Så mäts socialt hållbart värdeskapande; Erik Jannesson, Stina Liljekvist, Lena Hök, Gordon Hahn; 2022
Så mäts socialt hållbart värdeskapande; Erik Jannesson, Stina Liljekvist, Lena Hök, Gordon Hahn; 2022

Så mäts socialt hållbart värdeskapande Upplaga 2

av Erik Jannesson, Stina Liljekvist, Lena Hök, Gordon Hahn

  • Upplaga: 2a upplagan
  • Utgiven: 2022
  • ISBN: 9789144156491
  • Sidor: 202 st
  • Förlag: Studentlitteratur AB
  • Format: Inbunden
  • Språk: Svenska

Om boken

Förväntningarna och kraven ökar på att organisationer ska säkerställa en verksamhet och affärsmodell som bidrar till ett hållbart värdeskapande. Detta gäller oavsett om det handlar om företag, kommuner eller ideella organisationer. Att göra detta med utgångspunkt i att realisera affärsnytta genom skapandet av samhällsnytta – så kallad shared value – har därmed kommit att bli allt viktigare, och gärna då med utgångspunkt i sektors­­-övergripande samverkan. Med hjälp av konceptet Social return on investment och den så kallade värde­­­skapandekedjan går det att mäta, följa upp och utvärdera hur verksamheten skapar konkreta värden – socialt, miljömässigt och ekonomiskt. Värdeskapande­kedjan bidrar till att skapa underlag som vägleder beslutsfattare mot en ökad resurseffektivitet och ett hållbart värdeskapande. I boken lotsas läsaren genom beskrivningar av värdeskapandekedjans sex komponenter – resurser, aktiviteter, prestationer, effekter, påverkan och värdeskapande – och dess relaterade mätverktyg. Dessutom presenteras praktiska exempel från olika organisationer, och konkreta tips ges för vilken roll de olika delarna av värdeskapandekedjan kan ha i en organisation. Syftet är att bidra med insikter som underlättar skapandet av ett ökat gränsöverskridande och hållbart värdeskapande.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Så mäts socialt hållbart värdeskapande (2022)

I juni 2022 släpptes boken Så mäts socialt hållbart värdeskapande skriven av Erik Jannesson, Stina Liljekvist, Lena Hök, Gordon Hahn. Det är den 2a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 202 sidor djupgående information om ekonomi. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur AB som har sitt säte i Lund.

Köp boken Så mäts socialt hållbart värdeskapande på Studentapan och spara pengar.

Referera till Så mäts socialt hållbart värdeskapande (Upplaga 2)

Harvard

Jannesson, E., Liljekvist, S., Hök, L. & Hahn, G. (2022). Så mäts socialt hållbart värdeskapande. 2:a uppl. Studentlitteratur AB.

Oxford

Jannesson, Erik, Liljekvist, Stina, Hök, Lena & Hahn, Gordon, Så mäts socialt hållbart värdeskapande, 2 uppl. (Studentlitteratur AB, 2022).

APA

Jannesson, E., Liljekvist, S., Hök, L., & Hahn, G. (2022). Så mäts socialt hållbart värdeskapande (2:a uppl.). Studentlitteratur AB.

Vancouver

Jannesson E, Liljekvist S, Hök L, Hahn G. Så mäts socialt hållbart värdeskapande. 2:a uppl. Studentlitteratur AB; 2022.

Köp boken

Helt ny

278 kr