Sport management. Del 3, Idrottens marknader och konsumtionskultur; Åsa Bäckström, PG Fahlström, Bo Carlsson; 2020
Sport management. Del 3, Idrottens marknader och konsumtionskultur; Åsa Bäckström, PG Fahlström, Bo Carlsson; 2020

Sport management. Del 3, Idrottens marknader och konsumtionskultur Upplaga 1

av Åsa Bäckström, PG Fahlström, Bo Carlsson

5.0 (3)

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2020
  • ISBN: 9789177270782
  • Sidor: 240 st
  • Förlag: SISU Idrottsböcker
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Boken är den tredje i en serie om tre böcker om sport management i Sverige. Det är den tredje aktuella boken om sport management på svenska. Det är också den tredje boken som tar utgångspunkt i svenska förhållanden. Idrottens landskap förändras. Två tendenser är särskilt tydliga – professionalisering och kommersialisering. I den här boken tar vi upp hur dessa tendenser, tillsammans med andra samhällsprocesser som urbanisering och starkare miljökrav, påverkar idrottens former och dess arenor. Vi beskriver också hur olika tendenser förändrar yrkesroller inom idrotten och hur idrottens kulturella kontexter uppstår i nya skepnader. Inte minst blir vinstinriktade inslag tydligare, ibland parallellt med att värdesystem förändras. Sport management handlar om att finansiera, planera, organisera, leda, marknadsföra och utvärdera idrott. Sedan femton år tillbaka finns universitetsutbildningar som tar det här kunskaps- och forskningsområdet på största allvar. De flesta författarna i den här boken har varit med och byggt upp dessa utbildningar. De har också forskat och undervisat inom området och på så vis bidragit till fältets expansion och vetenskaplighet såväl i Sverige som internationellt.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Sport management. Del 3, Idrottens marknader och konsumtionskultur (2020)

I december 2020 släpptes boken Sport management. Del 3, Idrottens marknader och konsumtionskultur skriven av Åsa Bäckström, PG Fahlström, Bo Carlsson. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 240 sidor djupgående information om sport, motion och friluftsliv. Förlaget bakom boken är SISU Idrottsböcker.

Köp boken Sport management. Del 3, Idrottens marknader och konsumtionskultur på Studentapan och spara uppåt 41% jämfört med lägsta nypris hos bokhandeln.

Referera till Sport management. Del 3, Idrottens marknader och konsumtionskultur (Upplaga 1)

Harvard

Bäckström, Å., Fahlström, P. & Carlsson, B. (2020). Sport management. Del 3, Idrottens marknader och konsumtionskultur. 1:a uppl. SISU Idrottsböcker.

Oxford

Bäckström, Åsa, Fahlström, PG & Carlsson, Bo, Sport management. Del 3, Idrottens marknader och konsumtionskultur, 1 uppl. (SISU Idrottsböcker, 2020).

APA

Bäckström, Å., Fahlström, P., & Carlsson, B. (2020). Sport management. Del 3, Idrottens marknader och konsumtionskultur (1:a uppl.). SISU Idrottsböcker.

Vancouver

Bäckström Å, Fahlström P, Carlsson B. Sport management. Del 3, Idrottens marknader och konsumtionskultur. 1:a uppl. SISU Idrottsböcker; 2020.

Köp boken

215 kr
367 kr