Sex Sigma : resultatorienterat förbättringsarbete som ger ökad lönsamhet och nöjdare kunder vid produktion av varor och tjänster; Lars Sörqvist, Folke Höglund; 2007
Sex Sigma : resultatorienterat förbättringsarbete som ger ökad lönsamhet och nöjdare kunder vid produktion av varor och tjänster; Lars Sörqvist, Folke Höglund; 2007

Sex Sigma : resultatorienterat förbättringsarbete som ger ökad lönsamhet och nöjdare kunder vid produktion av varor och tjänster Upplaga 1

av Lars Sörqvist, Folke Höglund

5.0 (2)

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2007
  • ISBN: 9789144047720
  • Sidor: 184 st
  • Förlag: Studentlitteratur AB
  • Format: Inbunden
  • Språk: Svenska

Om boken

Sex Sigma har blivit det populäraste angreppssättet för förbättringsarbete i de flesta länder. Företag och andra organisationer i många olika branscher tillämpar idag Sex Sigma. Inom bl a tillverkningsindustri, sjukvård, bank och finans, läkemedelsindustri, transportbranschen och livsmedelsindustrin har konceptet mycket stor spridning. Både stora och små organisationer har med framgång valt Sex Sigma. Sex Sigma är ett strukturerat faktabaserat förbättringskoncept. Som grund införs en infrastruktur för förbättringar med tydliga roller. Berörda individer ges omfattande kompetens gällande både enkel och avancerad problemlösningsmetodik. En systematisk modell bestående av fem faser (Definiera-Mäta-Analysera-Förbättra-Styra) utgör basen för de förbättringsprojekt som drivs. Sex Sigma kännetecknas dessutom av ett mycket starkt och engagerat ledarskap. Syftet med denna bok är att ge läsaren förståelse för vad Sex Sigma är, hur de arbetssätt som Sex Sigma baseras på fungerar och hur ett program för Sex Sigma kan implementeras i en verksamhet. I boken beskrivs även de roller och kompetenser som ingår i ett Sex Sigma-program. Boken grundar sig på författarnas mångåriga erfarenhet gällande Sex Sigma och förbättringsarbete, erfarenheter från en mängd olika företag samt forskning bedriven vid Kungliga Tekniska Högskolan. Läsaren får i boken även följa hur SKF infört och utvecklat Sex Sigma till ett av de mest ambitiösa och välfungerande Sex Sigma-programmen kvalitetsstyrning, kvalitet, kvalitetsteknik

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Sex Sigma : resultatorienterat förbättringsarbete som ger ökad lönsamhet och nöjdare kunder vid produktion av varor och tjänster (2007)

I november 2007 släpptes boken Sex Sigma : resultatorienterat förbättringsarbete som ger ökad lönsamhet och nöjdare kunder vid produktion av varor och tjänster skriven av Lars Sörqvist, Folke Höglund. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 184 sidor djupgående information om ekonomi. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur AB som har sitt säte i Lund.

Köp boken Sex Sigma : resultatorienterat förbättringsarbete som ger ökad lönsamhet och nöjdare kunder vid produktion av varor och tjänster på Studentapan och spara pengar.

Referera till Sex Sigma : resultatorienterat förbättringsarbete som ger ökad lönsamhet och nöjdare kunder vid produktion av varor och tjänster (Upplaga 1)

Harvard

Sörqvist, L. & Höglund, F. (2007). Sex Sigma : resultatorienterat förbättringsarbete som ger ökad lönsamhet och nöjdare kunder vid produktion av varor och tjänster. 1:a uppl. Studentlitteratur AB.

Oxford

Sörqvist, Lars & Höglund, Folke, Sex Sigma : resultatorienterat förbättringsarbete som ger ökad lönsamhet och nöjdare kunder vid produktion av varor och tjänster, 1 uppl. (Studentlitteratur AB, 2007).

APA

Sörqvist, L., & Höglund, F. (2007). Sex Sigma : resultatorienterat förbättringsarbete som ger ökad lönsamhet och nöjdare kunder vid produktion av varor och tjänster (1:a uppl.). Studentlitteratur AB.

Vancouver

Sörqvist L, Höglund F. Sex Sigma : resultatorienterat förbättringsarbete som ger ökad lönsamhet och nöjdare kunder vid produktion av varor och tjänster. 1:a uppl. Studentlitteratur AB; 2007.

Köp boken

209 kr

Skynda dig - Bara ett fåtal säljare kvar!