Skadeståndsansvar och försäkringsplikt vid sjötransporter : SOU 2012:8; Sverige. Utredningen om skadeståndsansvar och försäkringsplikt vid sjötransporter; 2012

Skadeståndsansvar och försäkringsplikt vid sjötransporter : SOU 2012:8

av Sverige. Utredningen om skadeståndsansvar och försäkringsplikt vid sjötransporter
Nya försäkringsregler gäller även skärgårdstrafiken!

Föreslår ändringar och tillägg i sjölagen och fartygssäkerhetslagen som medför krav på försäkringsskydd i samband med transporter av passagerare och gods till sjöss.
Lagändringarna innebär en anpassning till EU:s Atenförordning, som enligt förslaget bör kunna tillämpas i Sverige från den 31 december 2012.
De nya reglerna ska tillämpas vid all inrikes sjötrafik med undantag för fartyg som tar högst tolv passagerare. Detta innebär att även skärgårdstrafiken i fartområdena D och E berörs med sannolikt högre försäkringspremier som följd.
Presenterar dessutom underlag när det gäller tillträdandet av Atenkonventionen om passagerartransporter, som arbetats fram inom FN-organet IMO.
Nya försäkringsregler gäller även skärgårdstrafiken!

Föreslår ändringar och tillägg i sjölagen och fartygssäkerhetslagen som medför krav på försäkringsskydd i samband med transporter av passagerare och gods till sjöss.
Lagändringarna innebär en anpassning till EU:s Atenförordning, som enligt förslaget bör kunna tillämpas i Sverige från den 31 december 2012.
De nya reglerna ska tillämpas vid all inrikes sjötrafik med undantag för fartyg som tar högst tolv passagerare. Detta innebär att även skärgårdstrafiken i fartområdena D och E berörs med sannolikt högre försäkringspremier som följd.
Presenterar dessutom underlag när det gäller tillträdandet av Atenkonventionen om passagerartransporter, som arbetats fram inom FN-organet IMO.
Utgiven: 2012
ISBN: 9789138236918
Förlag: Norstedts Juridik
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 125 st
Nya försäkringsregler gäller även skärgårdstrafiken!

Föreslår ändringar och tillägg i sjölagen och fartygssäkerhetslagen som medför krav på försäkringsskydd i samband med transporter av passagerare och gods till sjöss.
Lagändringarna innebär en anpassning till EU:s Atenförordning, som enligt förslaget bör kunna tillämpas i Sverige från den 31 december 2012.
De nya reglerna ska tillämpas vid all inrikes sjötrafik med undantag för fartyg som tar högst tolv passagerare. Detta innebär att även skärgårdstrafiken i fartområdena D och E berörs med sannolikt högre försäkringspremier som följd.
Presenterar dessutom underlag när det gäller tillträdandet av Atenkonventionen om passagerartransporter, som arbetats fram inom FN-organet IMO.
Nya försäkringsregler gäller även skärgårdstrafiken!

Föreslår ändringar och tillägg i sjölagen och fartygssäkerhetslagen som medför krav på försäkringsskydd i samband med transporter av passagerare och gods till sjöss.
Lagändringarna innebär en anpassning till EU:s Atenförordning, som enligt förslaget bör kunna tillämpas i Sverige från den 31 december 2012.
De nya reglerna ska tillämpas vid all inrikes sjötrafik med undantag för fartyg som tar högst tolv passagerare. Detta innebär att även skärgårdstrafiken i fartområdena D och E berörs med sannolikt högre försäkringspremier som följd.
Presenterar dessutom underlag när det gäller tillträdandet av Atenkonventionen om passagerartransporter, som arbetats fram inom FN-organet IMO.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)