Så skapas hög lönsamhet : Lönsamhetens fyra grunder; Ingemar Fredriksson; 2012
spara 56%
2 säljare

Så skapas hög lönsamhet : Lönsamhetens fyra grunder Upplaga 1

av Ingemar Fredriksson
Företag är till för att tjäna pengar och de anställdas främsta uppgift är att bidra till lönsamheten. Problemet är att de flesta anställda inte känner till lönsamhetens fyra grunder. Denna bok är skriven på ett sådant sätt att man kan dela ut den till alla anställda i ett företag eller på en avdelning och därefter ha en konstruktiv diskussion om hur alla kan bidra till en högre lönsamhet. Boken är naturligtvis extra lämpad för alla som har ett direkt ansvar för lönsamheten. På ett lättfattligt sätt förklaras lönsamhetens fyra grunder utifrån det lönsamhetsutvecklande perspektivet på företagsekonomi. Boken innehåller också många inspirerande exempel på hur kraftigt ökad lönsamhet skapats med enkla medel i olika branscher. Ingemar Fredriksson har gedigen erfarenhet av management, affärsutveckling och marknadföring. Han har arbetat i såväl familjeföretag som enheter i större koncerner samt i koncernledning. Egna erfarenheter har kompletterats med andras genom åren som konsult och ger en bred flora av exempel som han delar med sig av i sina böcker. Böckerna innehåller även konkreta verktyg och modeller, såväl egenutvecklade som forskningsbaserade, som gör att läsaren lätt skall kunna applicera dem på sin egen verksamhet.
Företag är till för att tjäna pengar och de anställdas främsta uppgift är att bidra till lönsamheten. Problemet är att de flesta anställda inte känner till lönsamhetens fyra grunder. Denna bok är skriven på ett sådant sätt att man kan dela ut den till alla anställda i ett företag eller på en avdelning och därefter ha en konstruktiv diskussion om hur alla kan bidra till en högre lönsamhet. Boken är naturligtvis extra lämpad för alla som har ett direkt ansvar för lönsamheten. På ett lättfattligt sätt förklaras lönsamhetens fyra grunder utifrån det lönsamhetsutvecklande perspektivet på företagsekonomi. Boken innehåller också många inspirerande exempel på hur kraftigt ökad lönsamhet skapats med enkla medel i olika branscher. Ingemar Fredriksson har gedigen erfarenhet av management, affärsutveckling och marknadföring. Han har arbetat i såväl familjeföretag som enheter i större koncerner samt i koncernledning. Egna erfarenheter har kompletterats med andras genom åren som konsult och ger en bred flora av exempel som han delar med sig av i sina böcker. Böckerna innehåller även konkreta verktyg och modeller, såväl egenutvecklade som forskningsbaserade, som gör att läsaren lätt skall kunna applicera dem på sin egen verksamhet.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2012
ISBN: 9789197593724
Förlag: ProcentFörlaget
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 248 st
Företag är till för att tjäna pengar och de anställdas främsta uppgift är att bidra till lönsamheten. Problemet är att de flesta anställda inte känner till lönsamhetens fyra grunder. Denna bok är skriven på ett sådant sätt att man kan dela ut den till alla anställda i ett företag eller på en avdelning och därefter ha en konstruktiv diskussion om hur alla kan bidra till en högre lönsamhet. Boken är naturligtvis extra lämpad för alla som har ett direkt ansvar för lönsamheten. På ett lättfattligt sätt förklaras lönsamhetens fyra grunder utifrån det lönsamhetsutvecklande perspektivet på företagsekonomi. Boken innehåller också många inspirerande exempel på hur kraftigt ökad lönsamhet skapats med enkla medel i olika branscher. Ingemar Fredriksson har gedigen erfarenhet av management, affärsutveckling och marknadföring. Han har arbetat i såväl familjeföretag som enheter i större koncerner samt i koncernledning. Egna erfarenheter har kompletterats med andras genom åren som konsult och ger en bred flora av exempel som han delar med sig av i sina böcker. Böckerna innehåller även konkreta verktyg och modeller, såväl egenutvecklade som forskningsbaserade, som gör att läsaren lätt skall kunna applicera dem på sin egen verksamhet.
Företag är till för att tjäna pengar och de anställdas främsta uppgift är att bidra till lönsamheten. Problemet är att de flesta anställda inte känner till lönsamhetens fyra grunder. Denna bok är skriven på ett sådant sätt att man kan dela ut den till alla anställda i ett företag eller på en avdelning och därefter ha en konstruktiv diskussion om hur alla kan bidra till en högre lönsamhet. Boken är naturligtvis extra lämpad för alla som har ett direkt ansvar för lönsamheten. På ett lättfattligt sätt förklaras lönsamhetens fyra grunder utifrån det lönsamhetsutvecklande perspektivet på företagsekonomi. Boken innehåller också många inspirerande exempel på hur kraftigt ökad lönsamhet skapats med enkla medel i olika branscher. Ingemar Fredriksson har gedigen erfarenhet av management, affärsutveckling och marknadföring. Han har arbetat i såväl familjeföretag som enheter i större koncerner samt i koncernledning. Egna erfarenheter har kompletterats med andras genom åren som konsult och ger en bred flora av exempel som han delar med sig av i sina böcker. Böckerna innehåller även konkreta verktyg och modeller, såväl egenutvecklade som forskningsbaserade, som gör att läsaren lätt skall kunna applicera dem på sin egen verksamhet.
Begagnad bok
149 kr338 krSpara 189 kr (56%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
149 kr338 krSpara 189 kr (56%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar