Social omsorg 2; Carl E Olivestam, Diana Thorzén, Håkan Thorsén; 2022
endast ny

Social omsorg 2 Upplaga 1

av Carl E Olivestam, Diana Thorzén, Håkan Thorsén
Till undervisningsansvarig Kursplaner och Examensmål Innehållet i de nya kursplanerna för undersköterskor ska som en extra utbildningsgaranti ställas mot examensmål. Det är tänkt som det stora professionella lyftet för den sociala omsorgen liksom för vården. Alla dess nyheter innebär stora omställningar för högsta ansvariga, lärare och övriga som ska bidra till att utbildningen når de uppsatta kvalitetsmålen. Samtidigt om eleverna måste få starta från den ingångssituation de befinner sig i ska de beredas möjlighet att tillgodogöra sig utbildningen. Och detta så att de inte endast får sina betyg på kurser och ämnen. De ska också uppnå högt satta examensmål. Dessa riktlinjer gäller också i denna uppföljningsbok inom kursen Social omsorg. Etik I kursbok Social omsorg 1 valde vi att ge en sammanhållen genomgång av etik i kapitel 3 för att kunna användas också i bok 2 liksom i den fortsatta utbildningen fram till examen. Därmed underlättar vi för varje lärare inom samtliga kurser att som lärare kunna integrera delar av etikämnet inom samtliga ämnesområden. Den ska därför ses som en resurs som både elev och lärare ska kunna gå tillbaka till när etiska problemställningar dyker upp. Avsnittet är att betrakta som en handledning inte som ett från övrig text avvikande tung text att läsa vid bara ett tillfälle. Etiken finns även integrerad i texten i de övriga kapitlen. Ni som inte använt bok 1 men vill pröva bok 2 kan kontakt förlaget Remus (remusforlag.se) för att erhålla ett särtryck av etikavsnittet i bok 1. Personlig kompetens och robotstöd En mycket väl utstakad progression gällande hela utbildningen är lösningen på den motsättning som annars kan uppstå mellan att möta eleverna på Social omsorg Social omsorg deras nivå och att utgå från examenskraven. Examensmålen är definierade utifrån den verklighet som möter inom omsorg och vård. Med en välutbildad personal är det möjligt att klara vardagen och tillgodogöra sig de erfarenheter som den med tiden ger. Det är en yrkesgrupp som kommer att vara efterfrågad på arbetsmarknaden. I bok 1 introducerade vi robotar för att i framtiden kompensera undersköterskornas viktiga arbete. I denna bok 2 fullföljer vi detta inslag med en diskussion kring problem och möjligheter. Läromedel för lärande För oss som läromedelsförfattare har en mycket väl utstakad progression gällande utbildningen varit lösningen på den motsättning som kan uppstå mellan att möta eleverna på deras nivå och att utgå från examensmålens krav. Som författare har vi inte prutat av på kvalitetsmålen men vi har genom medvetna pedagogiska grepp sökt stimulera lärandeprocessen. Ett team att tacka Ett läromedel har tillkommit efter en rad processer. Även om vi som författare täcker in ett antal ämnesområden och besitter långvarig erfarenhet finns det personer som vi vill särskilt tacka för samtal, råd och dåd. Dit hör följande ……… Vi hoppas på att ni som köpare och användare ska uppleva bokens utformning som en hjälp för eleverna att uppnå en grundförståelse. God läslust och underlättande lärande är våra ledstjärnor. Örebro och Nacka den 21 november 2021 Diana Thorzén Carl E. Olivestam Håkan Thorsén
Till undervisningsansvarig Kursplaner och Examensmål Innehållet i de nya kursplanerna för undersköterskor ska som en extra utbildningsgaranti ställas mot examensmål. Det är tänkt som det stora professionella lyftet för den sociala omsorgen liksom för vården. Alla dess nyheter innebär stora omställningar för högsta ansvariga, lärare och övriga som ska bidra till att utbildningen når de uppsatta kvalitetsmålen. Samtidigt om eleverna måste få starta från den ingångssituation de befinner sig i ska de beredas möjlighet att tillgodogöra sig utbildningen. Och detta så att de inte endast får sina betyg på kurser och ämnen. De ska också uppnå högt satta examensmål. Dessa riktlinjer gäller också i denna uppföljningsbok inom kursen Social omsorg. Etik I kursbok Social omsorg 1 valde vi att ge en sammanhållen genomgång av etik i kapitel 3 för att kunna användas också i bok 2 liksom i den fortsatta utbildningen fram till examen. Därmed underlättar vi för varje lärare inom samtliga kurser att som lärare kunna integrera delar av etikämnet inom samtliga ämnesområden. Den ska därför ses som en resurs som både elev och lärare ska kunna gå tillbaka till när etiska problemställningar dyker upp. Avsnittet är att betrakta som en handledning inte som ett från övrig text avvikande tung text att läsa vid bara ett tillfälle. Etiken finns även integrerad i texten i de övriga kapitlen. Ni som inte använt bok 1 men vill pröva bok 2 kan kontakt förlaget Remus (remusforlag.se) för att erhålla ett särtryck av etikavsnittet i bok 1. Personlig kompetens och robotstöd En mycket väl utstakad progression gällande hela utbildningen är lösningen på den motsättning som annars kan uppstå mellan att möta eleverna på Social omsorg Social omsorg deras nivå och att utgå från examenskraven. Examensmålen är definierade utifrån den verklighet som möter inom omsorg och vård. Med en välutbildad personal är det möjligt att klara vardagen och tillgodogöra sig de erfarenheter som den med tiden ger. Det är en yrkesgrupp som kommer att vara efterfrågad på arbetsmarknaden. I bok 1 introducerade vi robotar för att i framtiden kompensera undersköterskornas viktiga arbete. I denna bok 2 fullföljer vi detta inslag med en diskussion kring problem och möjligheter. Läromedel för lärande För oss som läromedelsförfattare har en mycket väl utstakad progression gällande utbildningen varit lösningen på den motsättning som kan uppstå mellan att möta eleverna på deras nivå och att utgå från examensmålens krav. Som författare har vi inte prutat av på kvalitetsmålen men vi har genom medvetna pedagogiska grepp sökt stimulera lärandeprocessen. Ett team att tacka Ett läromedel har tillkommit efter en rad processer. Även om vi som författare täcker in ett antal ämnesområden och besitter långvarig erfarenhet finns det personer som vi vill särskilt tacka för samtal, råd och dåd. Dit hör följande ……… Vi hoppas på att ni som köpare och användare ska uppleva bokens utformning som en hjälp för eleverna att uppnå en grundförståelse. God läslust och underlättande lärande är våra ledstjärnor. Örebro och Nacka den 21 november 2021 Diana Thorzén Carl E. Olivestam Håkan Thorsén
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2022
ISBN: 9789186619152
Förlag: Remus
Format: Kartongbok
Språk: Svenska
Sidor: 180 st
Till undervisningsansvarig Kursplaner och Examensmål Innehållet i de nya kursplanerna för undersköterskor ska som en extra utbildningsgaranti ställas mot examensmål. Det är tänkt som det stora professionella lyftet för den sociala omsorgen liksom för vården. Alla dess nyheter innebär stora omställningar för högsta ansvariga, lärare och övriga som ska bidra till att utbildningen når de uppsatta kvalitetsmålen. Samtidigt om eleverna måste få starta från den ingångssituation de befinner sig i ska de beredas möjlighet att tillgodogöra sig utbildningen. Och detta så att de inte endast får sina betyg på kurser och ämnen. De ska också uppnå högt satta examensmål. Dessa riktlinjer gäller också i denna uppföljningsbok inom kursen Social omsorg. Etik I kursbok Social omsorg 1 valde vi att ge en sammanhållen genomgång av etik i kapitel 3 för att kunna användas också i bok 2 liksom i den fortsatta utbildningen fram till examen. Därmed underlättar vi för varje lärare inom samtliga kurser att som lärare kunna integrera delar av etikämnet inom samtliga ämnesområden. Den ska därför ses som en resurs som både elev och lärare ska kunna gå tillbaka till när etiska problemställningar dyker upp. Avsnittet är att betrakta som en handledning inte som ett från övrig text avvikande tung text att läsa vid bara ett tillfälle. Etiken finns även integrerad i texten i de övriga kapitlen. Ni som inte använt bok 1 men vill pröva bok 2 kan kontakt förlaget Remus (remusforlag.se) för att erhålla ett särtryck av etikavsnittet i bok 1. Personlig kompetens och robotstöd En mycket väl utstakad progression gällande hela utbildningen är lösningen på den motsättning som annars kan uppstå mellan att möta eleverna på Social omsorg Social omsorg deras nivå och att utgå från examenskraven. Examensmålen är definierade utifrån den verklighet som möter inom omsorg och vård. Med en välutbildad personal är det möjligt att klara vardagen och tillgodogöra sig de erfarenheter som den med tiden ger. Det är en yrkesgrupp som kommer att vara efterfrågad på arbetsmarknaden. I bok 1 introducerade vi robotar för att i framtiden kompensera undersköterskornas viktiga arbete. I denna bok 2 fullföljer vi detta inslag med en diskussion kring problem och möjligheter. Läromedel för lärande För oss som läromedelsförfattare har en mycket väl utstakad progression gällande utbildningen varit lösningen på den motsättning som kan uppstå mellan att möta eleverna på deras nivå och att utgå från examensmålens krav. Som författare har vi inte prutat av på kvalitetsmålen men vi har genom medvetna pedagogiska grepp sökt stimulera lärandeprocessen. Ett team att tacka Ett läromedel har tillkommit efter en rad processer. Även om vi som författare täcker in ett antal ämnesområden och besitter långvarig erfarenhet finns det personer som vi vill särskilt tacka för samtal, råd och dåd. Dit hör följande ……… Vi hoppas på att ni som köpare och användare ska uppleva bokens utformning som en hjälp för eleverna att uppnå en grundförståelse. God läslust och underlättande lärande är våra ledstjärnor. Örebro och Nacka den 21 november 2021 Diana Thorzén Carl E. Olivestam Håkan Thorsén
Till undervisningsansvarig Kursplaner och Examensmål Innehållet i de nya kursplanerna för undersköterskor ska som en extra utbildningsgaranti ställas mot examensmål. Det är tänkt som det stora professionella lyftet för den sociala omsorgen liksom för vården. Alla dess nyheter innebär stora omställningar för högsta ansvariga, lärare och övriga som ska bidra till att utbildningen når de uppsatta kvalitetsmålen. Samtidigt om eleverna måste få starta från den ingångssituation de befinner sig i ska de beredas möjlighet att tillgodogöra sig utbildningen. Och detta så att de inte endast får sina betyg på kurser och ämnen. De ska också uppnå högt satta examensmål. Dessa riktlinjer gäller också i denna uppföljningsbok inom kursen Social omsorg. Etik I kursbok Social omsorg 1 valde vi att ge en sammanhållen genomgång av etik i kapitel 3 för att kunna användas också i bok 2 liksom i den fortsatta utbildningen fram till examen. Därmed underlättar vi för varje lärare inom samtliga kurser att som lärare kunna integrera delar av etikämnet inom samtliga ämnesområden. Den ska därför ses som en resurs som både elev och lärare ska kunna gå tillbaka till när etiska problemställningar dyker upp. Avsnittet är att betrakta som en handledning inte som ett från övrig text avvikande tung text att läsa vid bara ett tillfälle. Etiken finns även integrerad i texten i de övriga kapitlen. Ni som inte använt bok 1 men vill pröva bok 2 kan kontakt förlaget Remus (remusforlag.se) för att erhålla ett särtryck av etikavsnittet i bok 1. Personlig kompetens och robotstöd En mycket väl utstakad progression gällande hela utbildningen är lösningen på den motsättning som annars kan uppstå mellan att möta eleverna på Social omsorg Social omsorg deras nivå och att utgå från examenskraven. Examensmålen är definierade utifrån den verklighet som möter inom omsorg och vård. Med en välutbildad personal är det möjligt att klara vardagen och tillgodogöra sig de erfarenheter som den med tiden ger. Det är en yrkesgrupp som kommer att vara efterfrågad på arbetsmarknaden. I bok 1 introducerade vi robotar för att i framtiden kompensera undersköterskornas viktiga arbete. I denna bok 2 fullföljer vi detta inslag med en diskussion kring problem och möjligheter. Läromedel för lärande För oss som läromedelsförfattare har en mycket väl utstakad progression gällande utbildningen varit lösningen på den motsättning som kan uppstå mellan att möta eleverna på deras nivå och att utgå från examensmålens krav. Som författare har vi inte prutat av på kvalitetsmålen men vi har genom medvetna pedagogiska grepp sökt stimulera lärandeprocessen. Ett team att tacka Ett läromedel har tillkommit efter en rad processer. Även om vi som författare täcker in ett antal ämnesområden och besitter långvarig erfarenhet finns det personer som vi vill särskilt tacka för samtal, råd och dåd. Dit hör följande ……… Vi hoppas på att ni som köpare och användare ska uppleva bokens utformning som en hjälp för eleverna att uppnå en grundförståelse. God läslust och underlättande lärande är våra ledstjärnor. Örebro och Nacka den 21 november 2021 Diana Thorzén Carl E. Olivestam Håkan Thorsén
Ny bok
269 kr283 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
269 kr283 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)