Skapa nya vägar : så kan lärare och skolbibliotekarier samarbeta; Sofia Malmberg; 2021
endast ny

Skapa nya vägar : så kan lärare och skolbibliotekarier samarbeta

av Sofia Malmberg
Hur kan skolbibliotekarier och lärare samarbeta? Hur undviker man fallgropar och missförstånd? Skolbiblioteken står inför ett paradigmskifte. Nya skrivningar i skollag, läroplaner och förordningar ger skolbibliotekarien i uppdrag att tillsammans med sina lärarkollegor öka elevernas måluppfyllelse. Det innebär både utmaning och möjligheter.

ISkapa nya vägar finns praktiska projektexempel på hur lärare och skolbibliotekarier kan samarbeta i undervisningen.

Sofia Malmberg har lång erfarenhet av att arbeta som skolbibliotekarie och som samordnare för skolbibliotek. Hon har tidigare bl.a. skrivit Bibliotekarien som medpedagog (2014) och Struktur – men hur? (2019) på BTJ Förlag. Sofia Malmberg är produktägare för skolbibliotekstjänster på BTJ och utgör en del av juryn för DIK-förbundets utmärkelse ”Skolbibliotek i världsklass”.
Hur kan skolbibliotekarier och lärare samarbeta? Hur undviker man fallgropar och missförstånd? Skolbiblioteken står inför ett paradigmskifte. Nya skrivningar i skollag, läroplaner och förordningar ger skolbibliotekarien i uppdrag att tillsammans med sina lärarkollegor öka elevernas måluppfyllelse. Det innebär både utmaning och möjligheter.

ISkapa nya vägar finns praktiska projektexempel på hur lärare och skolbibliotekarier kan samarbeta i undervisningen.

Sofia Malmberg har lång erfarenhet av att arbeta som skolbibliotekarie och som samordnare för skolbibliotek. Hon har tidigare bl.a. skrivit Bibliotekarien som medpedagog (2014) och Struktur – men hur? (2019) på BTJ Förlag. Sofia Malmberg är produktägare för skolbibliotekstjänster på BTJ och utgör en del av juryn för DIK-förbundets utmärkelse ”Skolbibliotek i världsklass”.
Utgiven: 2021
ISBN: 9789170188602
Förlag: BTJ Förlag
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 146 st
Hur kan skolbibliotekarier och lärare samarbeta? Hur undviker man fallgropar och missförstånd? Skolbiblioteken står inför ett paradigmskifte. Nya skrivningar i skollag, läroplaner och förordningar ger skolbibliotekarien i uppdrag att tillsammans med sina lärarkollegor öka elevernas måluppfyllelse. Det innebär både utmaning och möjligheter.

ISkapa nya vägar finns praktiska projektexempel på hur lärare och skolbibliotekarier kan samarbeta i undervisningen.

Sofia Malmberg har lång erfarenhet av att arbeta som skolbibliotekarie och som samordnare för skolbibliotek. Hon har tidigare bl.a. skrivit Bibliotekarien som medpedagog (2014) och Struktur – men hur? (2019) på BTJ Förlag. Sofia Malmberg är produktägare för skolbibliotekstjänster på BTJ och utgör en del av juryn för DIK-förbundets utmärkelse ”Skolbibliotek i världsklass”.
Hur kan skolbibliotekarier och lärare samarbeta? Hur undviker man fallgropar och missförstånd? Skolbiblioteken står inför ett paradigmskifte. Nya skrivningar i skollag, läroplaner och förordningar ger skolbibliotekarien i uppdrag att tillsammans med sina lärarkollegor öka elevernas måluppfyllelse. Det innebär både utmaning och möjligheter.

ISkapa nya vägar finns praktiska projektexempel på hur lärare och skolbibliotekarier kan samarbeta i undervisningen.

Sofia Malmberg har lång erfarenhet av att arbeta som skolbibliotekarie och som samordnare för skolbibliotek. Hon har tidigare bl.a. skrivit Bibliotekarien som medpedagog (2014) och Struktur – men hur? (2019) på BTJ Förlag. Sofia Malmberg är produktägare för skolbibliotekstjänster på BTJ och utgör en del av juryn för DIK-förbundets utmärkelse ”Skolbibliotek i världsklass”.
Ny bok
320 kr336 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
320 kr336 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)