Saknad i skolan : en vägledning för lärare - att arbeta tvärprofessionellt med hemmasittare; Marie Gladh, Krysmyntha Sjödin; 2018
spara 31%
3 säljare

Saknad i skolan : en vägledning för lärare - att arbeta tvärprofessionellt med hemmasittare Upplaga 1

av Marie Gladh, Krysmyntha Sjödin
Hur gör man som lärare när man saknar en elev i skolan? Boken Saknad i skolan vägleder skolan i utmaningen att få tillbaka hemmasittande elever. Den guidar skolan framåt utifrån Nyckelmetoden, en utprövad, tvärprofessionell arbetsmetod med eleven i fokus och föräldrarna som samarbetspartners.

En stor del av boken utgörs av fyra elevärenden som beskrivs utifrån lärarens men även terapeutens ögon. Varje fall ger konkret handledning till hur man som skola kan arbeta utifrån Nyckelmetoden med hemmasittande elever. Metoden baseras på ett tvärprofessionellt samarbete där både lärare och familj får plats. Boken tar upp hur man kan lägga upp arbetsgången med eleven, hur man kan ge stöd och kommunicera med hemmet, hur man skapar en stabil arbetsgång i samverkan med andra och hur man som lärare kan lägga upp sitt arbete.

Marie Gladh är leg. lärare och magister i specialpedagogik och professionell samverkan. Hon arbetar som kvalificerad handläggare inom offentlig utbildningsförvaltning.

Krysmyntha Sjödin är leg. psykoterapeut och beteendevetare, verksamhetschef och med egen mottagning. Hon har tidigare arbetat som skolkurator.

Marie Gladh och Krysmyntha Sjödin har under många år arbetat med hemmasittande elever.

Malin Gren Landell, regeringens utredare av skolfrånvaro, har skrivit förordet.
Hur gör man som lärare när man saknar en elev i skolan? Boken Saknad i skolan vägleder skolan i utmaningen att få tillbaka hemmasittande elever. Den guidar skolan framåt utifrån Nyckelmetoden, en utprövad, tvärprofessionell arbetsmetod med eleven i fokus och föräldrarna som samarbetspartners.

En stor del av boken utgörs av fyra elevärenden som beskrivs utifrån lärarens men även terapeutens ögon. Varje fall ger konkret handledning till hur man som skola kan arbeta utifrån Nyckelmetoden med hemmasittande elever. Metoden baseras på ett tvärprofessionellt samarbete där både lärare och familj får plats. Boken tar upp hur man kan lägga upp arbetsgången med eleven, hur man kan ge stöd och kommunicera med hemmet, hur man skapar en stabil arbetsgång i samverkan med andra och hur man som lärare kan lägga upp sitt arbete.

Marie Gladh är leg. lärare och magister i specialpedagogik och professionell samverkan. Hon arbetar som kvalificerad handläggare inom offentlig utbildningsförvaltning.

Krysmyntha Sjödin är leg. psykoterapeut och beteendevetare, verksamhetschef och med egen mottagning. Hon har tidigare arbetat som skolkurator.

Marie Gladh och Krysmyntha Sjödin har under många år arbetat med hemmasittande elever.

Malin Gren Landell, regeringens utredare av skolfrånvaro, har skrivit förordet.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2018
ISBN: 9789177410744
Förlag: Gothia Kompetens
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 109 st
Hur gör man som lärare när man saknar en elev i skolan? Boken Saknad i skolan vägleder skolan i utmaningen att få tillbaka hemmasittande elever. Den guidar skolan framåt utifrån Nyckelmetoden, en utprövad, tvärprofessionell arbetsmetod med eleven i fokus och föräldrarna som samarbetspartners.

En stor del av boken utgörs av fyra elevärenden som beskrivs utifrån lärarens men även terapeutens ögon. Varje fall ger konkret handledning till hur man som skola kan arbeta utifrån Nyckelmetoden med hemmasittande elever. Metoden baseras på ett tvärprofessionellt samarbete där både lärare och familj får plats. Boken tar upp hur man kan lägga upp arbetsgången med eleven, hur man kan ge stöd och kommunicera med hemmet, hur man skapar en stabil arbetsgång i samverkan med andra och hur man som lärare kan lägga upp sitt arbete.

Marie Gladh är leg. lärare och magister i specialpedagogik och professionell samverkan. Hon arbetar som kvalificerad handläggare inom offentlig utbildningsförvaltning.

Krysmyntha Sjödin är leg. psykoterapeut och beteendevetare, verksamhetschef och med egen mottagning. Hon har tidigare arbetat som skolkurator.

Marie Gladh och Krysmyntha Sjödin har under många år arbetat med hemmasittande elever.

Malin Gren Landell, regeringens utredare av skolfrånvaro, har skrivit förordet.
Hur gör man som lärare när man saknar en elev i skolan? Boken Saknad i skolan vägleder skolan i utmaningen att få tillbaka hemmasittande elever. Den guidar skolan framåt utifrån Nyckelmetoden, en utprövad, tvärprofessionell arbetsmetod med eleven i fokus och föräldrarna som samarbetspartners.

En stor del av boken utgörs av fyra elevärenden som beskrivs utifrån lärarens men även terapeutens ögon. Varje fall ger konkret handledning till hur man som skola kan arbeta utifrån Nyckelmetoden med hemmasittande elever. Metoden baseras på ett tvärprofessionellt samarbete där både lärare och familj får plats. Boken tar upp hur man kan lägga upp arbetsgången med eleven, hur man kan ge stöd och kommunicera med hemmet, hur man skapar en stabil arbetsgång i samverkan med andra och hur man som lärare kan lägga upp sitt arbete.

Marie Gladh är leg. lärare och magister i specialpedagogik och professionell samverkan. Hon arbetar som kvalificerad handläggare inom offentlig utbildningsförvaltning.

Krysmyntha Sjödin är leg. psykoterapeut och beteendevetare, verksamhetschef och med egen mottagning. Hon har tidigare arbetat som skolkurator.

Marie Gladh och Krysmyntha Sjödin har under många år arbetat med hemmasittande elever.

Malin Gren Landell, regeringens utredare av skolfrånvaro, har skrivit förordet.
Begagnad bok
259 kr375 krSpara 116 kr (31%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
259 kr375 krSpara 116 kr (31%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar