Riskerna med varumärken, produkter och reklam; Gottlieb Jakob, Lundberg Mats, Henrysson Anette; 2011
2 säljare

Riskerna med varumärken, produkter och reklam

av Gottlieb Jakob, Lundberg Mats, Henrysson Anette
En praktisk handbok för varje företagsledare, kommunikationschef och reklamleverantör med 35 illustrerande rättsfall.Ibland leder enkla misstag till onödigt stora skadestånd. Denna övergripande bok fungerar som praktisk vägledning i ditt vardagliga reklam-, PR- och produktutvecklingsarbete. Boken illustrerar med ett enkelt språk skadeståndsfrågan med domslut huvudsakligen från Högsta domstolen och Marknadsdomstolen.?Användbar och lättläst. Rakt in från verkligheten. Det där du måste ha koll på fast det är mycket roligare att vara kreativ?- Ingela Stenson, kommunikationsexpert?Den tar upp många rättsfall från helt olika branscher som visar hur det lätt kan bli om man inte har gjort sin hemläxa och inte vet vad upphovsrättslagen, varumärkeslagen och marknadsföringslagen innebär i praktiken.?- Francesca O Brien Apelgren, vd Marknadsföreningen i StockholmJakob Gottlieb, jur kand, ekonom och entreprenör, driver HM Group AB. Konsultbyrån levererar kommunikation, webb programmering och produktutveckling. Hans ambitioner är att bli styrelseproffs.Anette Henrysson och Mats Lundberg är båda praktiserande jurister, specialiserade på immaterialrätt och verksamma på patentbyrån Groth & Co.www.h-m-g.sewww.groth.euInlagan i boken är i svartvitt.
En praktisk handbok för varje företagsledare, kommunikationschef och reklamleverantör med 35 illustrerande rättsfall.Ibland leder enkla misstag till onödigt stora skadestånd. Denna övergripande bok fungerar som praktisk vägledning i ditt vardagliga reklam-, PR- och produktutvecklingsarbete. Boken illustrerar med ett enkelt språk skadeståndsfrågan med domslut huvudsakligen från Högsta domstolen och Marknadsdomstolen.?Användbar och lättläst. Rakt in från verkligheten. Det där du måste ha koll på fast det är mycket roligare att vara kreativ?- Ingela Stenson, kommunikationsexpert?Den tar upp många rättsfall från helt olika branscher som visar hur det lätt kan bli om man inte har gjort sin hemläxa och inte vet vad upphovsrättslagen, varumärkeslagen och marknadsföringslagen innebär i praktiken.?- Francesca O Brien Apelgren, vd Marknadsföreningen i StockholmJakob Gottlieb, jur kand, ekonom och entreprenör, driver HM Group AB. Konsultbyrån levererar kommunikation, webb programmering och produktutveckling. Hans ambitioner är att bli styrelseproffs.Anette Henrysson och Mats Lundberg är båda praktiserande jurister, specialiserade på immaterialrätt och verksamma på patentbyrån Groth & Co.www.h-m-g.sewww.groth.euInlagan i boken är i svartvitt.
Utgiven: 2011
ISBN: 9789163380372
Förlag: Vulkan
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 165 st
En praktisk handbok för varje företagsledare, kommunikationschef och reklamleverantör med 35 illustrerande rättsfall.Ibland leder enkla misstag till onödigt stora skadestånd. Denna övergripande bok fungerar som praktisk vägledning i ditt vardagliga reklam-, PR- och produktutvecklingsarbete. Boken illustrerar med ett enkelt språk skadeståndsfrågan med domslut huvudsakligen från Högsta domstolen och Marknadsdomstolen.?Användbar och lättläst. Rakt in från verkligheten. Det där du måste ha koll på fast det är mycket roligare att vara kreativ?- Ingela Stenson, kommunikationsexpert?Den tar upp många rättsfall från helt olika branscher som visar hur det lätt kan bli om man inte har gjort sin hemläxa och inte vet vad upphovsrättslagen, varumärkeslagen och marknadsföringslagen innebär i praktiken.?- Francesca O Brien Apelgren, vd Marknadsföreningen i StockholmJakob Gottlieb, jur kand, ekonom och entreprenör, driver HM Group AB. Konsultbyrån levererar kommunikation, webb programmering och produktutveckling. Hans ambitioner är att bli styrelseproffs.Anette Henrysson och Mats Lundberg är båda praktiserande jurister, specialiserade på immaterialrätt och verksamma på patentbyrån Groth & Co.www.h-m-g.sewww.groth.euInlagan i boken är i svartvitt.
En praktisk handbok för varje företagsledare, kommunikationschef och reklamleverantör med 35 illustrerande rättsfall.Ibland leder enkla misstag till onödigt stora skadestånd. Denna övergripande bok fungerar som praktisk vägledning i ditt vardagliga reklam-, PR- och produktutvecklingsarbete. Boken illustrerar med ett enkelt språk skadeståndsfrågan med domslut huvudsakligen från Högsta domstolen och Marknadsdomstolen.?Användbar och lättläst. Rakt in från verkligheten. Det där du måste ha koll på fast det är mycket roligare att vara kreativ?- Ingela Stenson, kommunikationsexpert?Den tar upp många rättsfall från helt olika branscher som visar hur det lätt kan bli om man inte har gjort sin hemläxa och inte vet vad upphovsrättslagen, varumärkeslagen och marknadsföringslagen innebär i praktiken.?- Francesca O Brien Apelgren, vd Marknadsföreningen i StockholmJakob Gottlieb, jur kand, ekonom och entreprenör, driver HM Group AB. Konsultbyrån levererar kommunikation, webb programmering och produktutveckling. Hans ambitioner är att bli styrelseproffs.Anette Henrysson och Mats Lundberg är båda praktiserande jurister, specialiserade på immaterialrätt och verksamma på patentbyrån Groth & Co.www.h-m-g.sewww.groth.euInlagan i boken är i svartvitt.
Begagnad bok
279 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
279 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar