Projektarbete 100 p Lärarboken; Krister Andersson Brolin; 2003

Projektarbete 100 p Lärarboken Upplaga 2

av Krister Andersson Brolin
Syftet med Lärarboken är att erbjuda lärare ett praktiskt och teoretiskt stöd i rollen som handledare och bedömare av projektarbeten. Med utgångspunkt i pedagogisk forskning och en gedigen praktisk erfarenhet relaterar författaren projektarbete till gällande styrdokument och det dagliga arbetet med undervisning i gymnasieskolan. Lärarboken ger handfasta förslag på hur bedömning, handledningssamtal, loggboksskrivande och lärandeprocessen i projektarbete kan gå till. Den tar upp praktiska frågor som lärarens kompetensutveckling, arbetsbelastning, ersättning, planeringstid etc. Boken riktar sig främst till lärare, lärarstuderande och lärarutbildare som önskar utveckla sin roll som handledare och bedömare. Lärarboken ingår i ett komplett undervisningspaket för kursen Projektarbete 100 p (PA1201). Materialet kan även användas i andra typer av projektarbeten inom gymnasieskolan och motsvarande grundläggande utbildning.
Syftet med Lärarboken är att erbjuda lärare ett praktiskt och teoretiskt stöd i rollen som handledare och bedömare av projektarbeten. Med utgångspunkt i pedagogisk forskning och en gedigen praktisk erfarenhet relaterar författaren projektarbete till gällande styrdokument och det dagliga arbetet med undervisning i gymnasieskolan. Lärarboken ger handfasta förslag på hur bedömning, handledningssamtal, loggboksskrivande och lärandeprocessen i projektarbete kan gå till. Den tar upp praktiska frågor som lärarens kompetensutveckling, arbetsbelastning, ersättning, planeringstid etc. Boken riktar sig främst till lärare, lärarstuderande och lärarutbildare som önskar utveckla sin roll som handledare och bedömare. Lärarboken ingår i ett komplett undervisningspaket för kursen Projektarbete 100 p (PA1201). Materialet kan även användas i andra typer av projektarbeten inom gymnasieskolan och motsvarande grundläggande utbildning.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2003
ISBN: 9789144032221
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 158 st
Syftet med Lärarboken är att erbjuda lärare ett praktiskt och teoretiskt stöd i rollen som handledare och bedömare av projektarbeten. Med utgångspunkt i pedagogisk forskning och en gedigen praktisk erfarenhet relaterar författaren projektarbete till gällande styrdokument och det dagliga arbetet med undervisning i gymnasieskolan. Lärarboken ger handfasta förslag på hur bedömning, handledningssamtal, loggboksskrivande och lärandeprocessen i projektarbete kan gå till. Den tar upp praktiska frågor som lärarens kompetensutveckling, arbetsbelastning, ersättning, planeringstid etc. Boken riktar sig främst till lärare, lärarstuderande och lärarutbildare som önskar utveckla sin roll som handledare och bedömare. Lärarboken ingår i ett komplett undervisningspaket för kursen Projektarbete 100 p (PA1201). Materialet kan även användas i andra typer av projektarbeten inom gymnasieskolan och motsvarande grundläggande utbildning.
Syftet med Lärarboken är att erbjuda lärare ett praktiskt och teoretiskt stöd i rollen som handledare och bedömare av projektarbeten. Med utgångspunkt i pedagogisk forskning och en gedigen praktisk erfarenhet relaterar författaren projektarbete till gällande styrdokument och det dagliga arbetet med undervisning i gymnasieskolan. Lärarboken ger handfasta förslag på hur bedömning, handledningssamtal, loggboksskrivande och lärandeprocessen i projektarbete kan gå till. Den tar upp praktiska frågor som lärarens kompetensutveckling, arbetsbelastning, ersättning, planeringstid etc. Boken riktar sig främst till lärare, lärarstuderande och lärarutbildare som önskar utveckla sin roll som handledare och bedömare. Lärarboken ingår i ett komplett undervisningspaket för kursen Projektarbete 100 p (PA1201). Materialet kan även användas i andra typer av projektarbeten inom gymnasieskolan och motsvarande grundläggande utbildning.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)