Spelprogrammering.nu med HTML5 och JavaScript : Lärobok med övningar; Mikael Tylmad, Pontus Walck; 2012
1 säljare

Spelprogrammering.nu med HTML5 och JavaScript : Lärobok med övningar Upplaga 1

av Mikael Tylmad, Pontus Walck
Detta är en fristående bok som går igenom grunderna inom spelprogrammering med enkla hjälpmedel. Programmen skrivs med HTML5 och JavaScript i enkla textfiler som sedan körs i en vanlig webbläsare. Inga krångliga installationer behövs. Boken tar upp ett flertal olika exempel, från mycket enkla till lite mer omfattande spelfunktioner och spel. Den är tänkt att ge en rolig, spännande och intresseväckande introduktion till programmering och den kräver inga stora förkunskaper. Dessutom återkopplar boken till kunskaper i Matematik och Fysik vilket ger en intressant praktisk tillämpning av dessa. Det gör den lämplig i många olika sammanhang på både gymnasiet och högstadiet. Boken är skriven av Mikael Tylmad och Pontus Walck som använder detta koncept för att undervisa i programming för både gymnasieelever och på högstadiet. Till boken finns även en webbsida, www.spelprogrammering.nu som innehåller kompletterande information. Boken är på ca 150 sidor, spiralbunden, tryckt i färg och har vårt nya smidiga format 16x22,5 cm.
Detta är en fristående bok som går igenom grunderna inom spelprogrammering med enkla hjälpmedel. Programmen skrivs med HTML5 och JavaScript i enkla textfiler som sedan körs i en vanlig webbläsare. Inga krångliga installationer behövs. Boken tar upp ett flertal olika exempel, från mycket enkla till lite mer omfattande spelfunktioner och spel. Den är tänkt att ge en rolig, spännande och intresseväckande introduktion till programmering och den kräver inga stora förkunskaper. Dessutom återkopplar boken till kunskaper i Matematik och Fysik vilket ger en intressant praktisk tillämpning av dessa. Det gör den lämplig i många olika sammanhang på både gymnasiet och högstadiet. Boken är skriven av Mikael Tylmad och Pontus Walck som använder detta koncept för att undervisa i programming för både gymnasieelever och på högstadiet. Till boken finns även en webbsida, www.spelprogrammering.nu som innehåller kompletterande information. Boken är på ca 150 sidor, spiralbunden, tryckt i färg och har vårt nya smidiga format 16x22,5 cm.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2012
ISBN: 9789173791915
Förlag: Thelin läromedel
Format: Spiralbunden
Språk: Svenska
Sidor: 121 st
Detta är en fristående bok som går igenom grunderna inom spelprogrammering med enkla hjälpmedel. Programmen skrivs med HTML5 och JavaScript i enkla textfiler som sedan körs i en vanlig webbläsare. Inga krångliga installationer behövs. Boken tar upp ett flertal olika exempel, från mycket enkla till lite mer omfattande spelfunktioner och spel. Den är tänkt att ge en rolig, spännande och intresseväckande introduktion till programmering och den kräver inga stora förkunskaper. Dessutom återkopplar boken till kunskaper i Matematik och Fysik vilket ger en intressant praktisk tillämpning av dessa. Det gör den lämplig i många olika sammanhang på både gymnasiet och högstadiet. Boken är skriven av Mikael Tylmad och Pontus Walck som använder detta koncept för att undervisa i programming för både gymnasieelever och på högstadiet. Till boken finns även en webbsida, www.spelprogrammering.nu som innehåller kompletterande information. Boken är på ca 150 sidor, spiralbunden, tryckt i färg och har vårt nya smidiga format 16x22,5 cm.
Detta är en fristående bok som går igenom grunderna inom spelprogrammering med enkla hjälpmedel. Programmen skrivs med HTML5 och JavaScript i enkla textfiler som sedan körs i en vanlig webbläsare. Inga krångliga installationer behövs. Boken tar upp ett flertal olika exempel, från mycket enkla till lite mer omfattande spelfunktioner och spel. Den är tänkt att ge en rolig, spännande och intresseväckande introduktion till programmering och den kräver inga stora förkunskaper. Dessutom återkopplar boken till kunskaper i Matematik och Fysik vilket ger en intressant praktisk tillämpning av dessa. Det gör den lämplig i många olika sammanhang på både gymnasiet och högstadiet. Boken är skriven av Mikael Tylmad och Pontus Walck som använder detta koncept för att undervisa i programming för både gymnasieelever och på högstadiet. Till boken finns även en webbsida, www.spelprogrammering.nu som innehåller kompletterande information. Boken är på ca 150 sidor, spiralbunden, tryckt i färg och har vårt nya smidiga format 16x22,5 cm.
Begagnad bok
149 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
149 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar