uppnå resultat behöver ledare därför utveckla en förståelse för mänskligt beteende. "Strategi är ett verb", visar att tillämpning av kunskap om hur beteenden utvecklas så kan organisationer blir bättre på att kontinuerligt anpassa sig till en föränderliga marknader och bli framgångsrika över tid.
Boken är grundad i praktisk erfarenhet och akademisk forskning. Huvudbudskapet är att organisationer behöver lägga mindre tid på att planera och skicka ut instruktioner, och mer tid på att agera och ge feedback på positiva förändringar. Det är så vi lär oss, utvecklas och når högt uppsatta mål. Genom att fokusera på beteende, aktivitet, kan organisationer skapa en kultur där innovation och utveckling är en del av deras DNA, och där medarbetarna vill bidra till sin organisations framtid.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2023
ISBN: 9789152712788
Förlag: Wadstrom Management Ab
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 282 st
Strategi är ett verb! Accelerera strategiarbetet och uppnå önskade resultat. Den här boken hjälper dig att förstå och påverka beteende i organisationer och är baserad i teori och praktik för strategi, beteendepsykologi, styrning och förändring.
För att realisera strategi är vi helt beroende av medarbetares beteende. För att uppnå resultat behöver ledare därför utveckla en förståelse för mänskligt beteende. "Strategi är ett verb", visar att tillämpning av kunskap om hur beteenden utvecklas så kan organisationer blir bättre på att kontinuerligt anpassa sig till en föränderliga marknader och bli framgångsrika över tid.
Boken är grundad i praktisk erfarenhet och akademisk forskning. Huvudbudskapet är att organisationer behöver lägga mindre tid på att planera och skicka ut instruktioner, och mer tid på att agera och ge feedback på positiva förändringar. Det är så vi lär oss, utvecklas och når högt uppsatta mål. Genom att fokusera på beteende, aktivitet, kan organisationer skapa en kultur där innovation och utveckling är en del av deras DNA, och där medarbetarna vill bidra till sin organisations framtid.
296 kr311 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Varje vecka tillkommer tusentals nya säljare. Bevaka boken så får du meddelande när den finns tillgänglig igen.