Portföljstrategier : varumärket som lagspelare; Henrik Uggla; 2014
Portföljstrategier : varumärket som lagspelare; Henrik Uggla; 2014

Portföljstrategier : varumärket som lagspelare Upplaga 1

av Henrik Uggla

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2014
  • ISBN: 9789147114344
  • Sidor: 144 st
  • Förlag: Liber
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Det handlar inte längre om att ensidigt bygga starka varumärken, utan om att prioritera mellan olika marknader, varumärken och positioner. Att förstå portföljstrategi medför goda förutsättningar att integrera varumärkesstrategin med affärsstrategin och att möta nya marknadsmöjligheter med större öppenhet. Läs mer På 1980-talet fokuserades tänkandet på varumärkets finansiella och psykologiska värde. På 1990-talet handlade det om att bygga mening, identitet och associationer kring varumärket. Idag innebär varumärkesstrategi framför allt att skapa balans i en portfölj med starka och svaga varumärken, globala och lokala varumärken, nya och gamla varumärken, egna och inköpta varumärken. Det handlar inte längre om att ensidigt bygga starka varumärken, utan om att prioritera mellan olika marknader, varumärken och positioner. Boken diskuterar: - konsumentinsikter för portföljstrategi - portföljstrategi ur företagets perspektiv - portföljroller för varumärket - strategier för att avveckla varumärken i portföljen. Att förstå portföljstrategi medför goda förutsättningar att integrera varumärkesstrategin med affärsstrategin och att möta nya marknadsmöjligheter med större öppenhet. Om författarna Henrik Uggla är docent i Brand Portfolio Management vid avdelningen för industriell marknadsföring på KTH och internationellt verksam som föreläsare och varumärkesstrateg. Han har på Liber tidigare publicerat bland annat Varumärkessamarbeten som blev utsedd till Årets marknadsföringsbok 2013. Han också publicerat Organisation av varumärken, Affärsutveckling genom varumärket och Varumärkesarkitektur. Henrik Ugglas forskning är globalt publicerad i vetenskapliga tidskrifter som The Journal of Brand Management, European Journal of Marketing och The Indian Journal of Brand Management.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Portföljstrategier : varumärket som lagspelare (2014)

I september 2014 släpptes boken Portföljstrategier : varumärket som lagspelare skriven av Henrik Uggla. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 144 sidor djupgående information om ledarskap. Förlaget bakom boken är Liber som har sitt säte i Solna.

Köp boken Portföljstrategier : varumärket som lagspelare på Studentapan och spara pengar.

Tillhör kategorierna

Referera till Portföljstrategier : varumärket som lagspelare (Upplaga 1)

Harvard

Uggla, H. (2014). Portföljstrategier : varumärket som lagspelare. 1:a uppl. Liber.

Oxford

Uggla, Henrik, Portföljstrategier : varumärket som lagspelare, 1 uppl. (Liber, 2014).

APA

Uggla, H. (2014). Portföljstrategier : varumärket som lagspelare (1:a uppl.). Liber.

Vancouver

Uggla H. Portföljstrategier : varumärket som lagspelare. 1:a uppl. Liber; 2014.

Tillfälligt slut

Bevaka boken och få meddelande när den är tillgänglig igen.